אירוויזיון 2023 יחזור בשנה הבאה לבריטניה לאחר 25 שנות היעדרות, ורשימת הערים המעוניינות באירוח גודלת מיום ליום. העיר הראשונה להגיש הצעת אירוח באופן רשמי היא העיר גלאזגו שבסקוטלנד.

תזכורת: איגוד השידור האירופי הודיע ביום שני האחרון כי אירוויזיון 2023 יתארח בבריטניה, לראשונה מ-1998. לאורך השנים בריטניה אירחה את התחרות שמונה פעמים, יותר מכל מדינה אחרת, וזאת למרות שניצחה בתחרות "רק" חמש פעמים. הסיבה לכך היא שלאורך השנים בריטניה שימשה כתוכנית גיבוי למקרה ובו מדינה לא יכלה לארח את התחרות מסיבות כלכליות. במקרה כזה, פנה ה-EBU לרשת הטלוויזיה הבריטית (BBC) במטרה לארח את התחרות ובכך שברה בריטניה את שיא הפעמים למדינה מארחת. כך גם יקרה בשנה הבאה, כאשר התחרות תגיע לבריטניה בפעם התשיעית.

כעת, הודיעה עיריית גלאזגו (Glasgow) באופן רשמי שהיא הגישה מועמדות לארח את אירוויזיון 2023.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




מיד אחרי ההכרזה הרשמית של איגוד השידור האירופאי, אישרה עיריית גלאזגו שהיא הגישה מועמדות לארח את התחרות בשנה הבאה בשטחה. נכון לכתיבת שורות אלו, נכון לכרגע גלאזגו היא העיר הפייבוריטית לארח את התחרות מבין כל שאר הערים בבריטניה – כך לפי אתרי ההימורים השונים.

הבשורה על רצונה של גלאזגו לארח לא באה במפתיע. מאז שאיגוד השידור האירופי הודיע שאוקראינה לא תוכל לארח את התחרות בשנה הבאה עקב המלחמה שמתחוללת עם רוסיה, הממשל המקומי בעיריית גלאזגו פעל על מנת לארח את התחרות. בסוף חודש יוני התקבלה הצעה שתומכת ברעיון שעיריית גלאזגו תגיש מועמדות לארח את האירוויזיון וההצעה אושרה ע"י העירייה. כעת, הודיעה המועצה שגלאזגו עומדת בכל הדרישות הטכניות על מנת לארח את האירוויזיון בשנה
הבאה ושאירוח התחרות יכול להכניס לעירייה וכלכלה המקומית סכום של למעלה מ-20 מיליון פאונד.

מועצת העיר של גלאזגו מסרה בתגובה: "מאז שנודע לנו שייתכן שבריטניה תארח את התחרות מטעמה של אוקראינה, אנחנו עובדים קשה על הצעת המחיר שלנו. אנחנו מודעים לכך שאנחנו עומדים בכל הדרישות הטכניות ותושבי גלאזגו מחכים בקוצר רוח ובזרועות פתוחות לארח את כל מי שיגיע מרחבי העולם. אין לנו הרבה זמן לארגן את התחרות. לאחר שאירחנו את ה-COP (וועידת האומות המאוחדות לשינוי האקלים) בשנה שעברה, אנחנו יודעים שהתחרות תהיה בידיים טובות במידה והיא תתקיים בגלאזגו".




גם מטעם השרה הראשונה של סקוטלנד, ניקולה סטרג'ן (Nicola Sturgeon), התקבלה תמיכה בהצעת האירוח שהגישה גלאזגו. בהודעה מטעם הממשל הסקוטי נמסר: "גלאזגו היא העיר הסקוטית היחידה שמתמודדת על אירוח התחרות בשנה הבאה. עכשיו הגיעה תורן של הרשויות ברחבי המדינה להגיש את ההצעות שלהן, שזהו כבוד גדול לכל הערים המתמודדות ולמדינה עצמה. אנחנו משתוקקים לראות איך דברים יתפתחו". בכך נרמז שהממשל הסקוטי לא יגיש הצעת מחיר לאומית, אלא יאפשר לרשויות המקומיות לבצע זאת ישירות מול תאגיד השידור הבריטי (BBC) ואיגוד השידור האירופי (EBU).

