להקת Minus One נאבקת על מנת לשרוד: מגיפת הקורונה הרסה את חברי הלהקה כלכלית ורגשית. חברי הלהקה, שייצגו את קפריסין באירוויזיון 2016, מנסים לשרוד את המשבר.

[addtoany]

חברי להקת Minus One חושפים בראיון מיוחד את המצב הכלכלי הקשה אליו הם נקלעו בעקבות ביטול ההופעות בשל התפשטות מגיפת הקורונה בקפריסין. "הווירוס חיסל אותנו. הוא מוטט את העסק שלנו" אמר מתופף הלהקה כריס ג'יי (Chris J). "עושה רושם שאנחנו לא קיימים יותר". הלהקה שהוקמה לפני 11 שנים, ייצגה את קפריסין באירוויזיון 2016 עם השיר "Alter Ego" והייתה אחת הלהקות הפעילות באי. הלהקה הופיעה מידי שבוע בפני קהל שרכש כרטיסים בנוסף לאירועים פרטיים. בעקבות מגבלות הקורונה בקפריסין כל ההופעות העתידיות הוקפאו.




"היינו מופיעים בין 2-3 פעמים בשבוע. עכשיו אין בכלל הופעות" אמר הזמר אנדראס קפאטאיס (Andreas Kapatais). מצב שאין בכלל הופעות גורם לתסכול ודיכאון בקרב חברי הלהקה. הופעות חיות הן מקור הכנסה עיקרי למוזיקאים מקומיים. לפני המשבר דרשה הלהקה המפורסמת כ- 1,500 $ – 3,000 $ בגין הופעותיה, תלוי במיקום.

למרות שלרוב חברי הלהקה מקורות הכנסה נוספים, חוסר הפעילות של הלהקה השפיע עליהם פיננסית. "איבדתי חצי מהמשכורת שלי" אמר הגיטריסט האריס פארי (Harrys Pari) שעובד גם בתור מהנדס אזרחי. "אני מודה שנכנס לי קצת כסף מדמי האבטלה אבל הם לא מספיקים כדי לכסות את החשבונות שלי". קונסטנטינוס אמריקנוס (Constantinos Amerikanos), גיטריסט הלהקה, הוסיף "אנחנו מרגישים שלא מכבדים אותנו. אנחנו נדחקים ללא הרף לשוליים".




חברי הלהקה הפסיקו להופיע כבר בחודש מרץ אך רק כעת הממשלה מבטיחה להגיש קצבת תמיכה מיוחדת לאומנים בסדר גודל של 900 יורו. "זהו סכום זניח" העיר המתופף. "זה מסתכם ב- 300 יורו בלבד עבור כל חודש שהאי היה בסגר". הגשת מענק החירום החל השבוע. המענק הגיע מצד הממשלה בעקבות מחאה של שחקנים ואנשי תרבות אחרים בתחילת החודש. המענק טרם חולק לכל האמנים, ובנוסף לא ידוע על אמצעי תמיכה נוספים לאומנים בתקופה הקרובה.




אלבום חדש בדרך

חברי הלהקה טוענים שהשוק המקומי הוא קטן מידי על מנת להרוויח ממכירות של אלבום או מכירות של מרצ'נדייז. אך על מנת להזכיר למעריצים שלהם שהם קיימים, הלהקה מתכננת להוציא את אלבומם השלישי בשבועות הקרובים. אלבום זה יכלול גרסאות כיסוי אהובות של הלהקה לשירים של Queen וללהיט Gangsta's Paradise של Coolio. שמו של האלבום הוא "Got it Covered" וחברי הלהקה אופטימיים מאוד בנוגע להצלחה שלו.

"כלהקה קפריסאית אנחנו לא מצפים להכנסות מהאלבום, אנחנו רק רוצים לקבל חשיפה", אמר קפאטאיס. "אבל אתה אף פעם לא יודע, זה אלבום קאבר, אולי אנשים יגיבו לזה" הוסיף. האלבום החדש ממומן על ידי מנהלם ג'אמייפרו סונצ'יני (Giampiero Soncini), שמייצג את הלהקה עוד לפני השתתפותם באירוויזיון 2016. בשל מגבלות הקורונה, ההקלטות נעשו באופן פרטני באולפן שבבעלות הגיטריסט אמריקנוס ונגן הבס סאווה. המיקס של האלבום ייערך בחו"ל.




חברי Minus One ממתינים בקוצר רוח להתחיל להופיע מחדש אך חוששים מהתפשטות הווירוס. "אני לא חושב שנעבוד לפני ספטמבר" אמר אמריקנוס בעוד שכריס ג'יי טען "שגם אם יאפשרו לנו לעבוד בספטמבר אף אחד לא יתחיל להזמין הופעות שלנו. אנשים יחששו להשקיע באירועים עתידיים".

מקור: Cyprus Mail

[addtoany]

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!