שבוע לגמר הגדול של הכוכב הבא לאירוויזיון 2025: צוות יורומיקס בסדרת כתבות מיוחדת על מתמודדי "הכוכב הבא לאירוויזיון" הבולטים שלא עברו לשלבים הבאים. והפעם: אודי שניידר. הצביעו לביצוע הטוב ביותר של אודי העונה!

צילום מסך – קשת 12

אחד המתמודדים הבולטים ב"כוכב הבא לאירוויזיון 2025" שנכנס עמוק לליבנו בכל פעם שעלה לבמה, היה בחור מסתורי, כריזמטי וכשרוני: לא אחר מאשר אודי שניידר. אודי נכנס ללב הקהל והשופטים עוד מביצועו הראשון, וניתן להבחין בכישרון, גוון קולי מדהים יחד עם ייחודיות ונוכחות בימתית שלא נראתה אי-פעם על בימת 'הכוכב הבא'. במהלך העונה, צבר אודי קהל אוהדים ברשתות החברתיות – בעיקר בזכות ביצועו הבולט והמיוחד לשיר "כל כך מוכר" שהפך ויראלי ברשת החברתית טיקטוק. אז בואו ניזכר ביחד במסעו של האמן הצעיר והמוכשר במהלך התכנית!

אודי, בן 21 מקדימה, חלם על קריירה מוזיקלית מאז שהיה קטן, שם לקח חלק במקהלה והופיע בטקסים, והמשיך בלימודי מוזיקה קלאסית בבית הספר 'הכפר הירוק'. אודי מצהיר על עצמו כי הוא בן אדם מאוד רגוע, וכי אכן רואה את עצמו על בימת האירוויזיון, מתמודד בצורה מצויינת וחסרת כל פגע עם קריאות הבוז, אך לצערנו לא יזכה לייצג אותנו בתחרות השנה, זאת כי הודח בשלב 10 הגדולים. מדוע? זאת נגלה בכתבה.




בשלב האודישנים, הגיע אלינו אודי בצורה הכי מקסימה ופשוטה שאפשר, וביצע באודישן שלו את השיר "Bad Romance" (במקור של ליידי גאגא). במהלך הביצוע, הפתיע עם גוון קול מאוד נמוך ועמוק, בישיבה צמודה לפסנתר ובנוכחות בימתית תיאטרלית ומיוחדת – מה שכבש את שולחן השופטים וזיכה אותו ב-6 כחולים ו88% אחוזים מהשופטים והקהל. מהשנייה הראשונה שראיתי אותו על הבמה, ידעתי שהוא האחד לייצג אותנו באירוויזיון, האחד לכבוש את אירופה (מעבר לעובדה שכבש את ליבי) והאחד שבחירה בו תחולל שינוי, ובשינוי הכוונה סטייה מהבחירה הבטוחה שאנחנו דובקים בה כל שנה מחדש ונכונות לגוון ולשלוח משהו שלא ייצג אותנו בעבר.

אודי המשיך להפתיע ולרגש כל פעם מחדש, בביצועו לשיר "אלה" (במקור של שלום חנוך) אשר מוגדר לטעמי כביצוע הטוב ביותר בכל העונה, ניכרת נסיגה בדעת הקהל והשופטים אשר הקנו לו 62% אחוזים בלבד, ושני אדומים מהשופטים עדן חסון וקרן פלס. קרן טוענת כי: "אני נבהלתי. הביצוע הרגיש תוקפני" מה שעשוי להראות על חוסר הבנה בנוכחות תיאטרלית ודומיננטית, ושזו התכונה הראשית שצריכה להיות אצל נציג אירוויזיון. בשלב הזה התחלתי להבין כי הרכב התוכנית, הקהל השופטים וההפקה אינם מודעים למה הוא כישרון שנועד לאירוויזיון ומה היא כריזמה אמיתית, ושאנחנו בדרך לחוות את הפספוס הגדול ביותר בהיסטוריית הליכי הבחירה הישראליים.

