קובי מרימי נבחר לייצג את ישראל בגמר אירוויזיון 2019 אשר יתקיים בתל אביב, בתקווה להביא לישראל זכייה שנייה ברציפות. מרימי ביצע הערב את השירים  "Always" (במקור של בון ג'ובי) ו- "Let It Be" (במקור של הביטלס).

הליך בחירת השיר לאירוויזיון יבוצע על ידי ועדה מקצועית אשר תבחר את השיר המתאים לאירוויזיון, כפי שקרה עם נטע ברזילי, אימרי זיו ונדב גדג'. הועדה המקצועית תורכב מאנשי תאגיד השידור הישראלי "כאן" ואנשי "טדי הפקות" (טמירה ירדני ויואב צפיר, ככל הנראה). ההכרעה בדבר השיר הנבחר צפויה להתקבל בעוד 12 ימים, ב- 24 בפברואר. לאחר בחירת השיר ייכנס קובי מרימי לאולפן ההקלטות כדי להקליט את השיר. לאחר מכן יצולם ויופק קליפ מושקע. השיר עצמו ייחשף רשמית ב- 10 במרץ – היום האחרון להגשת השירים המשתתפים לאיגוד השידור האירופי.

מתאגיד השידור כאן נמסר: "מברכים את קובי מרימי על בחירתו לנציג הישראלי באירוויזיון הקרוב ואנו שמחים על בחירתו להיכנס לנעליה של נטע ברזילי. הפקת האירוויזיון, באמצעות תאגיד השידור כאן, עושים ימים כלילות להפוך את האירוויזיון הקרוב לאחד המופעים המרהיבים שעלו בישראל אי פעם ובתולדות התחרות כולה ואין לנו ספק שהופעתו של קובי תביא לנו את הדאבל, כדי שמיד בסיום הגמר ב-18 במאי נתחיל לעבוד על האירוויזיון של שנה הבאה".

במהלך הגמר ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ: "בהצלחה לכל המתמודדים הערב בגמר 'הכוכב הבא'. כל אחד מכם יביא הרבה כבוד למדינת ישראל באירוויזיון שיתקיים כאן אצלנו. דבר אחד חשוב: להתאחד כדי לנצח למען ישראל!".

מאיה בוסקילה בתגובה במהלך "חי בלילה": "מה שצריך לקרות קורה! בתחרות הכל יכול לקרות ולקחתי את זה בחשבון. אני זכיתי במשהו שהוא גדול באותה מידה כמו זכייה. זכיתי בקהל שלא היה מחובר אליי ולא הכיר אותי".

צופים בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" התלוננו ברשתות החברתיות כי לא ניתן להצביע למתמודדי התוכנית בזמן ביצועי השירים. לטענת גורמים בהפקת התוכנית ההצבעות עובדות כסדרן, והקהל מתבקש להירשם לפני ההצבעות לביצועי הגמר. מנחה התוכנית אסי עזר אמר בעצמו במהלך השידור: "אם יש תקלות קטנות לא להילחץ, להיכנס עוד פעם ולנסות. זה עובד בסוף".

בסבב הראשון הערב התקיימו שני דו קרבים – "ראש בראש", כאשר את תוצאת הדו קרב יקבע הקהל באולפן, צוות השופטים וגם הקהל בבית:

  • כיתריה מול שפיטה – כתריה זכתה ב- 68% ואילו שפיטה זכתה ב- 65%. כתריה עלתה לשלב האחרון בגמר.
  • מאיה בוסקילה מול קובי מרימי – מאיה זכתה ב- 54% ואילו קובי מרימי זכה ב- 79%. קובי עלה לשלב האחרון בגמר.

מבין שני המפסידים בחר הקהל בבית במתמודד נוסף שעלה לשלב האחרון בגמר – הצופים בחרו בשפיטה כעולה לשלב הבא. בוסקילה הודחה כאשר דורגה במקום 4.

בסבב השני ביצעו 3 הפיינליסטים את שירם האחרון בגמר. בתום ביצוע השירים החלו השופטים להצביע כאשר בסיום הצבעת השופטים עמד מרימי במקום הראשון עם 102 נקודות, שפיטה במקום השני עם 90 נקודות ואילו כיתריה במקום השלישי עם 78 נקודות. לעומת זאת, את המקום השלישי בקהל קיבלה שפיטה עם 70 נקודות, את המקום השני קיבלה כיתריה עם 87 נקודות, ואילו גם הקהל בבית העדיף את קובי כנציג ישראל באירוויזיון עם 113 נקודות.

תוצאות סופיות:

  • מקום ראשון – קובי מרימי – 215 נקודות
  • מקום שני – כיתריה – 165 נקודות
  • מקום שלישי – שפיטה – 160 נקודות

 

זו תהיה ההשתתפות ה- 42 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. אירוויזיון 2019 יתקיים בתל אביב בחודש מאי בזכות ניצחונה של נטע ברזילי באירוויזיון האחרון.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments