מזה מספר עשורים מרגישה אוסטרליה חיבור עמוק לתחרות האירוויזיון. בהיסטוריה של התחרות השתתפו זמרים אוסטרלים רבים, ביניהם: ג'וני לוגן (Johnny Logan) בשנת 1980 ו- 1987, אוליביה ניוטון ג'ון (Olivia Newton-John) בשנת 1974, ג'ינה ג'י (Gina G) בשנת 1996 ועוד רבים אחרים.

החיבור העמיק בשנת 2013 כאשר שודר במהלך האירוויזיון קטע וידאו קצר המסביר "למה האוסטרלים אוהבים את האירוויזיון" אשר הופק על ידי ה- SBS (הטלוויזיה האוסטרלית). ב- 2014 הוזמנה הזמרת ג'סיקה מאובוי (Jessica Mauboy) להופיע בהופעת הביניים של חצי הגמר בדנמרק. ב- 2015 התמודדה לראשונה אוסטרליה באירוויזיון – ישירות בגמר הגדול באוסטריה. החל מ- 2016 הפכה אוסטרליה מתמודדת מן המניין והיא מתמודדת ככל יתר המדינות בחצאי הגמר.

כל זאת, למרות שאוסטרליה אינה חברה באיגוד השידור האירופי (EBU) אלא מוגדרת רק כ"חברה נלווה". חברים נלווים הם בדרך-כלל גופי שידור מחוץ לאזור השידור האירופי, אשר מקיימים קשרים עם האיגוד. למדינות אלה אין אפשרות להשתתף בתחרות האירוויזיון אלא אם כן קיבלו הזמנה מיוחדת מה- EBU ומהמדינה המארחת.

כעת, אוסטרליה חתמה עם ה- EBU הסכם ל- 5 שנים בו אוסטרליה תוכל להשתתף באירוויזיון עד 2023.

המפקח הראשי על תחרות האירוויזיון, יון אולה סאנד, מסר בתגובה: "אנו שמחים שאוסטרליה הופכת להיות חברה קבועה יותר במשפחת האירוויזיון. האוסטרלים הם מעריצים גדולים של התחרות כבר תקופה ארוכה עם כמות גדולה של צופים הדוקים שנה אחר שנה וכשהם הוזמנו להשתתף בתחרות כדי לחגוג את השנה ה- 60 של התחרות, לא יכולנו לדמיין כמה פופולריים יהפכו להיות המבצעים שלהם בתחרות. זה היה תהליך טבעי להסכים לרצונם להתמודד ב- 5 השנים הקרובות, ואנחנו מצפים לקבל אותם בברכה בתל אביב יחד עם 41 מתמודדים נוספים במה שבטוח תהיה חגיגה גדולה של מוסיקה מצויינת".

 

השנה תהיה ההשתתפות ה- 5 של אוסטרליה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום השני עם השיר "Sound Of Silence" בביצוע של הזמרת הגדולה Dami Im. בכל 4 שנות השתתפותה באירוויזיון הצליחה אוסטרליה להעפיל לגמר.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

 

 

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments