דיווח של אתר YNET עורר סערה בצרפת בשל החשש שצרפת תפרוש מהתחרות בתל אביב בשל סדרה ישראלית המציגה צרפתי-מוסלמי כטרוריסט. הטלוויזיה הצרפתית מכחישה.

דיווח של YNET אשר פורסם אחר הצהריים, גרם לסערה גדולה בצרפת ובקרב חובבי התחרות בשל החשש שצרפת תפרוש מהתחרות בתל אביב. תוכן הדיווח הוא כי בשל סדרה ישראלית העוסקת באירוויזיון, בצרפת מבקשים לגנוז את הסדרה אחרת תחרים את התחרות. המיני-סדרה "דוז פואה", אשר כוללת 3 פרקים, מציגה צרפתי-מוסלמי שנשלח לאירוויזיון, מעמיד פנים שהוא הומוסקסואל ונחשד על ידי המוסד כטרוריסט. הסדרה החלה את צילומיה בסוף שנת 2018, עוד לפני שהתבררה זהותו של הנציג הצרפתי לאירוויזיון.

מנכ"ל תאגיד השידור אלדד קובלנץ, שכבר רכש את הסדרה, עומד על שלו ואינו מוכן להיכנע ללחצים הצרפתיים, מתוך חופש הביטוי והיצירה.

מאיגוד השידור האירופי (EBU) נמסר ל- YNET: "ה- EBU מודע לדרמה הקומית שמופקת בימים אלה בישראל ועוסקת באירוע דמוי אירוויזיון. ה- EBU נותן חשיבות מכרעת לחופש הביטוי, וגם למוניטין של האירוויזיון. זה מהותי שה- EBU יגן על שניהם, למען החברים בו, ולא פחות מכך, למען כל המדינות המשתתפות והמתחרים. ה- EBU מצוי בדיונים עם המארחת של אירוויזיון 2019, 'כאן', לגבי ההפקה, כדי להבטיח שהתוצאה תרצה את שני הצדדים".

הטלוויזיה הצרפתית (France Télévisions) לא הכחישה את אי-שביעות רצונה מתוכן הסדרה אך מסרה בתגובה לאתר Télé-Loisirs: "כל המשלחת הצרפתית עובדת יחד עם בילאל חסאני בהתאם ללו"ז כדי להגיע לאירוויזיון בתל אביב". הטלוויזיה הצרפתית תמשיך לקיים דיונים עם איגוד השידור האירופי ותאגיד "כאן", אך צרפת לא מאיימת בפרישה מהתחרות.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments