רשת הטלוויזיה של איסלנד תקנס ב- 5,000 יורו בלבד בשל תקרית הנפת דגלי פלסטין במהלך אירוויזיון 2019. מדובר בעונש קל ביותר עבור הפרת אחד הנהלים החשובים ביותר בתחרות.

[fblike]

רשת הטלוויזיה האיסלנדית (RÚV) קיבלה עונש קל ביותר עבור הפרת אחד הנהלים החשובים ביותר בתחרות האירוויזיון! איסלנד תשלם 5,000 יורו בלבד (כ- 19,500 שקלים) על כך שנציגי המדינה הסקנדינבית, האטרי (Hatari), הניפו את דגלי פלסטין במהלך אירוויזיון 2019 במחאה על ביצוע "הפרת זכויות האדם" של ישראל כלפי תושבים פלסטינים. בכך, הפרו נציגי איסלנד את הנוהל המורה על מתמודדי התחרות שלא לנקוט או להביע עמדה פוליטית במהלך ההתמודדות באירוויזיון.




הסכום אשר תשלם רשת הטלוויזיה האיסלנדית לאיגוד השידור האירופי (EBU) הוא הקנס המינימלי אשר מסוגל האיגוד לדרוש בשל הפרת חוקי התחרות. למרות זאת, פנתה הטלוויזיה האיסלנדית לאיגוד השידור האירופי בטענה כי אין זה צודק לקנוס את הטלוויזיה האיסלנדית על הפרת חוקי התחרות מאחר ומצידם נעשו כל המאמצים לכך שנציגי המדינה בתחרות יפעלו בהתאם לכל נהלי התחרות.




כזכור, במהלך שלב חשיפת הניקוד, הונפו דגלי הרשות הפלסטינית על ידי להקת האטרי (Hatari) אשר ייצגה את איסלנד. חברי הלהקה האיסלנדית החליטו להביע את מחאתם על כך שהאירוע מתרחש בישראל. חברי הלהקה הניפו דגלי פלסטין בעת קבלת הנקודות מהצופים בבית. בעקבות זאת, ספגה הלהקה קריאות בוז בגרין רום ובאולם התחרות.

רשת הטלוויזיה האיסלנדית הודיעה כבר לפני כשבועיים כי העונש הצפוי בשל התקרית יהיה קל ביותר ובשל כך מיהרה להכריז כי איסלנד תתמודד באירוויזיון 2020. הנציג האיסלנדי ייבחר ב- 29 בפברואר בעזרת הגמר הגדול של ה- Söngvakeppnin. חצאי הגמר ייערכו ב- 8 וב- 15 בפברואר.

זו תהיה ההשתתפות ה- 33 של איסלנד באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום השני ב- 1999 וב- 2009.

[fblike]

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!