אנג'לה פריסטרי, נציגת אלבניה לאירוויזיון 2021, בראיון מיוחד על חייה ביוון, השחיתות בקדם אירוויזיון האלבני וההכנות לקראת האירוויזיון הקרוב.

אנג'לה פריסטרי (Anxhela Peristeri) רק זכתה בקדם אירוויזיון האלבני, הידוע בשם Festivali i Këngës, אבל כבר כעת יודעת לספר פרטים חדשים על הביצוע באירוויזיון ומקווה להביא תוצאה גבוהה למדינה הבלקנית. בראיון מרתק לערוץ היוטיוב Eurovision Buddies מספקת הזמרת תשובות לשאלות החשובות ביותר.




לעדכונים חמים ושליחת חדשות – הצטרפו אלינו לדף האינסטגרם שלנו

"מלחין השיר, קלדי בהיטי (Kledi Bahiti), רצה להגיש שיר לפסטיבל האלבני ואני הסכמתי בשל המצב וחוסר התעסוקה בזמן הקורונה. הקלטנו שלושה שירים ובחרנו בשיר הזה משום שחשבנו שהוא הטוב ביותר", מספרת הזמרת. "תמיד רציתי להגיע לאירוויזיון אבל אף פעם לא היה לי את הזמן להתמודד בפסטיבל. זה חלום שמתגשם".

הזמרת בת ה- 34, נולדה בקורצ'ה במזרח אלבניה וגדלה בבירה טירנה. בגיל 20 עברה להתגורר ביוון שם למדה באקדמיה למוסיקה. אנג'לה למדה את השפה היוונית, התחברה לידוענים יוונים ואף חושפת בגאווה שלאביה של הזמרת שורשים ביוון ולכן שם משפחתה הוא פריסטרי (שם משפחה יווני).




שחיתות בקדם אירוויזיון האלבני?

אנג'לה פריסטרי התמודדה לראשונה ב- Festivali i Këngës בשנת 2001, כשהייתה בת 15 בלבד. בפעם השנייה בה התמודדה בתחרות היא כבר גרפה את כל הקופה. מתמודדים רבים טענו לשחיתות בקרב השופטים אשר קבעו את תוצאות התחרות. "תמיד כשמישהו זוכה במקום ראשון יש אנשים שלא ירצו שהוא ייזכה. המתמודדים שאני מכירה אישית לא אמרו עליי דברים באופן אישי. לגבי השמועות על השחיתות אני לא יודעת דבר… אולי", אומרת פריסטרי. "זכיתי לאורך הקריירה בהרבה תחרויות ופסטיבלים. ובכל פעם יש אנשים שיאמרו משהו מאחורי הגב. אבל אין צורך לייחס לזה חשיבות רבה. עדיף שהם ישנאו אותך מאשר ירחמו עלייך", מוסיפה הזמרת.




באיזה שפה יבוצע השיר באירוויזיון?

על האירוויזיון שיתקיים בחודש מאי מדברת הזמרת בהתרגשות: "הדבר החשוב ביותר עבורי הוא המסע והניסיון שאקבל בתחרות. זו תחרות קשה, כל המדינות מתמודדות זה בזה, ולפעמים השיר לא בראש סדר העדיפויות כאשר בוחרים במקום הראשון. ולכן אני רוצה למצות את החוויה בצורה מיטבית. אני אעבוד קשה כדי להביא את התוצאה הטובה ביותר. אני לא יכולה להבטיח דבר משום שתמיד יש הפתעות בתחרות ולכן אני גם לא אתאכזב".

שם השיר לאירוויזיון הוא "Karma" (בעברית: "קארמה"). "הפעולות שלנו בחיים מגדירות את גורלנו. כותבת מילות השיר אולטי צ'ורי (Olti Curri) כתבה על אישה מאוד נוקשה שלא מעריכה את מה שיש לה. אישה שחיה באגדה ושיש לה הכל ולא מעריכה את מה שיש לה. היא אפילו לא מעריכה את האהבה שהיא זוכה לה מבעלה. ואז הכל השתנה, כל עולמה חרב, אלוהים לא סולח לה על התנהגותה, והיא נשארת לבד, ללא אהבה, 'משלמת' על התנהגותה".




אנג'לה פריסטרי מבטיחה שהשיר "Karma" ישאר בשפה האלבנית ולא יתורגם לאנגלית. "השיר יעבור שדרוג ואנו נעבוד על ההופעה שאני מאמינה שתשתנה לקראת התחרות".

אנג'לה פריסטרי עוקבת אחרי תחרות האירוויזיון מזה שנים רבות. "אני אוהבת הרבה שירים אלבנים שהתמודדו באירוויזיון. אני אוהבת את 'Suus' שבוצע על ידי רונה נישליו (Rona Nishliu), אני אוהבת את השיר של יוגנט בושפפה (Eugent Bushpepa), אני חושבת שהוא אחד הזמרים הטובים ביותר באלבניה, באירופה ובעולם. אהבתי גם את יונידה מליצ'י (Jonida Maliqi), זה היה ביצוע טוב".

אנג'לה פריסטרי (Anxhela Peristeri) תייצג את אלבניה בחצי הגמר השני של אירוויזיון 2021 שיתקיים ב- 20 במאי. היא תבצע את השיר "Karma" עימו זכתה במקום הראשון ב- Festivali i Këngës.

זו תהיה ההשתתפות ה- 17 של אלבניה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה הוא המקום החמישי בשנת 2012 עם השיר "Suus" בביצוע של רונה נישליו (Rona Nishliu).




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!