ראש השב"כ, רונן בר, הנחה את הארגון לבחון פתרונות נוספים לאבטחת המשלחת הישראלית לאירוויזיון 2022. הפרטים המלאים לפניכם.

מיכאל בן דוד. צילום: אבי זייקנר

אמש הודיע תאגיד השידור הישראלי שלא תצא משלחת ישראלית לאירוויזיון 2022 כל עוד לא ימצא פתרון לאבטחת המשלחת הישראלית הישראלית לאירוויזיון. כבר מספר חודשים שבמשרד החוץ הישראלי מתנהלת שביתה של עובדי משרד החוץ עקב תנאי העסקתם, וכל עוד עובדי משרד החוץ לא ישתפו פעולה וימסרו פרטים רלוונטיים לשב"כ, לא יוכל הארגון הביטחוני לאבטח את המשלחת הישראלית.

בעקבות ההודעה של התאגיד, אשר דווחה בכל מהדורות החדשות, הוחלט בשב"כ לבחון מחדש את הנושא ולמצוא פתרונות אשר יסייעו ליציאת המשלחת הישראלית לטורינו, איטליה.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו



בשעות אלה עומד התאגיד בקשר עם השב"כ על מנת לאפשר לנציג ישראל, מיכאל בן דוד, לייצג את ישראל על במת האירוויזיון. התאגיד בתגובה: "בשב"כ יעשו בימים הקרובים מאמצים לסייע במציאת פתרון, על אף שוועד עובדי משרד החוץ עומד על שלו ואינו מתכוון לסייע במתן המידע הנחוץ להסדרת שירותי האבטחה. בתאגיד מבקשים להודות לשב"כ על הסיוע ומקווים כי יימצא פתרון למשבר בהקדם".

תגובת השב"כ: "בסוף חודש פברואר התקבלה פניה בנוגע ליציאת משלחת לאירוויזיון. לאחר מספר רב של נסיונות לתיאום סידור האבטחה לקראת יציאת המשלחת, נמסר על ידי נציגי משרד החוץ  כי לאור השביתה לא ניתן לקבל סיוע רשמי מהנציגות הישראלית בכל הקשור לטיפול בסידורי האבטחה הנוגעים למשלחת אל מול המקומיים.

בהתאם לכך, ולאור היותה משלחת לאומית המייצגת את ישראל, הנחה היום (רביעי) ראש השב"כ את גורמי האבטחה לבחון אפשרויות אחרות שיאפשרו את יציאת המשלחת, ללא הסיוע של משרד החוץ, שנמצא תחת שביתה".



חשוב להדגיש, בשלב זה לא נמצא פתרון עבור מיכאל בן דוד. הנציג הישראלי, אשר עובר דרך חתחתים לקראת התחרות, יאלץ להמתין מספר ימים נוספים עד שיתגבש פתרון ראוי אשר יבטיח את השתתפותו על הבמה הגדולה בעולם.

תחרות האירוויזיון צפויה להיפתח ב- 10 במאי עם משדר חצי הגמר הראשון. מיכאל בן דוד צפוי להתמודד בחצי הגמר השני שיתקיים ב- 12 במאי, בתקווה שיזכה לעלות לגמר הגדול שיערך בשבת – 14 במאי 2022.

אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה- 44 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018. באירוויזיון האחרון הגיעה ישראל למקום 17 בעזרת השתתפותה של עדן אלנה שביצעה את השיר "Set Me Free".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!