האסיפה הכללית של איגוד השידור האירופי תתכנס לקראת סוף השבוע כדי לדון בחוקים חדשים העשויים להשפיע על הצטרפותה של קוסובו לתחרות האירוויזיון.

 

החל מהערב יגיעו נציגי האסיפה הכללית של איגוד השידור האירופי (EBU) לאוסלו, שם תתקיים האסיפה בנוכחות נציגים ממדינות אירופה השונות החברות באיגוד. במהלך יום חמישי ושישי יצביעו הנציגים על חוקים שונים הקשורים, בין היתר, לתחרות האירוויזיון.




בין החוקים החדשים: קביעת קריטריונים חדשים להצטרפותן של רשתות טלוויזיה חדשות. חוקים אלה עשויים להשפיע רבות על הצטרפותן של קוסובו וקזחסטן כחברות מלאות באיגוד.

במידה והחוק הקובע קריטריונים חדשים להצטרפות יעבור, תיאלץ רשת הטלוויזיה הקוסוברית להגיש בקשת הצטרפות חדשה לאיגוד השידור האירופי ובהתאם לכך, ידונו על הצטרפותה במהלך האסיפה הכללית הבאה אשר תערך בדצמבר. ה- EBU לא פירט לגבי תוכן הקריטריונים החדשים. בנוסף, לא ברור האם ידונו בהצטרפותה של קוסובו לאיגוד כבר בפגישה הנוכחית במידה והחוק החדש לא יעבור.




קוסובו הביעה רצון להשתתף בתחרות האירוויזיון כבר לפני מספר שנים. המדינה הצעירה, אשר שטחה היה תחת שלטון סרבי, הכריזה על עצמאות בשנת 2008. לא כל מדינות העולם מכירות בעצמאותה של המדינה והמדינה אף אינה חברה באו"ם. בין המדינות אשר לא מכירות בעצמאותה ניתן למצוא את סרביה, רוסיה וגם ישראל. בתחילת השנה הובטח לרשת הטלוויזיה הקוסוברית (RTK) כי ידונו בהצטרפותה של קוסובו במהלך האסיפה הכללית של ה- EBU אשר תערך בסוף השבוע.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!