משנת 2009 תוצאות האירוויזיון נקבעות על ידי צוות שופטים והצופים בבית (50-50). מי המדינות שיותר אוהדות את ישראל באירוויזיון? ולמי ישראל מפרגנת בנקודות?

בשנת 2009 שונתה שיטת ההצבעה באירוויזיון. מאותה שנה נקבעו התוצאות על ידי צוות שופטים מיוחד בכל מדינה (50%) והצופים בבית אשר מצביעים בעזרת הטלפון (50%). בכתבה זו נתמקד בסטטיסטיקה של הטלווטינג – אותם צופים אשר מצביעים בעזרת הטלפון.

מי הן המדינות האוהדות ביותר את ישראל:

מקום ראשון: הולנד – כן, כן. באופן מפתיע, המדינה המערב אירופאית היא המדינה האוהדת ביותר את ישראל באירוויזיון. אמנם הולנד תעדיף את בלגיה וארמניה על פנינו, אבל נטע ברזילי קיבלה מהולנד 10 נקודות בגמר, אימרי זיו קיבל 7 נקודות בחצי הגמר, הראל סקעת קיבל 10 נקודות בגמר ודוז פואה בחצי גמר ואפילו דנה אינטרנשיונל קיבלה ב- 2011 5 נקודות מהולנד בחצי הגמר. יחד עם זאת, חובי סטאר ואחינועם ניני עם מירה עוואד לא קיבלו אף נקודה מהמדינה היקרה. קשה לתלות את היחס האוהד שמפגינה הולנד כלפי ישראל באירוויזיון בקהילה היהודית בהולנד, מאחר והיא מהווה רק 0.2% מאוכלוסיית הולנד. לכן, לא ברור מדוע דווקא הולנד היא המדינה אשר מעניקה את הניקוד הרב ביותר לישראל.




מקום שני: צרפת – 12 נקודות לנטע ברזילי בגמר, 10 נקודות לאימרי זיו בחצי גמר, 7 נקודות לדנה אינטרנשיונל בחצי גמר, 7 נקודות לאחינועם ניני ומירה עוואד, ועוד… בעשור וחצי האחרונים צרפת מעולם לא איפסה את ישראל ותמיד דאגה להעניק נקודות לישראל ביד רחבה. גם בצרפת מהווים היהודים פחות מ- 1% באוכלוסייה, אך קולם נשמע היטב! אגב, גם צרפת תעדיף את ארמניה, פורטוגל וספרד – על פני ישראל.

מקום שלישי: אזרבייג'אן – הפתעה נוספת! המדינה המוסלמית היחידה בעולם שאוהדת את ישראל. יחסי ישראל-אזרבייג'אן הם יחסים קרובים מאוד ביחס להיותה מדינה מוסלמית. אך הסיבה לכך שישראל זוכה לניקוד רק מאזרבייג'אן עשויה להיות בכך שהמוסיקה הישראלית מושפעת רבות מהמוסיקה הטורקית (אשר מהווה השפעה רבה מאוד על המוסיקה האזרית). 12 נקודות לנטע ברזילי בגמר, 12 נקודות לבועז מעודה בחצי הגמר, 10 נקודות לאימרי זיו בחצי גמר, ועוד… אזרבייג'אן איפסה את ישראל רק פעמיים – בגמר 2009 (אחינועם ניני ומירה עוואד) ובחצי גמר 2012 (איזבו).

מקום רביעי: אנדורה – הנסיכות הקטנה הממוקמת בין ספרד לצרפת אמנם כבר לא משתתפת באירוויזיון כעשור (מאז 2009), אך המדינה הקטנה מאוד חיבבה את ישראל ולכן כולנו תקווה שתחזור במהרה לאירוויזיון. למען האמת, לא ברור אם הנקודות שניתנו על ידי המדינה ניתנו על ידי צוות שופטים או הצבעת הקהל, בכל זאת מדובר רק ב- 85,000 איש. 8 נקודות לשירי מימון בגמר, 7 נקודות לבועז מעודה בחצי הגמר, 8 נקודות לאחינועם ומירה בחצי הגמר ואילו 7 נקודות בגמר.

מקום חמישי: פינלנד – המדינה הצפון אירופאית אמנם איפסה את טיפקס ב- 2007, וגם את אחינועם ומירה ב- 2009, וגם את חובי סטאר ב- 2016 ואימרי זיו ב- 2017. אבל כשצריך לפרגן בנקודות היא מפרגת – 10 נקודות לבועז מעודה בחצי גמר (8 בגמר), 10 נקודות להראל סקעת בגמר, 10 נקודות לנטע ברזילי בחצי גמר (7 בגמר) ואפילו איזבו קיבלו 3 נקודות. אגב, פינלנד עדיין תעדיף על פנינו את אסטוניה, איסלנד, שוודיה, הונגריה ונורווגיה.

מקום שישי: רומניה
מקום שביעי: רוסיה
מקום שמיני: גאורגיה
מקום תשיעי: אוסטרליה
מקום עשירי: אוקראינה
מקום אחרון: דנמרק – דנמרק העניקה נקודות מעוטות לישראל בשנים האחרונות. איפסה את נטע ברזילי, איפסה את הראל סקעת, איפסה את חובי סטאר ואיפסה את בועז מעודה.

 




ולמי ישראל מפרגנת בנקודות?

מקום ראשון: רוסיה – אל תיראו מופתעים. עם מיליון עולים מברית המועצות, ברור שרוסיה תזכה במירב הנקודות מישראל. 12 נקודות לדימה בילאן (2008), 12 נקודות לפולינה גגרינה (2015), 10 נקודות לסרגיי לזרב (2016)… ישראל מעולם לא איפסה את רוסיה והניקוד הנמוך ביותר שנתנה לישראל בשנים האחרונות הוא 7 נקודות. ולכן, ישראל ובלרוס הן המדינות האוהדות ביותר את רוסיה באירוויזיון.

מקום שני: רומניה – כמה עולים מרומניה יש בישראל? כי עובדים זרים מרומניה יש בארץ? האם זו הסיבה לניקוד הגבוה באירוויזיון? ישראל איפסה את רומניה רק פעם אחת בלבד, בגמר 2013 (סיזר), אך דווקא בחצי גמר קיבל דרקולה הרומני 10 נקודות.

מקום שלישי: צ'כיה – רגע, מה? צ'כיה? מסתבר שהיחס האוהד שמפגינה ממשלת צ'כיה כלפי ישראל מביאה לאהדה רבה בקרב הקהל הישראלי באירוויזיון. ישראל העניקה 12 נקודות ב- 2018 (בגמר ובחצי גמר) ו- 8 נקודות בחצי גמר 2015 (""Hope Never Dies").

מקום רביעי: ארמניה
מקום חמישי: בלרוס
מקום שישי: אוקראינה
מקום שביעי: אזרבייג'אן
מקום שמיני: אוסטרליה
מקום תשיעי: שוודיה
מקום עשירי: צרפת
מקום אחרון: קרואטיה – ישראל לא העניקה כלל נקודות לקרואטיה בשנים האחרונות.

 




זו תהיה ההשתתפות ה- 42 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. אירוויזיון 2019 יתקיים בתל אביב בחודש מאי בזכות ניצחונה של נטע ברזילי באירוויזיון האחרון.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments