עדן אלנה. צילום: אבי זייקנר (EuroMix)

רמי קלינשטיין, ארקדי דוכין ואסתר רדא הם רק רשימה חלקית של יוצרים שכתבו שיר לעדן אלנה עבור קדם אירוויזיון 2021.

עוד יוצרים ידועים שהגישו שירים עבור עדן אלנה נחשפים. כתב הבידור של "ישראל היום", ערן סויסה, חושף שרמי קלינשטיין, ארקדי דוכין ואסתר רדא הגישו שירים לקדם אירוויזיון 2021.




לעדכונים נוספים ושליחת חדשות – היכנסו לעמוד הפייסבוק או האינסטגרם שלנו

רמי קלינשטיין, הוא אחד הזמרים והיוצרים הידועים בישראל. קלינשטיין הלחין מעל 100 שירים שרובם הגדול הפכו ללהיטים. שמו של קלינשטיין נקשר בתחרות האירוויזיון כאשר הלחין את השיר "שביל הבריחה" אשר ביצעה ריטה בקדם אירוויזיון 1986 וכמובן, הלחין את השיר "שרה ברחובות" שביצעה ריטה באירוויזיון 1990 שנערך בזאגרב. רק לאחרונה החל קלינשטיין בשיתוף פעולה עם מתמודד אירוויזיון אחר מהעברטל סונדק שהתמודד באירוויזיון 2001.

ארקדי דוכין הוא זמר, יוצר ומפיק מוסיקלי שהוציא לאורך השנים עשרות שירים. הוא החל את דרכו בלהקה "החברים של נטאשה" וכבר בסוף שנות ה- 80 החל לטפח קריירת סולו. הוא כתב שירים לעשרות זמרים כמו נורית גלרון, ריטה, אייל גולן, מאיה בוסקילה, דוד ד'אור, אריק אינשטיין ועוד. גם שמו של דוכין נקשר בתחרות האירוויזיון כשכמעט ניתח את דנה אינטרנשיונל והשיר "דיווה" בשנת 1998. ארקדי דוכין שלח שיר בשם "אהבה" שביצעה אתי לוי עבור קדם אירוויזיון 2013. אך השיר ככל הנרא הנפסל מאחר שאת מילותיו כתב חנן גולדבלט.

אסתר רדא היזא זמרת, יוצרת, שחקנית ומנחת טלוויזיה שהשתתפה בפרוייקטים רבים. שחררה עד היום שישה אלבומים וידועה בעיקר בעזרת הלהיט "Life Happens" שיצא ב- 2012.




יוצרים אלו מתווספים לרשימת היוצרים שחשפנו ביום שישי אשר כוללת את:

  • דולי ופן עם רון ביטון
  • דנה לפידות, טל פורר וספיר עמר
  • דודי בר דוד, צליל קליפי וינון יהל
  • נוי אלוש ונועם עקרבי
  • גל ג'ו כהן




מי לא הגיש שיר לוועדה?

סתיו בגר, בין יוצרי השיר "Toy" ו- "Roots", ככל הנראה לא הגיש השנה שיר לוועדה. אבי אוחיון, אחד היוצרים הפוריים בישראל שכתב את "דרך השלום" לפאר טסי, "טרמינל 3" לדודו אהרון, "בוקרשט" לעומר אדם ועוד עשרות שירים מצליחים הודיע שלא הגיש שיר לוועדה. משה בן אברהם, שכתב והלחין לעומר אדם את "תגיד לי שטוב לך" ו"נועצת מבט" ועבור עדן בן זקן את "תרקדו" הודיע לנו שגם לא הגיש שיר לוועדה השנה. כך גם מיכל אמדורסקי שעומדת מאחורי השיר החדש של ניקול ראידמן. נוי פדלון כתבה שיר אך לא הספיקה להקליט את השיר בזמן למועד ההגשה שנקבע.

צביקה פיק אישר לנו כי לבסוף לא הגיש שיר עבור עדן אלנה ואילו דורון מדלי אישר שהשנה החליט שלא להגיש שיר אך במקום זאת ייקח חלק בוועדה שתבחר את השיר שייצג את ישראל באירוויזיון. אוהד חיטמן דוחה את השמועות ומאשר שלא הגיש שיר לוועדה.




תאגיד השידור הישראלי אישר ביום שישי שהוגשו כ- 220 שירים לוועדה שאמורה להתכנס ככל הנראה לקראת סוף השבוע או בשבוע הבא. הועדה תאזין לשירים ותבחר מתוכם מספר שירים מצומצם, ככל הנראה 16 שירים, שיועמדו להצבעת המאזינים דרך אתר האינטרנט של התאגיד. השירים שיעלו לשלב הבא ייחשפו להאזנה בחודש הבא.

זו תהיה ההשתתפות ה- 43 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!