השיר הישראלי אשר יבצע קובי מרימי נקרא "Home". השיר אשר נכתב על ידי אוהד שרגאי וענבר ויצמן מתואר כ"בלדה מרגשת". השיר ייחשף ב- 10 במרץ.

יומיים לאחר התכנסותה הראשונה של הוועדה, נבחר השיר הישראלי לגמר האירוויזיון שייערך בתל אביב. השיר נקרא "Home" והוא נכתב על ידי הכותבים אוהד שרגאי וענבר ויצמן. השיר תואר על ידי אנשי "כאן" כ"בלדה מרגשת".

קובי מרימי התייחס לבחירת השיר ואמר כי "משמיעה ראשונה השיר ריגש אותי מאד והתחברתי אליו מיד. תודה לוועדה שבחרה לי שיר שמתאים לי בדיוק, ובעוד כמה ימים כולם יוכלו להתרגש יחד איתי מהשיר".

מתוך כלל השירים שהוגשו לוועדה, נבחרה ביום שני (18 בפברואר) כמות מצומצמת של שירים שלהם הקליט אתמול מרימי סקיצות באולפן הקלטות, ומתוכם נבחר השיר "Home". השיר עצמו ייחשף, לאחר שיעבור עיבוד, בליווי קליפ ב- 10 במרץ בטקס פרסי הטלוויזיה שישודר בערוץ "כאן 11".

אוהד שרגאי התפרסם ב"כוכב נולד 8" (2009) כאשר השתתף בגמר "כוכב נולד" וזכה במקום ה- 3. בסוף שנת 2011 הקים עילי בוטנר הרכב יחד עם אדר גולד ואוהד שרגאי בשם "עילי בוטנר וילדי החוץ", הרכב אשר זכה להצלחה רבה. אוהד שרגאי כתב שירים שונים בעבר בעיקר עבור עצמו, אך אף אחד מהם לא הפך ללהיט. השיר המשמעותי שכתב אוהד שרגאי בעבר הוא השיר "טיול שנתי" שגם ביצע. שיר זה זכה בכ- 220,000 צפיות ביוטיוב. ענבר ויצמן היא זמרת ויוצרת אלמונית, שאינה חברת אקו"ם, בעמוד היוטיוב של ויצמן מספר שירים בודדים שביצעה והלחינה עם עשרות צפיות בלבד.

השיר נבחר מתוך כמאתיים שירים שהוגשו לוועדה שכללה שישה חברים: יו"ר הוועדה אביעד רוזנבוים, מנהל רשת ג' יובל גנור, העורכות המוזיקליות נעמה הדסי ומיכל אסולין, ונציגי טדי הפקות – יואב צפיר וטמירה ירדני. העורך המוזיקלי רועי דלמדיגו שימש משקיף מטעם התאגיד.

בין כותבי השירים ששלחו שיר לוועדה ניתן למצוא את קרן פלס, אוהד חיטמן, דנה לפידות, אורי אבני עם נוי אלוש ואפילו שירי מימון. יש לציין כי חברי הועדה קיבלו את השירים באופן אנונימי כך שלא יכלו לדעת מי עומד מאחורי השירים בפועל. כותבי השיר הזוכה "Toy", דורון מדלי וסתיו בגר לא הגישו השנה שיר.

 

זו תהיה ההשתתפות ה- 42 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. אירוויזיון 2019 יתקיים בתל אביב בחודש מאי בזכות ניצחונה של נטע ברזילי באירוויזיון האחרון.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments