יונתן ביטון נאלץ להיפרד מהתוכנית 'הכוכב הבא' – שמונה מתמודדים נשארו במרוץ לאירוויזיון. ביניהם: עדן גולן, אור כהן ואריק סיני. סיכום פרק 17.

הפרק ה-17 של "הכוכב הבא – מהדורה מיוחדת 2024" שודר הערב בקשת 12 כשכל  תשעת המתמודדים התמודדו זה מול זה, כשהמתמודד שקיבל את הציון הנמוך ביותר הערב הודח. בסיום המשדר נשארו במרוץ לאירוויזיון 8 מתמודדים – אחד מהם יהיה הנציג הישראלי לאירוויזיון 2024.

אנחנו נהיה כאן לאורך כל העונה כדי לדווח על כל החדשות, הדיווחים וההימורים! עקבו אחרינו!
עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר




אור כהן

אור פתחה את הערב עם השיר "Take Me to Church" (במקור של הוזייר) יחד עם הלהקה שמנגנת מאחוריה. אור מחזיקה את השיר היטב, קול בטוח, סוחף ומדויק. עוד ביצוע מצוין של אור שמוכיחה לאורך כל העונה שהיא זמרת מטורפת.

רן אמר: "הביצוע היה וואו. היא מספרת סיפור, זה המימיקות, זה איך שאת בוחרת להגיש את הטקסט. את שיחקת אותה ואת מביאה את השריטה שלך. את מביאה את עצמך ואת זמרת טירוף בעיניי". אסף חשב אחרת: "אני מאוד אוהב את איך שאת שרה. אבל, מכיוון שאנחנו מחפשים מישהו שייצג את ישראל באירוויזיון, את שרת עם מבטא כאילו עיברתת את השיר. זה היה ממש כבר בעברית מרוב המבטא הישראלי. חבל שלא תמשיכי לשלבים הבאים כי אנחנו אוהבים אותך ובונים עלייך".

קרן, רן, שירי, איתי ועדן הצביעו בעד. אסף – נגד. אור קיבלה 86%.

שי טמינו

שי בחרה לשיר הערב את השיר "מה אתה רוצה ממני?" (במקור של חנן בן ארי). שי רק מוציאה את הצליל הראשון וכל הגוף שלי מצטמרר. מדובר באחד השירים היפים של חנן בן ארי ושי מעניקה לו אינטרפרטציה משלה. הקול של שי נע בין ליטוף לזעקה וזה היה הביצוע הטוב ביותר שלה בעונה עד כה!

שירי אמרה: "אני גאה בה. איתי חשש וקיווה שהיא תביא אותה ממקום אחר קצת, והבאת אותה! אהבתי כל מיני בחירות ווקאליות שלך. כל מיני מקומות שדווקא לא הולכת למובן מאליו וכן הבאת משהו של שי, והיום יותר התבהר לי מי את". גם הפעם אסף התנגד: "אני רוצה למחות כי אני מאוד אהבתי אותך עד עכשיו. אהבתי את העדינות שלך עד עכשיו, את הקול שלך, את השירים שבחרת ואיך שבחרת לבצע אותם – אבל הפעם אני לא אהבתי את הבחירה. הלכת נגד המלודיה של השיר ובחרת לעשות משהו אחר, זה היה נגד הטעם שלי".

קרן, רן, שירי, איתי ועדן הצביעו בעד. אסף – נגד. שי קיבלה 83%.

דור שמעון

דור בחר להפתיע עם השיר "עם ישראל חי" (במקור של אייל גולן). דור הוא אחד הזמרים הטובים בעונה הזו, יש לו קול חזק ובטוח, דיוק קולי מצוין וכל סילסול – אימא'לה! היה מדהים לראות את כל הקהל על הרגליים, פורק את ההתלהבות סביב המסר החשוב של השיר. האווירה באולפן הייתה מחשמלת! הביצוע היה מאוד דומה לביצוע המקורי ורציתי מאוד שדור יביא משהו קצת אחר, אבל גם לעמוד בסטנדרטים של אייל גולן זה כבוד!

עדן אמר: "איתי ואני רקדנו פה ושמחנו, המילים מחזקות אותי, עושות לי חשק לקום ונראה שגם הקהל היה באנרגיה מטורפת. היה מרגש, נעים, שמח. הפריע לי טיפה שזה לא חידש לי שום דבר מהביצוע של אייל. אבל מעבר לזה, אנרגטית זה היה מדהים". איתי הוסיף: "זה שיר אדיר בעיניי. תודה רבה לך על זריקת השמחה הזאת שהכנסת. הייתה פה אנרגיה מטורפת".

