הלהקה האיסלנדית, האטרי (Hatari), הניפה דגלי פלסטין במהלך האירוויזיון בניגוד לחוקי התחרות. גם רקדניה של מדונה עלו לבמה לבושים בדגלי ישראל ופלסטין ללא ידיעת מארגני התחרות.

במהלך שלב חשיפת הניקוד, הונפו דגלי הרשות הפלסטינית על ידי להקת האטרי (Hatari) אשר ייצגה את איסלנד. חברי הלהקה האיסלנדית, Hatari, החליטו להביע את מחאתם על כך שהאירוע מתרחש בישראל. חברי הלהקה הניפו דגלי פלסטין בעת קבלת הנקודות מהצופים בבית. בעקבות זאת, ספגה הלהקה קריאות בוז בגרין רום ובאולם התחרות.




הרכב הטכנו, אשר מביע לרוב מסרים אנטי קפיטליסטיים ותמיכה בסיום "הכיבוש" הישראלי, התבטאו בעבר נגד קיום התחרות באירוויזיון ואף הכריזה שתגיע לישראל כדי "לחשוף את האבסורד בשירה ובריקודים על הבמה בזמן שמיליונים חיים תחת דיכוי בסמוך".

במהלך חלוקת הנקודות נעשו ניסיונות מצד ההפקה הישראלית לקחת מחברי הלהקה את הדגלים. ניסיונות אלה אף צולמו על ידי חברי הלהקה:


הנפת הדגלים הינו צעד פרובוקטיבי המנוגד לחוקי התחרות. המדינות החברות באיגוד השידור האירופי ידונו יחדיו במקרה זה ויחליטו על הסנקציות הצפויות לטלוויזיה האיסלנדית (RÚV) במהלך פגישתם הקרובה.




מדונה ודגלי פלסטין – שלום אינו מסר פוליטי

בנוסף לכך, גם רקדניה של הזמרת מדונה הופיעו כאשר על חולצתם דגלי ישראל ופלסטין. תאגיד השידור 'כאן' ואיגוד השידור האירופי לא עודכנו על הופעת הדגלים והופתעו לגלות זאת במהלך השידור החי. מטעמה של מדונה שלחו תמונה מההופעה לאתר "אנטרטיימנט וויקלי" האמריקני, עם הכיתוב: "מסר של שלום אינו פוליטי".

 

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!