הערב נחשף עיצוב הבמה של אירוויזיון 2020 אשר עוצב, כמו בשנה שעברה, על ידי המעצב הגרמני-יהודי פלוריאן וידר (Florian Wieder). הבמה תכיל מסכי LED והגרין רום ימוקם מול הבמה המרכזית.

 

 

נחשפו סקיצות ראשוניות של עיצוב הבמה של אירוויזיון 2020 אשר עוצב על ידי המעצב הגרמני-יהודי פלוריאן וידר (Florian Wieder). וידר נחשב לאחד ממעצבי הבמות הגדולים ביותר בעולם ועיצב עשרות במות לטקסים שונים ותכניות טלוויזיה בעולם, ביניהם X Factor, American Idol, טקסי MTV. בנוסף עיצב וידר את הבמות באירוויזיונים אשר נערכו בדיסלדורף (2011), באקו (2012), וינה (2015), קייב (2017), ליסבון (2018) ותל אביב (2019).




הבמה אושרה על ידי מפיקי התחרות – רשתות הטלוויזיה ההולנדיות: NPO, AVROTROS ו- NOS.

מודרני ומינימליסטי

הרעיון המרכזי אשר עמד מאחורי עיצוב הבמה הוא להביא את הזמרים קרוב ככל האפשר אל הקהל. "העיצוב מושפע מהקשר בין השמיים, הים והיבשה. קו האופק מקשר בין האלמנטים וישמש כחלון אשר פותח (באנגלית: "Open Up") את העולם לאירוויזיון 2020. רצפת הבמה מושפעת מהתעלות והגשרים הרבים אשר מקשרים בין המים לאדמה בהולנד. עם העיצוב הזה, אנחנו רוצים להביא את הזמרים קרוב ככל האפשר אל הקהל", אמר מעצב הבמה.




"רציתי ליצור משהו לא שגרתי, מינימליסטי ומודרני לתחרות הבאה. אני מאוד שמח שרשתות הטלוויזיה ההולנדיות היו בעלות ראש פתוח ואימצו בהתלהבות את העיצוב הזה. מבחינתי זה פרק חדש בעיצוב במות, משאלה שהייתה לי במשך זמן רב", הוסיף.

השנה, בניגוד לאילוצים של האירוויזיון ב- Expo Tel Aviv, הגרין רום בו יישבו האמנים בזמן חלוקת הניקוד ימוקם בתוך האולם המרכזי. הבמה תכיל גם השנה מסכי LED.




בשבוע שעבר חשף איגוד השידור האירופי חשף את הלוגו הרשמי של אירוויזיון 2020 אשר ייערך ברוטרדם. "העיצוב מאפיין את חגיגות ה- 65 שנים לאירוויזיון ואת 41 המדינות אשר לוקחות בו חלק", אמרו ב- EBU. הלוגו מורכז מצבעי 41 המדינות המשתתפות, לפי הסדר שבו כל מדינה התמודדה לראשונה בתחרות האירוויזיון.

אירוויזיון 2020 יתקיים ברוטרדם בתאריכים 12, 14 ו- 16 במאי בהשתתפותן של 41 מדינות. חלוקת המדינות לחצאי הגמר תערך ב- 28 בינואר.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!