כל השופטים הצביעו בעד. דור קיבל 88%.




מיקה משה

מיקה בחרה לשיר הערב את השיר "Baby One More Time" (במקור של בריטני ספירס), ועל פניו הבחירה בשיר הזה נשמעת קצת מוזרה כי השיר שונה לגמרי ממה שמיקה הציגה לנו במהלך העונה עד כה, אך כשהשיר החל ניתן להבין שהיא לקחה אותו לגמרי לכיוונה. מיקה היא זמרת טובה, שרה מדויק מאוד ובצורה מסקרנת. היא לא מהדיוות הגדולות של התכנית משום שיש לה קול קטן ומדויק, השאלה אם קול כזה יכול להתאים לאירוויזיון? אני לא בטוח.

שירי אמרה: "אני פתאום הצטמררתי, פתאום התרגשתי משיר של בריטני ספירס, אלוהים. את פשוט הצלחת לעשות משהו שהוא… שהוא כאילו שלך. זה היה מדהים. כמה את יפהפייה ואת מחזיקה את הבמה, ואת צעירה ורעננה ופרשית, והקהל פה מעולף עלייך ברמות". קרן הוסיפה: "את מטפסת ומטפסת ונכון לעכשיו נראה לי את ממש יכולה לזכות בתחרות ולייצג אותנו".

כל השופטים הצביעו בעד. מיקה קיבלה 94%.

אוראל רביד

אוראל בחר לשיר את "אבסורד" (במקור של שלמה ארצי). אוראל מקפיד להביא לבימת הכוכב הבא את השירים הכי "ישראליים" שיש. הוא שר מקסים, יש לו קול מיוחד ומסקרן. אבל אנחנו הולכים ומתקרבים לסיום העונה ולבחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון – ואת התוצאות באירוויזיון קובע הקהל האירופי, ולכן לשיר להם שירים בסגנון כל כך ישראלי – זה פשוט לא יעבוד ונסיים מחוץ לגמר! אני אשמח מאוד לשמוע אותו בפרק הבא עם שיר שעשוי לקלוע קצת יותר לטעם האירופי.

קרן אמרה: "אנחנו מאוהבים. אנחנו פשוט נמסנו. היופי שלך עוד יותר התבטא בשתיקות. אתה שר גם כשאתה שותק. אתה ילד כל כך מוכשר, אתה יודע להגיש טקסט ואנחנו מאוהבים בך לגמרי". אסף אמר: "זה עיניין של טעם. אני פשוט לא מתחבר לסגנון הזה, זה מיינסטרים מדי, זה נשמע כמו להקת נוער, כמו 'כוכב נולד' עונה שלוש, זה פשוט מתחנפן לי, זה לא כן. יש לך קול יפה אבל זה ממש עיניין של טעם".

קרן, רן, שירי, איתי ועדן הצביעו בעד. אסף – נגד. אוראל קיבל 81%.

עדן גולן

עדן ביצעה את השיר "The Climb" (במקור של מיילי סיירוס). אז ככה… עדן בהחלט זמרת טובה ומוכשרת! אבל אני מאוד מאוד מאוכזב שמאז שרן אמר לעדן שזה לא ראוי לרקוד ולשיר שירים שמחים אז היא בוחרת לבצע בלדות ושירים שקטים. אמנם עדן זמרת מעולה אבל כל הייחוד והסגנון שלה פשוט הולך לאיבוד, ולטעמי, אם החלטנו לשלוח השנה בלדה לאירוויזיון – אז יש בתכנית הזו ובכלל באירוויזיון עצמו זמרות שמשדרות יותר רגש ופחות "פלסטיקיות" ו"פופיסטיות" ולכן אולי עדיף לבחור במתמודד אחר. אני אבהיר שעדן היא מהטובות ביותר בעונה – אבל היא מתפספסת לגמרי עם בחירות השירים.

רן אמר: "אני חושב שזה גם עיניין של בחירת שיר וגם עיניין של טעם. עדן הכי מתאימה שיש לאירוויזיון. כשחושבים על אירוויזיון, על גודל, על ההגשה, על איך שאת נראית, כל מה שאת מביאה לבמה את באמת ברמה מאוד מאוד גבוהה". אסף הוסיף: "זה היה קצת לוחץ. והיה רגע קטן ששרת פתאום בשקט וזה היה כל כך יפה. על זה קיבלת כחול".

