לראשונה תבחר רומניה את נציגה לאירוויזיון 2020 בבחירה פנימית. לזמר הנבחר ייערך קדם אירוויזיון פרטי אשר יכיל חמישה שירים. השיר יבחר ב- 1 במרץ.

[addtoany]

 

לראשונה אי פעם, תבחר רומניה את נציגה לאירוויזיון בבחירה פנימית. רשת הטלוויזיה הרומנית, TVR, תבחר בצוות שופטים אשר יבחר נציג לאירוויזיון בהתאם לקריטריונים כמו איכות קולית, ביצועים על במה, הבעה ועוד…

לאחר שייבחר הזמר תערך סדנת כתיבה שבה יקחו חלק כותבים רומניים שינסו לכתוב את השיר הטוב ביותר עבר האמן הנבחר. מתוך סדנת הכתיבה יבחרו חמישה שירים אשר יבוצעו על ידי הזמר בקדם אירוויזיון פרטי, בדומה לקדם האירוויזיון אשר יערך השנה בישראל.




קדם האירוויזיון הפרטי יערך ב- 1 ברץ, כאשר הזוכה ייבחר על ידי שילוב של בחירת הצופים (50%) והשופטים (50%), במקרה של תיקו תינתן עדיפות לבחירת הצופים.

Global Records

במקביל, רשת הטלוויזיה הרומנית חתמה עם הלייבל הרומני "Global Records" על שיתוף פעולה בו הלייבל יעזור בקידום השיר הרומני לאירוויזיון ברשתות החברתיות, לכן סביר שהאמן אשר יבחר הוא אחד מהאמנים החתומים בלייבל. אמנים רומנים ידועים חתומים בלייבל המדובר, ביניהם אינה (Inna), דליה (Delia), ההרכב Carla's Dreams, אירינה ריימס (Irina Rimes) ועוד…




מאז 1993 נוהגים ברומניה לבחור את הנציג בעזרת קדם אירוויזיון המכונה "Selecția Națională". יחד עם זאת, תוצאות ה- Selecția Națională בשנה האחרונה (2019) היו הפתעה גמורה. הזמרת אסתר פאוני (Ester Peony) זכתה לייצג את רומניה באירוויזיון עם השיר "On A Sunday". פאוני זכתה במקום הראשון אצל צוות השיפוט, אבל רק במקום השמיני אצל הצופים בבית. לעומת זאת, הפייבוריטית לאורה ברטאן (Laura Bretan) קיבלה את המקום הראשון אצל הצופים בבית ואת המקום השלישי אצל צוות השיפוט. הסיבה העיקרית לכך שפאוני נבחרה כזוכה היא משום שהצבעת הצופים הרומנים היוותה רק 14% מהתוצאות הסופיות ובכך סיכל צוות השופטים את זכייתה של הפייבוריטית לאורה ברטאן. הבחירה בפאוני גררה בקורת רבה על רשת הטלוויזיה הרומנית.



זו תיהיה ההשתתפות ה- 21 של רומניה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום השלישי ב- 2005 וב- 2010.

[addtoany]

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!