אחד הביצועים הבולטים שלו בתוכנית היה לשיר "שביל הבריחה" (במקור של ריטה) אשר קיבל 91% אחוזים מהקהל והשופטים. הביצוע של אודי הראה באופן חד משמעי שהוא יכול לקחת כל שיר של כל אמן, להביא אותו למקום ולסגנון האישי שלו ולבצע אותו בצורה שלו ולכבוש את הקהל בקסמיו. ניכר כי מאז הופעתו הראשונה בתוכנית, השופט אסף אמדורסקי התלהב ממנו וראה בו פוטנציאל, נתן לו הערות לשיפור ועמד מאחוריו ומאחורי סגנונו המוזיקלי המיוחד. בסוף הביצוע, אמר עליו אסף: "זה בן אדם שבנה את עצמו, בונה את עצמו ויודע להסתכל על עצמו מבחוץ". אסף ידוע כשופט בעל הטעם המוזיקלי הספציפי ביותר, בעל שיפוטיות רבה והסתכלות אובייקטיבית ניכרת כלפי המתמודדים המבוססת על טעמו האישי בלבד, כך שראיית הפוטנציאל באודי מעלה תהייה: מדוע הקהל לא הבחין בכישרון המדהים שעומד מולו? מה גורם לנו, כמדינה, לפתח טעם מוזיקלי כל כך גנרי ולא לתת מקום למי שמביא אמנות אמיתית?




דעה מנוגדת שאני מחזיקה בה היא שהדואט של אודי ביחד עם הזמר אריק סיני לשיר "כשאת עצובה" (במקור של עמיר בניון) לא הוציא מאודי את המיטב. השילוב בין הזמרים, שבאים מעולמות שונים ודורות שונים לחלוטין, גרם לקולו של אודי להיבלע, ולפי דעתי יכלו לצוות לו אמן אשר תואם יותר להווי שלו. במהלך העונה, ניתן לראות כי מספר רב של פעמים תגובות הקהל והשופטים משוות את אודי לזמר אביב גפן, בטענה ש"אודי הוא גרסה צעירה של הזמר המוכר" וכי ירש את סגנונו האפל והתיאטרלי, כך שלפי דעתי לפחות, שילוב בין אודי לאביב יכל להיות מתכון מנצח להוכיח לקהל הרחב את רמת הכישרון ויצירת המופת אשר עומד מולנו על הבמה.

איך אפשר להתעלם מהביצוע האייקוני והזכיר ביותר של אודי שלנו? לא אחר מביצועו לשיר "כל כך מוכר" (במקור של מרגלית צנעני) אשר בו הפגין אודי את כשרונו התיאטרלי בצורה המירבית ביותר, ואת אופיו ההומוריסטי, כאשר טרח להעיר במהלך הביצוע "השיר הזה כל כך ארוך" וגרם לקהל ולשופטים לפרץ צחוק אדיר. מהר מאוד, ביצועו זכה להכרה ברשתות החברתיות ובנה לו קהל אוהדים לא קטן אשר טוענים פה אחד שאודי הוא אכן המתמודד הכי מיוחד, מצחיק ומגניב שנראה בתוכנית והבחירה המתאימה ביותר לאירוויזיון. ביצועו הבולט של אודי הקנה לו 62% אחוזים, אך גם שני אדומים מהשופטים. שירי מימון ורן דנקר מפרגנים לאודי בטענה ש"הוא קרקס מהלך. זה כל כך כיף ונעים לעין שהוא עולה לבמה" אך בדעה מנוגדת, אסף אמדורסקי שהחליט לסמן אדום בטענה ש"הווקאל והקול שלך היה מלא בעדות למאמץ ולחוסר שחרור", או במילים אחרות – שהביצוע היה מתאמץ מדי. לדעתי האישית, כשמדובר באמן כמו אודי שניתן להבחין בקלות כי זהו אופיו של האמן כבן אדם ושבעזרת המוזיקה והאמנות שמביא לבמה, מביא אך ורק את עצמו האמיתי והכנה.

ביום הדחתו, ביצע אודי את השיר "שלג בשרב" (במקור של שירי מימון) והגיע ל79% אחוזים, בעוד קיבל 6 כחולים מהשופטים שאף הם לא הספיקו לו להישאר בנבחרת ולהעפיל ל-9 הגדולים. אודי מספר כי הוא גאה ללכת הביתה בעקבות ביצוע שקיבל 6 כחולים, שהוא נהנה במהלך העונה ועשה מה שהוא אהב. בעצב רב, הוסיף השופט רן דנקר שניות לפני הפרידה: "אתה נתת לנו פשוט להנות מכל רגע שלך, ולראות גם איזה זמר מדהים אתה, כמה אתה אינטיליגנטי ומצחיק". ניכר להרגיש את אכזבתם של השופטים וכי הדחתו של אודי יצאה לפועל בעיקר בגלל נסיגת הקהל באולם, שבחוסר ידע החליטו לנהוג בעיוורות ולוותר על ההזדמנות הכי גדולה שלנו להצליח בתחרות האירוויזיון!




