נציג גרמניה לאירוויזיון 2020 נבחר, כך מדווחים ברשת הטלוויזיה הגרמנית. בשלב זה כבר עובדים על העמדת השיר על בימת התחרות. הנציג ייחשף במשדר מיוחד ב- 27 בפברואר. כתבתה של מאיה ברכה.

[addtoany]

 

אחרי דממה של מספר חודשים בהם רשת הטלוויזיה הגרמנית, NDR, לא חשפה פרטים לגבי אופן בחירת השיר הגרמני לאירוויזיון – סוף סוף מתפרסמים פרטים חדשים על הליך הבחירה הפנימי שיתקיים בגרמניה. בנוסף, חשפו שתי דמויות מפתח נוספות במשלחת שלהם.




ההחלטה כבר התקבלה

בריאיון עם dwdl אישר תומס שטרייבר, ראש הבידור ב- NDR, שהשיר הגרמני לאירוויזיון 2020 נבחר כבר ב-12 בדצמבר אבל החלטה זו לא התקבלה על ידי NDR, אלא על ידי שתי קבוצות של שופטים שכל אחת מהן היוותה 50% מההצבעה. הקבוצה הראשונה כללה מוזיקאים מקצועיים שכבר הצביעו באירוויזיון בעבר, והקבוצה השנייה כללה אוהדי אירוויזיון שהידמתה את אופי ההצבעה של הקהל האירופאי.




פרסומת:

מגנטים לאירועים בנהריה – בחרו בצלם הטוב ביותר – "LaVie Photography"

החלפת הקדם לבחירה פנימית

שטרייבר סיפר גם על הסיבות לביטול הקדם. בראש ובראשונה – אחוזי הרייטינג הנמוכים בשנים האחרונות "חיסלו" את הקדם, לדוגמא: הקדם בשנה שעברה הגיע רק ל- 9.4% רייטינג, שזה נחשב לתוצאה עלובה בשביל NDR.

סיבה נוספת היא חוסר ההתאמה בין ההצבעות בקדם להצבעות באירוויזיון. אחרי ניתוח נתוני ההצבעות בשני המופעים, היא הגיעה למסקנה שאחוז קטן של אנשים הצביעו בשני המופעים (6.6%) משמע ש- 93.6% מהאנשים שהצביעו באירוויזיון תחת נקודת השיפוט הגרמנית לא קבעו מי יהיה הנציג הגרמני. יתר על כן, היא גם מצאה שהקדם מושך אליו קהל מבוגר יותר בזמן שהאירוויזיון מושך אליו קהל צעיר יותר.

שטרייבר בנוסף הדגיש את החשיבות של הזמן הנוסף שהם מרוויחים על ידי בחירה פנימית. לדוגמא, הם כבר אוספים רעיונות לעיצוב הבמה ועובדים בצמוד לכוריאוגרפיים מקומיים על מנת להבטיח מופע מרשים וחדשני.

הנציג הגרמני צפוי להחשף במשדר הטלוויזיוני בשם Unser Lied Für Rotterdam שצפוי להתקיים ב- 27 בפברואר בשעה 22.30 (שעון ישראל). המשדר ישודר בערוץ ARD1 כאשר המנחה הידועה ברברה שנברגר (Barbara Schöneberger), אשר מזוהה מאוד עם תחרות האירוויזיון כמגישת הנקודות הגרמנייה בתחרות, תנחה את המשדר בו ייחשף השיר והנציג הגרמני לאירוויזיון. אורך המשדר הוא כ- 45 דקות והוא יוקלט מראש.

[addtoany]

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!