תמיכה נוספת בהצעת האירוח בגלאזגו הגיעה מכיוונה של הזמרת הבריטית לולו (Lulu), שהביאה לבריטניה ניצחון שני באירוויזיון 1969 עם השיר "Boom Bang-a-Bang" (בעברית: "בום באנג-א-באנג"). הזמרת קראה לערוך את התחרות בעיר מגוריה גלאזגו. בחדשות הלילה של הערוץ השני ב-BBC טענה שהעיר יכולה לארח את התחרות בצורה מושלמת ומסרה: "הם כל כך מבינים פוליטית, הם המארחים הכי מדהימים, הם לגמרי משוגעים על מוזיקה ואני בטוחה שזה יהיה אירוע מהמם. אני הולכת להיות שם. אני כבר לא יכולה לחכות. מה שחשוב לזכור הוא שלא משנה איזו עיר או עיירה תארח לבסוף את התחרות, בריטניה עומדת מאחורי אוקראינה".




בהצעת האירוח הרשמית שהוגשה, נאמר שהאולם המועמד לארח את התחרות הוא "OVO Hydro" שנמצא על נהר הקלייד (Clyde). האולם יכול להכיל עד 14,500 מקומות עמידה והוא נפתח לציבור הרחב בשנת 2013. האולם לא זר לתחרות האירוויזיון – האולם שימש על מנת לצלם את סרט האירוויזיון של נטפליקס "Eurovision The Story of Fire Saga" (בעברית: "אירוויזיון הסיפור של פייר סאגה"), שעסק בתחרות אירוויזיון בדיונית שנערכה בעיר אדינבורו (שגם היא בסקוטלנד).

גלאזגו היא העיר הגדולה ביותר בסקוטלנד והעיר הרביעית בגודלה בבריטניה עם אוכלוסייה של למעלה מ-635,000 איש. העיר הייתה מרכז מסחר מרכזי במהלך המהפכה התעשייתית וכעת הפכה למרכז תרבותי. העיר אירחה אירועים שונים כמו וועידת האומות המאוחדת לשינוי האקלים ב-2021, אליפות אירופה ב-2018 ו-משחקי ה-Commonwealth ב-2014 (משחקי חבר העמים הבריטי). למרות שגלאזגו עצמה לא אירחה את האירוויזיון בעבר, ב-2008 היא אירחה אירוע אירוויזיון אחר – אירוויזיון הריקודים שנערך בשנים 2007-2008 בבריטניה.

בנוסף לגלאזגו, הודיעו הערים אברדין וליברפול שהן עובדות בימים אלו על ההצעות שלהן לאירוח התחרות. אליהן מצטרפות ערים רבות נוספות שהודיעו שהן מתכננות להגיש מועמדות: בלפסט, ברמינגהאם, ברייטון, בריסטול, קארדיף, לידס, לונדון, מנצ'סטר, ניוקאסל, שפילד, סנדרלנד וולברהמפטון.




אירוויזיון 2023 יהיה התחרות הראשונה מאז 1980 שבה המדינה הזוכה בשנה קודם לא תארח את האירוויזיון, והפעם השישית בסך הכל שבה מדינה זוכה לא יכולה לארח את התחרות שנה לאחר מכן. זו הפעם השישית שמדינה זוכה לא יכולה לארח את התחרות שנה לאחר מכן – הולנד ב-1960, צרפת ב-1963, מונקו ב-1972, לוקסמבורג ב-1974 וישראל ב-1980 וכעת אוקראינה ב-2023.

במידה וגלאזגו תזכה בזכות לארח את התחרות, זו תהיה הפעם השנייה שהאירוויזיון ייערך בסקוטלנד, לאחר שכבר נארח בסקוטלנד ב-1972 בעיר אדינבורו (Edinburgh) שהיא עיר הבירה של סקוטלנד.את האירוויזיון.

מקור: Scotsman.

אירוויזיון 2023: תחרות האירוויזיון הבאה תיערך בבריטניה בחודש מאי. בריטניה תארח את התחרות במקומה של אוקראינה שזכתה באירוויזיון 2022, וזאת עקב המלחמה המתנהלת בשטחה. זאת תהיה הפעם התשיעית שבה תארח בריטניה את התחרות, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-1998 בעיר ברמינגהאם.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!