מפיק המוזיקה הבלקני הידוע, דרקו דימיטרוב (Darko Dimitrov), עובד עם נציגת גאורגיה לאירוויזיון 2024, נוצה בוזלאדזה, על השיר לתחרות הקרובה במאלמו! 

נוצה בוזלאדזה (Nutsa Buzaladze) הוכרזה ב-12 בינואר כנציגת גאורגיה באירוויזיון 2024 שיתקיים במאלמו. כ-300 שירים הוגשו לרשת הטלוויזיה הגאורגית GPB, ביניהם כמה שירים של יוצרים מוכרים ואומנים בינלאומיים.

אתמול (ג') נחשף בעמוד האינסטגרם של הזמרת והיוצרת אדה ורדי (Ada Verdi), כי בוזלאדזה נמצאת בימים אלו בסטודיו עם המפיק הידוע דרקו דימיטרוב (Darko Dimitrov), ושהשניים עובדים ומתכוננים לאירוויזיון 2024. הידיעה לא אושרה באופן רשמי ע"י הזמרת עצמה או רשת הטלוויזיה אך עצם הפרסום ברשת מעיד שייתכן ודימיטרוב הוא זה שיכתוב השנה את השיר הגאורגי.




דימיטרוב לא זר לעולם האירוויזיון כלל, והוא הצליח פעמים רבות להביא לקדמת הבמה האירופית את התרבות והמוזיקה הבלקנית בהצלחה רבה. דימיטרוב נולד בסקופיה, בירת צפון מקדוניה, למשפחה בעלת רקע מוזיקלי מכובד. שיריו של דימיטרוב הופיעו בפסטיבלי מוזיקה רבים בצפון מקדוניה וברחבי אזור הבלקן כולו, כמו פסטיבל סקופיה, פסטיבל המוזיקה בודווה במונטנגרו ובגולדן סטאג ברומניה, לצד הופעות רבות בקרואטיה, אלבניה, סרביה, טורקיה ועוד.

דרקו דימיטרוב הלחין והפיק את השירים המקדוניים לאירוויזיון 2006, 2013, 2014, 2018, ו-2020. הוא הלחין את "Proud", השיר של צפון מקדוניה לאירוויזיון 2019 בתל אביב, אותו ביצעה תמרה טודבסקה (Tamara Todevska). טודבסקה הביאה את צפון מקדוניה למקום השביעי בתחרות, התוצאה הגבוהה ביותר שלה באירוויזיון אי פעם, ולמקום הראשון בהצבעת השופטים.

בנוסף למקדוניה, הלחין דימיטרוב את השירים של סרביה באירוויזיון 2018, 2019 ו-2021, את השירים של אלבניה לאירוויזיון 2015 ו-2020, ואת השיר של מונטנגרו לאירוויזיון 2022 (השיר האחרון, נכון להיום, של מונטנגרו בתולדות התחרות).

עם החשיפה שדרקו דימיטרוב לוקח חלק בהשתתפות הגאורגית לאירוויזיון 2024, עלו הציפיות מהשיר של נוצה שאותו תשיר במאלמו. עם זאת, עדיין לא נחשפו תוצאות בחירת השיר ופרטי השיר, ולא אושר רשמית שדימיטרוב הלחין את השיר בעצמו. השיר שאיתו גאורגיה תתמודד בתחרות הקרובה בשוודיה ייחשף עד אמצע חודש מרץ.




נוצה נבחרה בבחירה פנימית על ידי רשת הטלוויזיה המקומית והיא ידועה בזכות השתתפותה בתוכנית הריאליטי "אמריקן איידול" בשנה האחרונה. נוצה לא זרה לעולם האירוויזיון – הזמרת המוכשרת התמודדה בקדם האירוויזיון הגאורגי בשנת 2017 עם השיר "White Horses Run" שסיים במקום השני. ברשת הטלוויזיה הגאורגית מאמינים שעם בחירתה של נוצה כנציגתם בתחרות, ישנו סיכוי גבוה לעלות השנה לגמר ואפילו להגיע למקום גבוה.

גאורגיה לא הצליחה להעפיל לגמר האירוויזיון מאז שנת 2016, ולמרות שגאורגיה דורגה בטבלאות ההימורים בשנה שעברה במקום ה-22 והייתה צפויה לעלות לגמר, הזמרת אירו חצ'אנובי (Iru Khechanovi) סיימה את חצי הגמר השני בליברפול במקום ה-12 ולא הצליחה לעלות לגמר התחרות בפעם השישית ברציפות, דבר אשר גרם למפח נפש גדול בקרב מעריצים רבים.

 

גאורגיה באירוויזיון 2023

אירו חצ'אנובי (Iru Khechanovi), שזכתה ב-The Voice גאורגיה וקיבלה עקב כך את הכרטיס לאירוויזיון, ייצגה את גאורגיה עם שירה "Echo" (בעברית: "הד"). גאורגיה לא העפילה לגמר לאחר שסיימה במקום ה-12 בחצי הגמר השני עם 33 נקודות. זאת הפעם השישית ברציפות שבה גאורגיה לא מעפילה לגמר, והשמינית בסך הכול מאז הצטרפה לתחרות.

מקור: Eurovisionfun.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-16 של גאורגיה באירוויזיון. גאורגיה הצטרפה לתחרות ב-2007 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2010 ובאירוויזיון 2011 לאחר שסיימה פעמיים ברציפות במקום התשיעי.



רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תהיו הראשונים לדעת!