שני חצאי גמר וגמר ייערכו באוקראינה בחודש פברואר. זמרים אשר הופיעו בעבר ברוסיה ובחצי האי קרים לא יוכלו להתמודד בתחרות. בשל הקריטריונים, אמנים אוקראינים רבים לא יוכלו להתמודד.


 

רשת הטלווזיה האוקראינית, UA:PBC, אישרה כי הגמר הגדול של הקדם האירוויזיון האוקראיני, הידוע בשם Vidbir, ייערך ב- 22 בפברואר. לפני כן ייערכו 2 חצאי גמר אשר ייערכו ב- 8 וב- 15 בפברואר. הקדם האירוויזיון ייערך כמדי שנה ברשת הטלוויזיה הפרטית STB.




אוקראינה נגד רוסיה

במקביל, פרסמה רשת הטלוויזיה גם את הקריטריונים השונים שהמועמדים השונים נדרשים לעמוד בהם. בין הקריטריונים, זמרים אשר הופיעו בעבר ברוסיה לא יוכלו להתמודד בתחרות. כמו כן, זמרים אשר נכנסו לשטחי חצי האי קרים מאז 2014 (פרוץ העימות בין אוקראינה לרוסיה) לא יוכלו להשתתף בתחרות. בנוסף, על הזמרים המתמודדים נאסר להופיע בחצי האי קרים או ברוסיה עד לאחר האירוויזיון.




קריטריונים אלה התווספו לקריטריונים השונים העוסקים בשיר ובביצוע לאחר הכאוס אשר נוצר עם זכייתה של הזמרת מארוב (Maruv) בקדם האירוויזיון האוקראיני בשנה שעברה (2019). אז נאלצה הזמרת לפרוש מהתחרות בשל הופעותיה ברוסיה, אשר מוגדרת על ידי הממשל האוקראיני כמדינת אויב. פרישתה של הזמרת הובילה לפרישתה של אוקראינה מאירוויזיון 2019.

לאחר פרישתה של אוקראינה, פרסמה מארוב את התנצולתה על כך שלא תייצג את מדינתה באירוויזיון והסבירה שפרט לביטול הופעתיה ברוסיה נדרשה לשמש כ"דוברת" של מדיניות אוקראינה כלפי רוסיה, ובמידה ותסטה מהמסרים אותם תרצה הטלוויזיה האוקראינית להעביר לעולם, תיאלץ הזמרת לספוג קנסות כבדים.




זמרים רבים מאוקראינה נוהגים להופיע גם ברוסיה. שתי המדינות נמצאות בסכסוך עמוק הנוגע לשליטה בחצי האי קרים, אך למרות זאת, זמרים אוקראינים רבים נוהגים להופיע ברוסיה מאחר ושוק המוסיקה ברוסיה גדול הרבה יותר, מרבית האוקראינים דוברים את השפה הרוסית והתרבות של שתי המדינות מאוד דומה. הקריטריונים אשר נקבעו יגרמו לכך שאמנים אוקראינים רבים לא יוכלו להשתתף בקדם האירוויזיון האוקראיני השנה.

 

זו תהיה ההשתתפות ה- 16 של אוקראינה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום הראשון בשנים ב- 2004 וב- 2016. הזכייה האחרונה התרחשה בשנת 2016 עם השיר "1944" בביצוע של ג'אמלה (Jamala).

 


רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!