בשוודיה נערכים לשינויים בקדם אירוויזיון השוודי בהתאם למגבלות מגפת הקורונה. התחרות השנה תתקיים בשטוקהולם. לא ידוע בשלב זה האם קהל יהיה נוכח באולם.

[addtoany]

קדם האירוויזיון השוודי שידוע כקדם אירוויזיון הגדול והנצפה ביותר באירופה, נערך מידי שנה ב- 6 ערים שונות, ארבעה חצאי גמר, גלגל הצלה וגמר גדול, בהשתתפותם של 28 שירים מתמודדים. השנה, בשל מגפת הקורונה, דברים יראו קצת אחרת.

כל מופעי Melodifestivalen 2021 יתקיימו בשטוקהולם. "השנה המלודיפסטיבלן לא ינדוד ברחבי שוודיה", מסרו גורמים ב- SVT לאתר החדשות השוודי Aftonbladet. "זה בלתי אפשרי. העיריות השונות לא יכולות לסכן הוצאות של מיליונים על משהו שיתכן ולא יוכל להתקיים. גם SVT לא רוצה לסכן את המוניטין שצברה בכך שתמכור עשרות אלפי כרטיסים שעשויים להתבטל בזמן מגפה מתמשכת. לכן, כל השידורים ישודרו משטוקהולם". לראשונה מאז Melodifestivalen 2001 תתקיים התחרות בעיר אחת בלבד.



היכן תתקיים התחרות?

בשלב זה לא ידוע באיזה אולם תתקיים התחרות. מידי שנה נערך הגמר הגדול ב- Friedns Arena שבשטוקהולם מול קהל של עשרות אלפי צופים אך סביר שהפעם ההפקה השוודית תבחר באולם קטן יותר. ברשת הטלוויזיה השוודית מתעקשים בשלב זה לא לענות על השאלה האם האירוע יתקיים מול קהל באולם. תשובות בנושא יתקבלו בחודשים הקרובים. נכון לרגע זה, בשוודיה קיימת מגבלת התכנסות של עד 50 איש, אך חשוב לציין שבימים אלה שוקלים לגדיל את המגבלה ל- 500 איש.



דויד סאנדין ינחה את התחרות

עדכון: דויד סאנדין הודיע כי לא ינחה את התחרות למרות הדיווחים.

את האירוע צפוי להנחות מנחה הטלוויזיה והקומיקאי דויד סאנדין (David Sundin), שהנחה את התחרות גם בשנה שעברה יחד עם לינה הדלונד (Lina Hedlund) ולינאה הנריקסון (Linnea Henriksson). אתר החדשות השוודי Aftonbldet סבור שסאנדין ינחה את התחרות יחד עם מגיש נוסף ולא יעשה זאת לבדו.

זו תהיה ההשתתפות ה- 60 של שוודיה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום הראשון בשנים: 1974, 1984, 1991, 1999, 2012 ו- 2015. הזכייה השוודית האחרונה התרחשה בשנת 2015 עם השיר "Heroes" בביצוע של מונס זלמרלוב (Måns Zelmerlöw).



[addtoany]

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!