מועד מכירת הכרטיסים לאירוויזיון 2019 עדיין נשאר בגדר תעלומה וזאת מאחר והחברה שאמורה להקים את הטריבונות ב- EXPO Tel Aviv, חברת "עיצוב במה", עובדת ללא רישיון מתאים. מאחר וכרגע לא ברור מי יבנה את הטריבונות – לא ניתן לבצע חלוקת מושבים מדוייקת, ובהתאם לכך, לא ניתן להתחיל במכירת הכרטיסים.

אתמול נחשף באתר 'וואלה' כי התאגיד בחר בחברת "עיצוב במה", שהורשעה בגרימת מותה של הילה בצלאלי בהר הרצל, כמקימת הטריבונות באירוויזיון בהתאם לתנאי מכרז ברורים. כעת ישנן טענות המטילות ספק בפן החוקי ובעמידתה של החברה בתנאי המכרז. "הבחירה בחברת 'עיצוב במה', שהורשעה במחדל הר הרצל, לבניית הטריבונות באירוויזיון – לא חוקית. זאת עבירה פלילית מכיוון שאין לה רישיון קבלן", טוען רוני נבון, פרופ' להנדסת בנייה בגימלאות מהטכניון המכהן מזה שנים רבות כיו"ר הוועדה המייעצת לרשם הקבלנים.

רשם הקבלנים, עו"ד אילן אליהו, אמר לוואלה: "הקמת טריבונה בהיקף זה מחייבת רישום בפנקס הקבלנים בענף 150 הנוגע לקונסטרוקציות פלדה לעומס אדם. החברות 'עיצוב במה' ו'אירגונית' לא רשומות בפנקסי הקבלנים נכון להיום. החוק מייחס עבירה פלילית לחברה שמבצעת ללא רישיון. תאגיד ציבורי בסדר גודל כזה צריך להעסיק קבלנים רשומים שיש להם את כל הרישיונות לעבודה, ככה נוהגים כל התאגידים הציבוריים, רשויות מקומיות ורשויות הממשלה". בין היועצים המשפטיים של התאגיד לבין היועץ המשפטי של רשם הקבלנים התקיימה פגישה בנושא. "בתאגיד הבינו שהם לא יוכלו להעסיק את 'עיצוב במה' או כל חברה אחרת ללא רישיון. הם הבינו שהם אמורים לעמוד בחוק רישום קבלנים, ועכשיו הכדור אצלם". מתאגיד כאן נמסר בתגובה: "אנו פועלים על פי חוק ובהתאם לכללים".

עד היום (16 בפברואר) לא ידוע דבר על מועד תחילת מכירת הכרטיסים. הדבר מהווה תקדים קיצוני מאחר והקהל האירופי אשר צפוי להגיע לתל אביב צריך פרק זמן סביר כדי להיערך להגעה לאירוויזיון (טיסות, מלונות ועוד). לא יתכן ששלושה חודשים לפני התחרות דבר אינו ברור. לשם השוואה, בשנים קודמות נמכרו הכרטיסים בתקופה מוקדמת בהרבה:

  • קופנהגן 2014 – 29 בנובמבר
  • וינה 2015 – 15 בדצמבר
  • שקוהולם 2016 – 26 בנובמבר
  • קייב 2017 – 17 בפברואר
  • ליסבון 2018 – 30 בנומבמבר

שערוריית הכרטיסים מצטרפת לתקלות נוספות בלו"ז של אירוויזיון 2019. רק השבוע דיווחנו על השבתה של צילומי הגלויות לאירוויזיון.

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments