מרטין אסטרדהל. מפקח האירוויזיון החדש. צילום: Sören Vilks

מרטין אסטרדהל (Martin Österdahl) ישמש כמפקח האירוויזיון החדש לאחר שקודמו בתפקיד, יון אולה סאנד (Jon Ola Sand), החליט לפרוש מתפקידו. אסטרדהל יחל את תפקידו באפריל 2020.

באיגוד השידור האירופי הוחל כי מרטין אסטרדהל השוודי ישמש כפקח האירוויזיון החדש. למפיק יש ניסיון טלוויזיוני של שני עשורים. אסטרדהל הפיק בפועל את אירוויזיון 2013 ו- 2016 אשר נערכו בשוודיה.




בעבר אסטרדהל שימש כמנהל מחלקת התכניות ומפקח על מחלקת הבידור והספורט ברשת הטלוויזיה השוודית – SVT, שם היה אחראי על תכניות רבות עטירות רייטינג. אסטרדהל פיקח על הפקות חיות כמו טקס פרסי נובל והחתונה המלכותית ב- 2010. לאסטרדהל ניסיון גם בתעשיית המוסיקה והתקשורת הבינלאומית. המפיק הנחשב צבר ניסיון רב בבריטניה, רוסיה, ארה"ב גרמניה ועוד…




יון אולה סאנד. מפקח האירוויזיון הפורש.

מרטין אסטרדהל יחליף את מפקח האירוויזיון הנוכחי, יון אולה סאנד, אשר החליט לפרוש מתפקידו לאחר האירוויזיון הקרוב אשר יערך ברוטרדם. יון אולה סאנד הנורווגי שימש בתפקיד המפקח מאז 2010. אסטרדהל יחל בתפקידו באפריל 2020, לקראת האירוויזיון הקרוב.

בהצהרה רשמית של איגוד השידור האירופי נכתב: "מרטין הוא המועמד המושלם להמשיך ולבנות על עבודתו יוצאת הדופן של יון אולה סאנד בעשור האחרון". מפקח האירוויזיון החדש הגיב לבחירתו: "תחרות האירוויזיון היא המופע המוסיקלי הגדול והותיק בעולם אשר משודר בטלוויזיה. יכולת המופע לבדר ולאחד אנשים ברחבי אירופה ומחוצה לה היא יחודית ואסור לקחת זאת כמובן מאליו. אני חש כבוד גדול לקבל את ההזמדנות לשאוף להמשך התפתחותה בעתיד. אני מצפה להצטרף לצוות בז'נבה במאי, אני כבר לא יכול לחכות".




תפקידו של מפקח תחרות האירוויזיון הוא לפקח ולארגן את תחרות האירוויזיון בהתאם לדרישות איגוד השידור האירופי. יחד עם הצוות המלווה, הוא מקשר בין יותר מ- 40 מדינות החברות באיגוד ודואג שהתחרות תמשיך להערך מידי שנה על ידי גוף השידור המארח בהתאם לחוקי האיגוד.

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!