הזוכה בתחרות הסן רמו צפוי לייצג את איטליה באירוויזיון 2020. כל מתמודדי סן רמו 2020 התבקשו להצהיר לפני התחרות האם הם מעוניינים להשתתף באירוויזיון. במידה והזוכה יסרב, תבחר רשת הטלוויזיה האיטלקית במתמודד אחר.

רשת הטלוויזיה האיטלקית (RAI) פרסמה את חוקי תחרות הסן רמו האיטלקית, אשר משמשת גם כקדם האירוויזיון. בין החוקים החדשים – כל המתמודדים וחברות התקליטים מוכרחות לשלוח טופס בו הם מצהירים מראש האם הם מעוניינים להשתתף בתחרות האירוויזיון במידה ויזכו בתחרות הסן רמו.



הצהרה שכזו תמנע מצב שבו זוכה הסן רמו יוכל לקחת את הזמן ולהתלבט האם יסכים לייצג את איטליה באירוויזיון, כפי שקרה בשנה האחרונה כאשר מחמוד (Mahmood) התלבט האם להתמודד באירוויזיון בתל אביב.

במקרה שבו יזכה בסן רמו זמר אשר לא ישלח את הטופס, רשת הטלוויזיה האיטלקית תבחר בזמר אחר לייצוג איטליה ברוטרדם.

השינוי המהותי בחוקי התחרות, בהקשר לאירוויזיון, הוא כי בעבר רשת הטלוויזיה שמרה לעצמה את הזכות שלא לבחור בזוכה הסן רמו לייצג את איטליה באירוויזיון. כעת, הזוכה צפוי לייצג את איטליה באירוויזיון וכבר בגמר הסן רמו ניתן יהיה לדעת האם הזוכה אכן ייצג את איטליה או שמא יבחר זמר אחר.



הקשר בין הסן רמו לאירוויזיון

לא תמיד זוכה הסן רמו נבחר לייצג את איטליה גם באירוויזיון. כזכור ב- 2012 זכתה הזמרת אמה מארון (Emma Marrone) במקום הראשון בסן רמו אך צוות שופטים מיוחד העדיף את נינה צילי (Nina Zilli) כנציגת איטליה באירוויזיון, למרות שלא הייתה בין שלושת המקומות הראשונים.

ב- 2014 יצגה את איטליה הזמרת הזמרת אמה מארון (Emma Marrone) אשר נבחרה בבחירה פנימית. שנה זו הייתה השנה היחידה מאז 2011 שבה נציג איטליה לא נבחר מתוך פסטיבל הסן רמו.

ב- 2016 נבחרה הלהקה Stadio למקום הראשון בסן רמו אך הלהקה לא יכלה להתמודד באירוויזיון בשל התחייבות לסיבוב הופעות אשר נערך בחודש מאי. לכן, לאחר התחרות בחרה רשת הטלוויזיה האיטלקית את פרנצ'סקה מיקיילין (Francesca Michielin), אשר זכתה במקום השני בסן רמו, לנציגת איטליה באירוויזיון.

זו תהיה ההשתתפות ה- 46 של איטליה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום הראשון בשנת 1964 ובשנת 1990.

 

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!