מיקה קרטיס נאלצה להיפרד מהתוכנית 'הכוכב הבא' – 11 מתמודדים נשארו במרוץ. ביניהם: עדן גולן, ליאן בירן ואור כהן. סיכום פרק 14.

הפרק ה-14 של "הכוכב הבא – מהדורה מיוחדת 2024" שודר הערב בקשת 12. 12 מתמודדים התמודדו הערב ראש בראש כשהמתמודד שמנצח עובר לעשרת המתמודדים הגדולים של העונה, ואילו אחד המפסידים נאלץ להיפרד מאיתנו הערב. בסיום המשדר נשארו במרוץ לאירוויזיון 11 מתמודדים – אחד מהם יהיה הנציג הישראלי לאירוויזיון 2024.

אנחנו נהיה כאן לאורך כל העונה כדי לדווח על כל החדשות, הדיווחים וההימורים! עקבו אחרינו!
עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר

 

pjo


אור כהן נגד מיקה משה

אור בחרה לשיר בדו קרב את השיר "Hopelessly Devoted To You" (במקור של אוליביה ניוטון ג'ון). אור במרכז הבמה על פודיום מוזהב, לבושה בלבן, ומאחוריה זמרי רקע לבושים בשחור. אור מפרק לפרק מציגה לנו יכולות  ביצוע ושירה מדהימות. היא יודעת להשתמש בקולה היטב. להפיק ממנו צלילים גבוהים, נמוכים וסלסולים מרהיבים. יכולות האינטרפרטציה שלה מהגבוהות ביותר בין כל המתמודדים. אני לגמרי יכול להתחיל לדמיין אותה על בימת האירוויזיון. אלופה!

קרן אמרה לאור: "אני לא שמעתי זמרת כזאת טובה בחיים שלי בעודי יושבת בשולחן זה. יש לך חספוס ואת פשוט מושלמת". עדן הוסיף: "בדרך כלל זמרות ששרות כמוך, בצורה כל כך וירטואוזית ומדויקת וסלסולים כל כך מיוחדים, שאנחנו לא תמיד רגילים לשמוע בישראל, לא נראות ישראליות. ואת כאילו הכי מרגישה שלנו, מרגישה מהבית. ונראה לי שזו בחירה מדויקת בעייני לאירוויזיון".

כל השופטים הצביעו בעד. אור קיבלה 93%.

מיקה בחרה לשיר הערב את "תמיד יחכו לך" (במקור של לאה שבת) אותו הקדישה לאחיה שמשרת בשריון. מיקה מביעה את השיר בצורה נפלאה, היא מלטפת את השיר עם קולה הרך והנעים. אין לה קול בומבסטי והוא דווקא משתלב היטב פה בשיר. נורות הפחם שמסביבה תורמות מאוד לאווירת התקווה. מיקה מקסימה – אבל האם היא זה מה שישאיר את האירופאים פעורי פה? אני לא בטוח.

רן חושב אחרת: "מה שכל כך יפה בך זה שמה שרואים זה מה שמקבלים. יכולתי לדמיין אותך בנאמבר באירוויזיון עם מין תיבת מנגינה כזאת ואת מנגנת ושרה את הדבר הכי עדין, את השיר הכי מתוק עם קצת עצב, והינה סיפרת סיפור של ישראל. יש פה המון זמרים שאולי יותר פותחים או יותר שואגים ולפעמים זה מאוד קונה. אבל אני מאוד אוהב את מה שאת עושה". עדן חשב אחרת: "את זמרת מדהימה, את מרגשת בטירוף וזה אולי האדום הכי כבד ששמתי ואני מצטער, אבל הביצוע היה סטטי ולא הצליח לגעת בי".

קרן, אסף, איתי, שירי, ורן הצביעו בעד. עדן – נגד. מיקה קיבלה 86%.

אור כהן ניצחה בדו קרב! מיקה משה מועמדת להדחה.

מיקה קרטיס נגד אוראל רביד

מיקה רוצה לשיר הערב את "Mad World" (במקור של Tears For Fears). אני מאוד אוהב את הקול של מיקה והיא מאוד מיוחדת בעיניי. מיקה במרכז הבמה ומאחוריה על מסכי הלד טבעת אש. האווירה על הבמה מחשמלת. הקול של מיקה מאוד מאוד מיוחד. מאחוריה פעלולני אש שנכנסים אחרי הפזמון. הגרסה הזאת משום מה מרגישה לי מהירה מידי. לצערי מיקה גם הפעם מאוד סטטית. זה לא ביצוע מושלם אבל אני חושב שמיקה חייבת להמשיך לשלב הבא!