כל השופטים הצביעו בעד. עדן קיבלה 90%.




יונתן ביטון

יונתן בחר לשיר את "פחד אלוהים" (במקור של כפיר צפריר). למרות שהביצוע של יונתן מאוד סטטי, אי אפשר להוריד את העיניים מהביצוע שלו. מדובר בעוד ביצוע טוב של יונתן. הוא זמר מצוין והשילוב שלו עם צוות הנגנים שמלווה אותו סביב השולחן מסקרן אותי כל פעם מחדש! יונתן חייב להמשיך הלאה! חייב!

אסף אמר: "אהבתי את העיבוד מיתרים, אהבתי את הביט, אהבתי את החופש שלי. אהבתי". רן מנגד פחות התלהב: "אני מאוד אוהב אותך ואתה מוזיקאי מדהים בעיניי, ואתם תמיד עושים דברים נורא יפים. אבל כבר כמה פעמים זה לא מרגיש מאופק לי מדי. תביא את ההופעה הזאת לקצה. יש לך את זה. זה יכול להיות תיאטרלי ושונה. אני מרגיש שאתם יכולים לשבור וזה לא קורה".

קרן, שירי, איתי ואסף הצביעו בעד. רן ועדן – נגד. יונתן קיבל 62%.

ליאן בירן

ליאן בחרה לשיר את השיר "אף אחת" (במקור של מירי מסיקה). לליאן יש קול מיוחד והיא תמיד מביעה את השיר בצורה מאוד מיוחדת ומשכנעת. היא הייתה פשוט מושלמת בצלילים הגבוהים אבל זה הרגיש שהיא קצת מתקשה עם הצלילים הנמוכים של השיר, אבל העוצמה שיש בקול שלה מכפרת על הכול!

רן אמר: "את זמרת נפלאה בעיניי ואת לאורך כל העונה פשוט פילחת לי את הלב, ממש היית פייבוריטית שלי. הביצוע הזה הוכיח שני דברים בעיניי. אחד, זה שבחירת השיר נורא חשובה והשיר הזה לא לגיל שלך לדעתי. והדבר השני, את זוהרת יותר באנגלית בעיניי". שירי לא התלהבה: "אני מרגישה שאני לא מצליחה להבין אותך. יש פה זמרת מדהימה אבל היה לי משעמם. ההגשה לא הייתה נכונה".

קרן, רן, עדן ואיתי הצביעו בעד. אסף ושירי – נגד. ליאן קיבלה 68%.

אריק סיני

אריק בחר לשיר את השיר הגדול "Hallelujah" (במקור של לאונרד כהן). אריק הסביר שהוא לא חש בטוב וזה קצת בא לידי ביטוי בצלילים הנמוכים, אך למרות זאת אריק הצליח להביא את הקסם המיוחד שלו כשהוא מספר את מילות השיר. אני לגמרי רואה את אריק בגמר – ובצדק!

רן אמר: "זה היה רגע מצמרר. עברתי פה ממש מסע. אתה התחלת את הביצוע הזה קצת 'שייקי' למרות שהקול שלך ולאונרד זה כמו כפפה ליד, אבל היה רגע באמצע הביצוע שראיתי איך אתה נלחם כמו נמר ואיך האומן האמיתי שאי אפשר לעמוד בפניו יוצא. אתה אומן, אתה צריך להיות פה, אין עוד אחד כמו אריק בתחרות, וגם באירוויזיון אני משער שלא יהיה כמו אריק, וזה יהיה משהו מחוץ לקופסא". אסף אמר: "זה לא היה יום ממש חזק שלך, פיזית. אין מה לעשות זמר זה קודם כל פיזיולוגיה. שומעים את זה בקול שלך. לא יכולתי לתת לביצוע כזה כחול".

קרן, רן, שירי ואיתי הצביעו בעד. אסף ועדן – נגד. אריק קיבל 66%.

יונתן ביטון, שהשיג את התוצאה הנמוכה ביותר, מודח מהתחרות בשלב זה.




הצביעו לסקר שלנו: איזה ביצוע היה הטוב ביותר לדעתכם בסבב הביצועים האחרון?

This poll is no longer accepting votes

הכוכב הבא: איזה ביצוע היה הטוב ביותר בפרק האחרון?

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-46 של ישראל באירוויזיון. ישראל הצטרפה לתחרות ב-1973 וזכתה בה ארבע פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של ישראל הייתה באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" בביצועה של הזמרת נטע ברזילי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!