כצפוי, שר הדתות מערים קשיים על משרד הרווחה בקבלת היתרי עבודה בשבת עבור כלל העובדים הצפויים לעסוק בהכנות לתחרות האירוויזיון במהלך השבת.

אתמול בערב דיווחנו כי שר הרווחה, חיים כץ, הגיש בקשה לכנס בדחיפות את ועדת השרים להיתרי עבודה בשבת כבר ביום ראשון הקרוב. היום עונה שר הדתות, יצחק וקנין (מפלגת ש"ס), במכתב חריף בו הוא דורש הבהרות רבות לגבי הדרישה החריגה במתן היתרי עבודה בשבת בשל ההערכות לתחרות האירוויזיון.

השר וקנין טוען כי "דבר קיומו של האירוויזיון בישראל, והידיעה כי קיומם של חצאי הגמר והגמר במוצאי שבת, עלול להצריך היערכות בשבת, ידוע מזה כשנה. מדוע מוגשת הבקשה בדקה התשעים?" עוד מציין השיר כי "באירוויזיון 1999 לא התבקשה הוועדה למתן היתר דומה, וכך גם לא במירוץ ג'ירו דה ישראל שנערך אשתקד. מה השוני בין אירועים אלה לאירוע הנוכחי?




"מוסבר כי קיימת דחיפות מיוחדת באישור ההצעה כעת, אולם בבקשה האמורה לא מתקיימת דחיפות מיוחדת ולו בשל העובדה שניתן היה להגיש אותה כבר לפני כמה חודשים. במקום להגיש את ההצעה להחלטה מבעוד מועד בפרקי הזמן המקובלים נקט משרד הרווחה בסחבת והגיש את הבקשה ברגע האחרון, מדוע לדעת משרד הרווחה להסכים להתנהלות כזו הנובעת מרשלנות?" מציין השר וקנין במכתבו לראש הממשלה ולשר העבודה והרווחה, חיים כץ.




בסיום המכתב, מבקש שר הדתות לקבל את ההבהרות בפרק זמן של 24 שעות בטרם ישיבת ועדת השרים שהייתה צפויה להתקיים ביום ראשון. הדבר צפוי להקשות על משרד הרווחה לעמוד בלוח הזמנים.

כזכור, דווח אתמול כי ביום ראשון הקרוב צפויה להתכנס ועדת השרים להיתרי עבודה בשבת כדי לדון בהיתרי העסקת עובדים בשבת לצורך קיום אירועי האירוויזיון. מדובר בהיתר לכלל העובדים, כגון: סדרנים, נהגי הסעות, מאבטחים וכמובן עובדי תאגיד השידור הציבורי. מדובר בדיון שייעשה באיחור מאחר והחזרות צפויות להתחיל כבר מחר, במהלך השבת הקרובה, ולכן היתרים שכאלה כבר היו צריכים להינתן על ידי ועדת השרים להיתרי עבודה בשבת.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!