בסיומה של תחרות ה- "Selecţia naţională" נבחרה הזמרת אסתר פאוני (Ester Peony) לייצג את רומניה באירוויזיון עם השיר "On A Sunday". פאוני זכתה במקום הראשון אצל צוות השיפוט ומקום שמיני אצל הצופים בבית, בזמן שהפייבוריטית לאורה ברטאן (Laura Bretan) קיבלה את המקום הראשון אצל הצופים בבית ואת המקום השלישי אצל צוות השיפוט. הצבעת הצופים הרומנים היוותה רק 14% מהתוצאות הסופיות. השיר "On A Sunday" יבוצע בחצי הגמר השני אשר יערך ב- 16 במאי בתל אביב.

אסתר פאוני (שם מלא: Ester Alexandra Creţu) היא זמרת וכותבת שירים ממוצא רומני. אהבתה למוסיקה החלה עוד בילדותה כאשר גרה עם משפחתה במונטריאול, קנדה. לפני כ- 5 שנים החלה פאוני לפרסם גרסאות כיסוי לשירים ידועים ובשל סגנונה המיוחד הוחתמה בחברת תקליטים רומנית. שנה לאחר מכן הוציאה הזמרת שיר ראשון לרדיו בשם "Sub Aripa Ta". בשנה שעברה הוציאה אסתר את אלבום ה- EP הראשון שלה אותו היא כתבה יחד עם כותבים נוספים.

 

בסקר שנערך באתר לפני הגמר, אתם קבעתם שלאורה ברטאן (Laura Bretan) היא המועמדת המועדפת עליכם לייצוג רומניה באירוויזיון עם השיר "Dear Father". הזמרת זכתה ב- 39.13% מהקולות. במקום השני (26.09%) נמצאת בלה סנטיאגו (Bella Santiago) עם השיר "Army Of Love". אסתר פאוני (Ester Peony) דורגה במקומות האחרונים עם 0 קולות! גם בסוכנויות ההימורים הרשמיות דורגה פאוני במקום ה- 5 בלבד. בנוסף, הבוקר דורגה רומניה במקום הרביעי בסיכויי הזכייה באירוויזיון 2019 בסוכנויות ההימורים הרשמיות, עם פרסום תוצאות הגמר נצבעה רומניה באדום וירדה אל המקום החמישי.

This poll is no longer accepting votes

סקר: מי לדעתך צריך לייצג את רומניה באירוויזיון

 

הערב התקיים הגמר של הקדם האירוויזיון הרומני, הידוע בשם: Selecţia naţională. בגמר התחרו 12 שירים ומתמודדים אשר עלו מתוך 2 חצאי גמר שנערכו בשבועות האחרונים. את תוצאות הגמר קבע צוות שיפוט בינלאומי (אשר מורכב בין היתר מטלי אשכולי וזוכת אירוויזיון 2013, אמילי דה פורסטוהקהל בבית. במהלך ההופעה התארחה זוכת אירוויזיון 2018, נטע ברזילי, אשר ביצעה בתחילת האירוע את השיר "Toy" ובהופעת הביניים את השיר "Bassa Sababa".

תוצאות מלאות:

מבצעים שם השיר ניקוד מקום
Trooper "Destin 29 7
Teodora Dinu "Skyscraper" 7 12
Dya & Lucian Colareza "Without You (Sin ti)" 10 11
Vaida "Underground" 35 6
Claudiu Mirea "We Are the Ones" 19 9
Bella Santiago "Army of Love" 58 3
Olivier Kaye "Right Now" 27 8
Aldo Blaga "Your Journey" 14 10
Letiția Moisescu & Sensibil Balkan "Daina" 40 5
Laura Bretan "Dear Father" 60 2
Ester Peony "On a Sunday" 65 1
Linda Teodosiu "Renegades 42 4

 

זו תיהיה ההשתתפות ה- 20 של רומניה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום השלישי ב- 2005 וב- 2010.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments