חמש ערים ניגשו למכרז העיר המארחת לאירוויזיון 2020. הערים הן: ארנהם, דן בוס, מאסטריכט, רוטרדם, אוטורכט. העיר הזוכה צפויה להיבחר בחודש הבא.

 

הסתיים מועד הגשת הצעות המכרז עבור העיר המארחת לאירוויזיון 2020. נציגים של חמש ערים הגיעו ביום רביעי להילברסום, שם הגישו לגב' שולה רייקסמן (Shula Rijxman), מנכ"לית NPO, את הצעות המכרז. הערים הן:

  • ארנהם – בירתו של המחוז הגדול ביותר בהולנד, מחוז חלדרלנד, אשר נמצא במזרח הולנד. העיר אינה נחשבת לעיר מתויירת ולכן אין הרבה מלונות בעיר. בשל כך, ההצעה אשר תוגש תכלול שיתוף פעולה עם העיר השכנה ניימכן. האולם אשר הוצע לארח את האירוויזיון הוא האיצטדיון ה- GelreDome אשר מסוגל להכיל כ- 40,000 מקומות ישיבה בהופעות חיות. באיצטדיון מותקן גג המשמש לאירועים מסוג זה. האיצטדיון אירח את גמר ליגת האלופות בשנת 2000.
  • דן בוס (ס-הרטוחנבוס) – בירת מחוז צפון בראבנט שנמצא בדרום הולנד. האולם המוצע הוא ה- Brabanthallen אשר מסוגל להכיל כ- 10,000 צופים.



  • מאסטריכט – בירת מחוז לימבורג בדרום הולנד, יושבת על הגבול בין הולנד, בלגיה וגרמניה. MECC Maastricht עומד לעבור שיפוץ כך שספק אם יהיה מוכן בזמן אך מנהלי המתחם בטוחים כי ניתן להאיץ את השיפוץ כדי לקיים בו את התחרות. לאחר השיפוץ יכלול 30,000 מקומות ישיבה. מאסטריכט נחשבת לעיר מתויירת מאוד ולא צפויה בעיה של מלונות באזור.
  • רוטרדם – העיר השנייה בגודלה בהולנד. בעיר נמצא הנמל הגדול ביותר באירופה. בעיר אולם מתאים אחד: Ahoy Rotterdam אשר מכיל 16,000 מקומות. האולם אירח בעבר את אירוויזיון הילדים בשנת 2007, בנוסך לאירועים בינלאומיים נוספים כמו טקס פרסי ה- MTV לשנת 1997 ו- 2016.
  • אוטרכט – היא העיר הרביעית בגודלה בהולנד. נראה כי אולם ה- Jaarbeurs אינו עומד בקריטריונים ולכן העיר מציעה להקים ביתן זמני בצמוד ל- Jaarbeurs, כאשר האולם הקבוע ישמש עבור מרכז העיתונאים, חדרי ההלבשה וכו'… 10,000 צופים יוכלו לצפות באירוויזיון מתוך הביתן הזמני.




מי תארח את אירוויזיון 2020?

ההצעות שהוגשו יבחנו בשבועות הקרובים על ידי מפיקי התחרות ונציגי איגוד השידור האירופי. כבר בזמן הקרוב יגיעו נציגי הפקה ונציגי האיגוד לערים המתמודדות כדי לערוך סיור באולמות השונים. העיר הזוכה צפויה להבחר בחודש הבא, במהלך חודש אוגוסט.

This poll is no longer accepting votes

סקר: מי לדעתך צריך לארח את אירוויזיון 2020?

"מדהים לראות את ההתלהבות ותשומת הלב אשר השקיעו חמש הערים המתמודדות במכרז", אמרה הגב' שולה רייקסמן, "הם השקיעו עבודה אדירה אשר מראה עד כמה הולנד מקדמת בברכה את תחרות האירוויזיון. אני מודה לכל הערים על העבודה שהם עשו".

 

 

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!