הולנד תבצע חזרה נוספת בשל הבעת חוסר שביעות רצון מהחזרות הקודמות. אסטוניה ומולדובה כבר ביצעו חזרה שלישית חריגה.

חזרה שלישית

החזרה השלישית היא חזרה חריגה ונדירה אשר מתקבלת רק לאחר אישור של תאגיד השידור האירופי (EBU) בשל כשלים טכניים בשתי החזרות המתוכננות. יתכן  כי העובדה ש- 3 משלחות "זוכות" לחזרה שלישית מצביע על מגמה בעייתית של חוסר שביעות רצון מצוות הצילום הישראלי וההפקה הישראלית. הולנד תבצע חזרה נוספת על בימת התחרות. גם מלטה הגישה בקשה לחזרה נוספת אשר עדיין לא אושרה.

הנציג האסטוני, ויקטור קרון (Victor Crone), יצא מן החזרה השנייה נרגז מאוד. זוויות הצילום והפרטים הטכניים של "אפקט הסערה" אשר יש לצלם מראש לא עבדו כראוי בחזרה האחרונה. החזרה התארכה מעט יותר מהרגיל אך הדבר לא הועיל וחברי המשלחת פנו לאיגוד השידור האירופי (EBU) בדרישה לקיים חזרה נוספת. חזרה זו אושרה על ידי איגוד השידור האירופי והיא צפויה להתקיים היום.

גם המשלחת של מולדובה ובראשה הזמרת אנה אודובסקו (Anna Odobescu) דרשו מאיגוד השידור האירופי לקיים חזרה שלישית בשל תקלות טכניות בשיר. דרישתם אושרה והם קיימו את החזרה הבוקר.



עוד ועוד משלחות מביעות חוסר שביעות רצון מעבודת המצלמות של תאגיד השידור הישראלי 'כאן' וההפקה כולה. כבר ביום חמישי סיים הנציג הפורטוגזי, קונאן אוסיריס (Conan Osiris), את חזרתו כאשר הבעת אכזבה על פניו. במסיבת העיתונאים אשר התקיימה לאחר החזרה סיפר כי אינו מרוצה מצורת הצילום של הופעתו. חברי המשלחת הפורטוגזית סיפרו שהעבירו כבר ביום שני, לאחר החזרה הראשונה של פורטוגל, רשימת תיקונים שיש לבצע לידי הפקה הישראלית אך חלק גדול מתוך הרשימה לא תוקן.




מלטה מתלוננת במסיבת עיתונאים

במהלך מסיבת העיתונאים היום, סיפרה המשלחת המלטזית כי גם היא נתקלת בבעיות טכניות עם ההפקה הישראלית לגבי השיר "Chameleon" בביצוע של מיקלה (Michela). ניתן לשים לב כי המסכים הגדולים עליהם הוקרנה התפאורה בוטלו ולא נמצאים יותר על הבמה. "אנו חווים כמה בעיות עם ההפקה לגבי בעיות טכניות וההעמדה על הבמה, הבעיות האלה לא נפתרו בזמן. אז היינו מוכרחים, לצערי, לעבור לתכנית ב', ולאמץ ההעמדה שונה", מספר ראש המשלחת המלטזית.

"אנחנו מנסים לשמור על אותו הקונספט ואנחנו עובדים קשה כדי שצוות ההפקה יתרגם את הרעיון ואת זוויות הצילום בזמן הנכון ובדרך הנכונה. אנחנו נותנים להם עוד קצת זמן. החזרה היום היתה עבורנו כמו החזרה הראשונה עם ההעמדה הזו, אבל הוכרחנו ללכת בדרך הזו בגלל שהבעיות הטכניות לא נפתרו. אנחנו לא מרוצים מזוויות הצילום, בעיקרון, אבל אנחנו מרוצים מהשיר עצמו. אנחנו עדיין צריכים לתקן את התאורה, את העריכה ואת זוויות הצילום, בתקווה שעד החזרה הבאה זה יעשה ויצא נכון".

 

הולנד מאוכזבת

העיתונאי הפולני, מאצ'יי מאזנסקי (Maciej Mazanski), סיפר לאתר ESCDaily כי גם במשלחת ההולנדית יצאו מהחזרה הראשונה מאוד מאוכזבים. נציג הולנד, דאנקן לורנס (Duncan Laurence), אשר נחשב לאחד הפייבוריטים לזכייה, לא מרוצה מזוויות הצילום. היום, במהלך החזרה השנייה, ביצע הזמר שלושה ביצועים שונים כאשר בכל ביצוע נעשה שימוש בזוויות צילום אחרות ובכל ביצוע כדור האור מוקם באזור אחר והאיר בזמן שונה כך שגם בחזרה השנייה נעשו הרבה בדיקות במהלך החזרה כדי להבין מה עובד טוב יותר.

חשוב לציין, כמידי שנה עורכת ההפקה המארחת שתי חזרות לכל משלחת כשמטרת החזרות היא לתקן את זוויות הצילום ולהתגבר על כל הקשיים הטכניים בהתאם לבקשות של המשלחות השונות. קיימים מקרים בהם משלחות מקבלות הזדמנות לחזרה שלישית – אך מקרים אלה נדירים ביותר. תלונות לגבי שינוי זוויות הצילום הם דבר טבעי אשר קורה מידי שנה, יחד עם זאת, אין להקל בכמות התלונות החריגה ולהשתדל לרצות את המשלחות האירופאיות ככל שניתן.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

פרסומת: אם אתם חוגגים אירוע סימן שאתם זקוקים לצלם מגנטים.