הטלוויזיה האוקראינית (UA:PBC) אישרה כי מארוב לא תייצג את אוקראינה באירוויזיון 2019 בישראל. בנוסף, השתתפות באירוויזיון נמצאת בספק – באיגוד השידור האירופי (EBU) לא אהבו את אשר התרחש במהלך גמר הקדם אירוויזיון האוקראיני ופנו אל הטלוויזיה האוקראינית לקבלת הבהרות.

הזמרת אשר ניצחה בקדם האירוויזיון האוקראיני (Vidbir 2019) בשבת לא תתמודד באירוויזיון בתל אביב, זאת בעקבות הופעותיה בשנה האחרונה ברוסיה וסירובה לבטל את הופעותיה העתידית במדינה "התוקפנית" – לדברי הטלוויזיה האוקראינית. כזכור, היחסים בין רוסיה לאוקראינה מתוחים מאוד בעקבות השתלטות הרוסים על חצי האי קרים.

על פי הצהרת הטלוויזיה האוקראינית, הופך הנציג האוקראיני לשגריר תרבות של אוקראינה ודובר מטעם החברה האוקראינית בעולם. בנוסף, הטלוויזיה האוקראינית חייבת לוודא שהנציג יהיה דמות א-פוליטית ואילו הטלוויזיה האוקראינית טוענת כי "המצב כרגע מוחתם בפוליטיזציה. המצב הנוכחי סביב מארוב הוביל ללחצים מצד כוחות פוליטיים והתערבות של אנשי תרבות במצב הציבורי הובילו לפוליטיזציה של תוצאות הגמר האוקראיני".

בשיחה של אלכסנדרה קולטסובה (חברת מערכת של ה- UA:PBC) עם האתר Hromadske, נחשף שהטלוויזיה האוקראינית נמצאת בשיחות עם ה- EBU באשר להמשך השתתפותם באירוויזיון 2019. נראה שה- EBU לא אהב את אשר התרחש בגמר האוקראיני. לדברי קולטסובה: "ראשית, אנחנו מתייעצים עם ה- EBU לגבי הפוליטיזציה שנעשתה בגמר האוקראיני. כיצד הדבר משפיע על השתתפותנו השנה. לאחר מכן, נדבר עם עורכי הדין שלנו לגבי האפשרויות העומדות בפנינו, והאם נרצה בכלל להמשיך להשתתף בתחרות. לאחר שנחליט בנושא נפנה אל האמנים השונים מתוך הגמר האוקראיני לגבי הייצוג במידה ונחליט להשתתף".

בנוסף, לטענת קולטוסבה, מארוב קיבלה חוזה זהה למשתתפי האירוויזיון בעבר, פרט למספר סעיפים חדשים אשר אוסרים הופעות עתידיות ברוסיה בזמן ההכנות לתחרות האירוויזיון. לטענתה, סעיפים אלה לא נדרשו בעבר משום שאף אחד מהנציגים לא התכוון להופיע ברוסיה. סעיפים אלה הוכנסו לחוזה לאחר חצי הגמר הראשון אשר נערך בתחילת פברואר. אז הרגישו בטלוויזיה הרוסית שיש צורך להכניס סעיף זה כי יתכן שמתמודד שצפוי להופיע ברוסיה ינצח בתחרות. חוזה זה יינתן לכל אמן אחר שיוצע לו לייצג את אוקראינה באירוויזיון.

כזכור, בשבת ניצחה הזמרת מארוב (Maruv) בגמר האוקראיני הידוע בשם Vidbir עם השיר "Siren Song" בתל אביב. למארוב ניתנו 24 שעות להחליט האם תרצה להשתתף באירוויזיון ולבטל את הופעותיה ברוסיה או שמא תוותר על התמודדותה באירוויזיון.

לטלוויזיה האוקראינית יש 12 ימים בלבד להחליט על נציגה לאירוויזיון הקרוב מאחר וב- 10 במרץ יסתיים שלב הרשמת האמנים המתמודדים בתחרות בפני ה- EBU.

 

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

 

פרסומת: יש הרבה צלמים בחיפה – בחרו בטוב ביותר!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments