בתאגיד החלו בתכנון הפורמט של קדם אירוויזיון 2021. כחלק מהתכנונים מעוניינים לשלב את חטיבת הדיגיטל של התאגיד באופן משמעותי בהליכי הבחירה ולכן יפנו לקהל הגולשים כדי לסנן את המתמודדים עבור הקדם אירוויזיון.

רק לפני שבוע התבשרנו כי תאגיד השידור החליט לסיים את שיתוף הפעולה עם קשת בכל הקשור בבחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון, וכעת מתברר כי בתאגיד מתכוונים להעזר בקהל הגולשים כדי לבחור את המתמודדים אשר יתמודדו על כרטיס הטיסה לאירוויזיון 2021.



במקביל להחלטת תאגיד השידור הישראלי לקיים בשנה הבאה קדם אירוויזיון, הוחלט כי התאגיד יפרוש מוועדת המדרוג אשר מודדת את אחוזי הרייטינג בערוצי הטלוויזיה השונים. זאת מאחר ובתאגיד מתמקדים גם בתכני דיגיטל בערוצי פייסבוק ויוטיוב אשר לא נלקחים בחשבון בשיטת המדידה הנוכחית.

כתוצאה מאסטרטגיית "דיגיטל תחילה" אשר בה נוקטים בתאגיד, נבנה מודל קדם אירוויזיון אשר דומה בחלקו לקדם האירוויזיון הצ'כי שבו הבחירה נעשה על ידי קהל הגולשים ברשת.



לפי גלובוס, במסגרת קדם אירוויזיון 2021, מחלקת הדיגיטל של התאגיד תזמין אמנים אשר מועניינים להתמודד בתחרות ותבקש מהם להגיש קליפ וידאו באיכות הפקה גבוהה אשר יכלול את השיר המתמודד. שלב גיוס הקליפים יגובה ביחסי ציבור נרחבים. בשלב הראשוני יתקבלו מאות קליפים, ואת הניפוי הראשוני יעשה קהל הגולשים אשר יצמצם את מספר המועמדים לכמה עשרות. בשלב השני תוקם ועדה מקצועית שתבחר מספר מצומצם של שירים, ואילו בשלב השלישי תשודר התחרות ב'כאן 11' – התחרות צפויה לכלול מספר תכניות אשר יכללו, ככל הנראה, חצאי גמר וגמר.

את השלב הטלוויזיוני תפיק חברת הפקה חיצונית ותנחה, מנחת אירוויזיון 2019, לוסי איוב.

רוצים לקבל ראשונים את כל המידע הקשור ל'הכוכב הבא לאירוויזיון'? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – ואנו נדאג לעדכן אתכם מיד בכל ידיעה הקשורה באירוויזיון!

זו תהיה ההשתתפות ה- 43 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018.