צילום מתוך אינסטגרם

צילומי שלב האודישנים של "הכוכב הבא לאירוויזיון 2020" כבר החלו. לואי עלי, ליהי טולדנו, עדן אלנה, דנה לפידות וניקי גולדשטיין בין המתמודדים. גם שפיטה השתתפה בהופעת אורח.

צילומי שלב האודישנים של הכוכב הבא לאירוויזיון 2020 כבר החלו. חמישיית השופטים: קרן פלס, אסף אמדורסקי, שירי מימון, סטטיק ובן אל וכמובן, איתי לוי, אשר מחליף את הראל סקעת, מצלמים בשלב זה את שלבי האודישנים אשר ישודרו בקרוב מאוד.



מבין כל אלו שינסו את מזלם בייצוג ישראל באירוויזיון, ניתן היה למצוא את לואי עלי, בן 27, שביצע את השיר "צליל מיתר" של אייל גולן (המנטור אשר מנהל את חברת ההפקות בו חתום עלי ובה מיוצג גם השופט איתי לוי). ברור שלואי עלי המשיך לשלבים הבאים. כזכור, הזמר כיכב כבר על בימת האירוויזיון כשהשתתף בחלק האמנותי יחד עם עידן רייכל.



ליהי טולדנו – לא רק הבת של…

ליהי טולדנו. צילום: אינסטגרם

גם הזמרת ליהי טולדנו, בת 17, הבת החמישית (מתוך 6) של הזמר אבי טולדנו, הגיעה לאודישנים. הזמרת זכתה כבר לפני יותר משנה לאייטם בלתי נשכח בתכנית "ערב טוב עם גיא פינס" כאשר שחררה את השיר "הלב שלי על 200". מלהקי הכוכב הבא חיזרו אחרי הזמרת כבר לפני העונה הקודמת, אבל כעת זה קורה – ליהי טולדנו עלתה לאודישנים כאשר היא מבצעת את השיר "אף אחת" של מירי מסיקה.

כידוע, הזמר אבי טולדנו, התמודד באירוויזיון 1982 עם השיר "הורה" וזכה במקום השני. שנה לאחר מכן, כתב את השיר "חי" יחד עם אהוד מנור עבור עפרה חזה ושוב זכה במקום השני. טולדנו ניסה את מזלו גם בקדם אירוויזיון 1981 עם השיר "קרנבל" ובקדם אירוויזיון 1989 עם השיר "דיינו".

עוד מתמודדים שנבחנו השנה: זוכת העונה השלישית של "X Factor" – עדן אלנה, הזמרת דנה לפידות, זמרת ויוצרת, אשר כבשה את תחנות הרדיו ב- 2008 עם השיר "משוגעת", וגם הזמר והקומיקאי ניקי גולדשטיין אשר השתתף בקדם אירוויזיון 2011 ובקדם אירוויזיון 2013.

בישראל היום מדווחים כי בין המשתתפים בצילומי העונה ניתן למצוא גם את הכוכבת שפיטה אשר הגיעה ככל הנראה להשתתף בקטע קומי.



האם A-WA יגיעו לאודישנים?

שמות נוספים שהוזמנו לקחת חלק באודישנים הם: ההרכב המוסיקלי A-WA המשלב שירים בתימנית עם עיבודים מודרניים, אוהד שרגאי שהשתתף בגמר כוכב נולד 8 וחבר בהרכב עילי בוטנר וילדי החוץ, כתב את השיר "Home" אשר יצג את ישראל באירוויזיון 2019, הזמרת והיוצרת ענבר ויצמן אשר כתבה יחד עם שרגאי את השיר "Home", ומורן אהרוני שהשתתפה בעונה הרביעית של "כוכב נולד". לא ברור האם שמות אלה ישתתפו בשלבי האודישנים בהמשך.

מלהקי "הכוכב הבא" חיפשו לגייס לתחרות שמות גדולים כדי למקסם את הרייטינג הצפוי לתכנית, זאת משום שברור למפיקי התכנית כי הרייטינג בעונה הקרובה לא יהיה דומה לרייטינג שממנו נהנו בקשת בעונה הקודמת – בשנה בה התחרות נערכה בישראל.

שמות גדולים ל"כוכב הבא"?

אין זו הפעם הראשונה שמפיקי התחרות מנסים לגייס שמות ידועים לתחרות. בשנת 2016 התמודד בתחרות חובי סטאר ואף זכה בה, באירוויזיון הגיע הזמר למקום ה- 14 בגמר. ב- 2017 התמודדו בתחרות דיאנה גולבי (מקום שני), ג'ולייטה (מקום שלישי בכוכב הבא, התמודדה גם בקדם אירוויזיון 2013), משפחת אלייב (קדם אירוויזיון 2005) וליהיא גרינר (קדם אירוויזיון 2013). ב- 2018 התמודדו בכוכב הבא חן אהרוני (מקום רביעי בכוכב הבא, קדם אירוויזיון 2011) ורינת בר (פרשה בשלבי התחרות, התמודדה בקדם אירוויזיון 2005). וב- 2019 התמודדו מאיה בוסקילה (מקום רביעי), שפיטה (מקום שלישי), אתי ביטון ואלקנה מרציאנו.

 

זו תהיה ההשתתפות ה- 43 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018.

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!