סיכויים אפסיים להשתתפות קוסובו באירוויזיון 2020 בעקבות הצבעתם של חברי איגוד השידור האירופי נגד שינוי קריטריון ההצטרפות לאיגוד. קוסובו לא תוכל להצטרף לאיגוד השדור האירופי עד שלא תוכר על ידי האו"ם.

[fblike]

 

אחד הקריטריונים העיקריים להצטרפות רשתות טלוויזיה לאיגוד השידור האירופי הוא שהמדינה תיהיה חברה באיגוד הטלקומוניקציה הבינלאומי (ITU). הארגון מהווה סוכנות באו"ם וחברות בו מדינות וארגונים ממשלתיים המוכרים על ידי האו"ם בלבד. לכן, עד כה רק מדינות אשר מוכרות על ידי האו"ם יכלו להשתתף בתחרות האירוויזיון.




אתמול בערב הצביעו חברי איגוד השידור האירופי, במהלך האסיפה הכללית של איגוד השידור האירופי (EBU) באוסלו, על שינוי הקריטריונים להצטרפות לאיגוד. על פי הצעת החוק החדשה, גם רשתות טלוויזיה של מדינות אשר לא מוכרות על ידי האו"ם יוכלו להצטרף לאיגוד השידור האירופי. באירופה התנגדו לרעיון: 400 חברים הצביעו בעד, 673 הצביעו נגד ו- 133 נמנעו.




כידוע, קוסובו אינה מוכרת על ידי האו"ם, ובעקבות ההתנגדות לשינוי הקריטריונים, לא תוכל רשת הטלוויזיה הקוסוברית (RTK) להפוך לחברה מן המניין ב- EBU ולכן לא תוכל להשתתף באירוויזיון הקרוב.

האפשרות היחידה של קוסובו להשתתף בתחרות האירוויזיון היא על ידי הזמנה מיוחדת מטעם ה- EBU וקבוצת הייחוס (Reference Group) של תחרות האירוויזיון. הזמנה זהה לאוסטרליה אשר גם כן אינה חברה מלאה באיגוד השידור האירופי. קוסובו קיבלה בעבר הזמנה מיוחדת אשר אפשרה לה להשתתף בתחרות הריקוד של האירוויזיון ב- 2011.

קוסובו הביעה רצון להשתתף בתחרות האירוויזיון כבר לפני מספר שנים. המדינה הצעירה, אשר שטחה היה תחת שלטון סרבי, הכריזה על עצמאות בשנת 2008. לא כל מדינות העולם מכירות בעצמאותה של המדינה ולכן היא אינה חברה באו"ם. בין המדינות אשר לא מכירות בעצמאותה ניתן למצוא את סרביה, רוסיה וגם ישראל. בתחילת השנה הובטח לרשת הטלוויזיה הקוסוברית (RTK) כי ידונו בהצטרפותה של קוסובו במהלך האסיפה הכללית של ה- EBU.

 

[fblike]

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!