שבוע האירוויזיון נפתח רשמית בשעה 19:00 באירוע "השטיח הכתום" שייערך בכיכר הבימה, בסמוך להיכל התרבות בתל אביב.

הערב, בשעה 19:00 החלו אירועי הפתיחה הרשמיים של תחרות האירוויזיון. באירוע "השטיח הכתום" ישתתפו כל הזמרים וחברי המשלחות אשר יתמודדו בתחרות האירוויזיון. אירוע זה הוא טקס קבלת הפנים הרשמית עבור 41 המשלחות, המאורגנת על ידי עיריית תל אביב-יפו. הרחבה מחוץ לתיאטרון הבימה התמלאה באלפי אנשים, בהם נציגי המשלחות, צוותי התקשורת הזרה והקהל הרחב. במהלך האירוע התראיינו הנציגים לעשרות צוותי תקשורת מישראל ומהעולם.




בשידור מ"השטיח הכתום" ניתן לצפות בעמוד היוטיוב הרשמי של האירוויזיון:




השטיח הכתום

אירוע "השטיח הכתום" נפתח בהנחייתה של נועה תשבי, אשר הגיעה במיוחד מארה"ב כדי להנחות את האירוע. שני נחשוני, ליאון רוזנברג ונדב אבקסיס הצטרפו להנחייה. בין האורחים אשר עלו על השטיח הכתום: 41 המשלחות ונטע ברזילי. האירוע התחיל עם ביצוע משותף של אורנה ומשה דץ יחד עם סטפן לגר, אשר הביע בעבר את רצונו להתחרות עבור ישראל באירוויזיון, מבצעים יחדיו את "כאן" אשר התמודד באירוויזיון 1991 וזכה במקום השלישי.

עם סיום הביצוע החלו חברי המשלחות לעלות זו אחר זו, לפי סדר הופעתן בחצי הגמר: קפריסין, מונטנגרו, פינלנד, פולין, סלובניה… וכו'… כל נציגי התחרות הגיעו לבושים במיטב הבגדים, רובם תוצרת מעצבים מקומיים מכל מדינה ומדינה.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, עלה על השטיח הכתום יחד עם רעייתו. בנוסף, התארחו אלני פוריירה (קפריסין 2018), אלפידה (יוון 1979), וורקה סרדוצ'קה (אוקראינה 2007), ועוד.

טקס הפתיחה

בסיום אירוע "השטיח הכתום" התכנסו כל חברי המשלחות בהיכל התרבות אשר ממוקם בסמוך לכיכר הבימה, שם זכו להשתתף בטקס פתיחת אירועי האירוויזיון אשר כלל נאומים של ראש עיריית תל אביב – רון חולדאי, יו"ר תאגיד השידור – גיל עומר, המפיקה הראשית של האירוויזיון – זיווית דוידוביץ' והמפקח הראשי על האירוויזיון מטעם ה- EBU, יון אולה סאנד.

בנוסף, זכו האמנים להופעות של להקת דמנטה אשר ביצעה קטע ריקוד, הווקה פיפל אשר ביצעו מחרוזת של שירי אירוויזיון ודנה אינטרנשיונל בביצוע לשיר "דיווה". עם סיום הביצוע של אינטרנשיונל, קראה זוכת האירוויזיון לכל הציגים לעלות על הבמה לצילום משותף ואכילת שוקולד. יאמי…

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!