אסף אמר למיקה: "אני חושב ששרת מאוד יפה, אני חושב שזה הולך ומשתפר. ואני עדיין מבין את מי שהצביע אדום כי עוד חוש אירוויזיון, ואת קצת צעירה והחוסר ניסיון שלך על במה בולט יחסית לאחרים. אני הצבעתי כחול בגלל שהקול שלך מיוחד ואת שרה נורא יפה, וגם אם לא תנצחי בעונה הזאת חשוב שתדעי שלטעמי יש לך עתיד במוזיקה". רן הוסיף: "אני נורא אוהב אותך, יש משהו בחוסר בטחון שלך שאת מראה וזה נורא הגיוני לגיל שלך ולחינניות הזאת שלא צריכה לעבור. גם כשאת הולכת לשיר זה ממשיך להיות שם. וזה גם נורא יפה בעיניי. עוד קצת. עוד קצת לפני שזה הולך לדבר הגדול הזה".

קרן, אסף ועדן הצביעו בעד. רן, שירי ואיתי – נגד. מיקה קיבלה 59%.

אוראל בחר לשיר "יש לי סיכוי" (במקור של אביתר בנאי). אוראל יושב, מנגן על פסנתר ושר את השיר. אמנם אוראל שוב בחר שיר של אביתר בנאי אך הוא מבצע אותו בהמון בכריזמה, שר מדהים, מדויק מאוד – בקיצור, מושלם.

אסף אמר: "מה שאהבתי זה ששרת את זה בצניעות, ולעומת השיר הראשון של אביתר בנאי ששרת פה בתכנית, לא התנפלת, לקחת את זה באיזי, עשית הרבה כבוד לכתיבה". איתי התרגש מהביצוע ואמר לאוראל: "בית כנסת זה דבר שמאוד ממלא לי את הנשמה, והשירה שלך, אני מרגיש שאני יושב פה ויש איזה חזן שעומד על התיבה, ופשוט שר את הנשמה שלו ללא לאות, הכל יוצא שמה… אתה פשוט ילד מתנה".

כל השופטים הצביעו בעד. אוראל קיבל 96%.

אוראל רביד ניצח בדו קרב! מיקה קרטיס מועמדת להדחה.

ליאן בירן נגד עדן גולן

ליאן בחרה לשיר הערב את השיר "Can't Help Falling In Love" (במקור של אלביס פרסלי). לליאן קול ממש מלטף ונעים, השליטה הקולית שלה מדהימה, היא מאוד "קלאסית" ומרשימה על הבמה. ביצוע מרתק לעין ולאוזן. מדהים שהיא רק בת 16 והביצוע הזה בהחלט מסביר למה היא אחת הפייבוריטיות בתכנית.

עדן אמר לליאן: "את למדת ויישמת את כל מה שאמרתי לך בביצוע הקודם, אני כל כך מעריך אותך על זה. זה מראה שיש לך יכולות למידה, וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים לאירוויזיון השנה". אסף הוסיף: "הביצוע שלך היה ממש כיף, שרת שיר יפה, שרת אותו יפה, זה היה זוהר, זה היה לעיתים אופראי אבל זה טוב לאירוויזיון". שירי הצטרפה ואמרה: "הנמוכים השמנים האלה, העסיסיים הלאה, אני פשוט התמוגגתי".

כל השופטים הצביעו בעד. ליאן קיבלה 95%.

עדן ביקשה להקדיש לאימא שלה את השיר "הלב שלי" (במקור של ישי ריבו). השיר מבוצע על ידי עדן בשפה האנגלית כשאת מילות השיר כתב תמיר גרינברג. עדן במרכז הבמה בשמלה שחורה מרשימה כשמאחוריה כנפי תאורה. עדן מתחילה את השירה. היא שרה מדויק ומשתמשת היטב בדינמיקה הקולית שלה. היא שרה מעולה אם כי אני לא בטוח שבחירת השיר החמיאה לה. זה לא מספיק התפתח וראינו ביצועים טובים יותר של עדן בפרקים הקודמים.

רן מזכיר לעדן את הבקשה שלו מהתכנית הקודמת, לשיר שיר עם מסר: "כשזה מחובר וזה בא עם בלדה, שיש לה גם… לאו דווקא בלדה אבל כשיש לזה משמעות, לי זה מאוד עושה את זה, ואני חושב שזה מאוד נכון לתקופה, אז תודה לך על זה". איתי הוסיף: "את פשוט פנומנלית. יש בך משהו נורא שלם. אני מסתכל על משהו שיש בו הכל. אם זה הנראות שלך והיכולת שלך לאחוז שיר, והצורה שבה את מגישה, בחירת השירים שלך. הכל שם עובד. את כמו פרפר".

כל השופטים הצביעו בעד. ליאן קיבלה 96%.

עדן גולן ניצחה בדו קרב! ליאן בירן מועמדת להדחה.

מיקה משה, מיקה קרטיס וליאן בירן הועמדו להדחה – השופטים בחרו להדיח את מיקה קרטיס.




אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-46 של ישראל באירוויזיון. ישראל הצטרפה לתחרות ב-1973 וזכתה בה ארבע פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של ישראל הייתה באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" בביצועה של הזמרת נטע ברזילי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!