הדחתו של אודי היקר היא לא סתם הדחה רגילה, אלא קריאה להפקת לקחים ולהתעוררות שלנו כמדינה. קריאה לשינוי ולחריגה מהמקום הבטוח, והבנה שאנחנו כקהל – בין אם אנו מתחברים לסגנונו המוזיקלי של האמן הצעיר, בין אם אנו מבינים הדוקים בתחרות האירוויזיון או צופים רגילים כחלק מהעם, צריכים לעודד בחירה מגוונת באמנים שאנו שולחים לתחרות. בחירה באדם כמו אודי, שעם גילו הצעיר מביא לבמה נוכחות חזקה יותר מכל אמן אחר, היא בחירה מצויינת ויציאה מוחלטת מהקופסא, שהיא המקום הבטוח שלנו כבר שנים רבות. הגיע הזמן לקחת את עצמנו כקהל וכמדינה ולחשוב, האם ללכת כל שנה על אופציה בטוחה, על זמרת בעלת קול גדול עם בלדה מרגשת או על כוכבת פופ ברמה עולמית, האם זה מה שנכון לנו כמדינה? או שאנחנו כשאר המדינות, צריכים לשאוף לתוצאה גבוהה אך גם למקוריות, לאמן מקורי וחדש כל שנה ולגיוון בטעמנו המוזיקלי ובאנשים שעומדים על הבמה ההיא בעיר אירופאית ושרים מכל ליבם למען מדינת ישראל ולמען גאוות העם שלנו. הגיע הזמן לקחת צעד אחורה, לחשוב לעומק ולהבין איך הגענו למצב בו אמן מדהים וכישרוני כמו אודי שלנו מסיים את דרכו בתכנית ולא זוכה לייצג אותנו בכבוד כמו שהוא יכול בצורה המיטבית ביותר.

לאחר הדחתו, התראיין אודי ושם סיפר כי הוא אסיר תודה על דרכו בתוכנית ועל המסע שעבר, שדגל בערכים שלו והביא את עצמו, את המוזיקה והאמנות שלו לבמה בצורה הכי אמיתית וכנה שיש. הוא מספר בהומור רב ובהערכה גדולה שקיבל המון הודעות תמיכה וכאב על הדחתו, חלקן אפילו דרך אפליקציית היכרויות, ושלפי דעתו – "בעוד חודש לא יזכרו מי אני בכלל".

אז לא, אודי היקר, קריירה שלמה מצפה לך כעת! יש קהל ענק במדינה אשר רק מחכה מצפה לתוכן נוסף ממך, לשירים יחודיים ומרגשים ולהופעות בלתי נשכחות, ויותר מזה אני בדעתי האישית וכל הקהל האוהב שלך מצפים לראות אותך מייצג אותנו בגאווה ובשלמות בתחרות האירוויזיון בשנים הבאות. ידוע לי בלי ספק שאתה תגיע לשם וזה המקום שלך, ואתה תביא לנו את הזכייה בתחרות. אודי שניידר, אנחנו עוד נראה אותך שוב!

הצביעו לביצוע הטוב ביותר העונה של אודי שניידר:

This poll is no longer accepting votes

הכוכב הבא: איזה ביצוע היה הטוב ביותר העונה של אודי שניידר?




ישראל באירוויזיון 2024

"Hurricane" (בעברית: "הוריקן") הוא שם השיר שבוצע ע"י הזמרת עדן גולן, אשר נבחרה לייצג את ישראל לאחר זכייתה בעונה העשירית של "הכוכב הבא". ישראל עלתה לגמר לאחר שניצחה בחצי הגמר השני עם 194 נקודות, ובגמר הגדול הגיעה למקום החמישי עם 375 נקודות. בהצבעת הקהל ישראל הגיעה למקום השני במרחק של 14 נקודות בלבד מהמקום הראשון.

זאת הפעם השנייה ברציפות שבה ישראל מגיעה לטופ חמש, הישג אליו לא הגיעה מאז רצף ההצלחות בשנים 1998-1999.

 

אירוויזיון 2025: זו תיהיה ההשתתפות ה-47 של ישראל באירוויזיון. ישראל הצטרפה לתחרות ב-1973 וזכתה בה ארבע פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של ישראל הייתה באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" בביצועה של הזמרת נטע ברזילי.

 




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תהיו הראשונים לדעת!