מומחים באירופה מזהירים מפני קיום האירוויזיון בהולנד במידה ונגיף הקורונה יתפשט באירופה. "אם התפרצות הנגיף תצא משליטה בשבועות הקרובים, יהיה לא נכון להביא כל כך הרבה אנשים מכל העולם לרוטרדם".

[addtoany]

 

"חייבים לקחת בחשבון שתחרות האירוויזיון לא תוכל להתקיים. זה תלוי בקצב ההדבקות בוירוס בשבועות הקרובים", כך אומר הוירולוג ההולנדי אב אוסטרהאוס (Ab Osterhaus) אשר עוסק במניעת הפצת מחלות אשר עוברות מבעלי חיים לבני אדם. הוירולוג הבכיר לא פוסל אפשרות שהאירוע לא יוכל להתקיים במתכונתו הידועה.




הנגיף מתפשט באירופה

אמש דווח כי הנגיף מתפשט בקצב גובר באירופה. באיטליה נדבקו בוירוס מעל 320 בני אדם כאשר 11 מתו מהמחלה. במדינות רבות נוספות באירופה נמצאו ביממה האחרונה נשאי קורונה: שוויץ, קרואטיה, אוסטריה, צרפת, ספרד, גרמניה, בריטניה, רוסיה, פינלנד, שוודיה ובלגיה הן חלק מרשימה הולכת וגדלה.

בהולנד לא נמצאו עד כה נשאי הוירוס אך סביר כי גם הולנד תצטרך להתמודד עם הוירוס המאיים. "אם התפרצות הנגיף תצא משליטה בשבועות הקרובים, יהיה לא נכון להביא כל כך הרבה אנשים מכל העולם לרוטרדם", אומר הוירולוג.




אחת האפשרויות שסביר כי נבחנות היא קיום התחרות ללא קהל. במידה ותתקבל החלטה שכזו אירוויזיון 2020 יהיה לאירוויזיון הראשון בהיסטריה, מאז 1956, שנערך ללא קהל באולם.

דוברת הפקת האירוויזיון, אינגריד אדריאנסה (Ingrid Adriaanse) מסרה: "אנו עוקבים אחר כל העדכונים היטב ומוכנים לכל הסיכונים והאיומים האפשריים".

תחרות האירוויזיון צפויה להתקיים ב- 12, 14 ו- 16 במאי 2020 ברוטרדם שבהולנד. ישראל תתמודד בחצי הגמר הראשון שייערך ב- 12 במאי, בו תייצג את ישראל הזמרת הצעירה עדן אלנה.

[addtoany]

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!