בלעדי: תאגיד השידור בחר את שמונת השירים שמתמודדים על כרטיס הכניסה הישראלי לאירוויזיון 2022. היוצרים ששירם נבחר יקבלו בקרוב הודעה על בחירתם. השיר הישראלי ייבחר בפברואר.

תאגיד השידור הישראלי מאשר לאתר האירוויזיון הישראלי EuroMix שעבודת הוועדה לבחירת השירים שעלו לשלבים הסופיים הסתיימה. הוועדה בחרה שמונה שירים שיבוצעו על ידי ארבעת הפיינליסטים שיתמודדו בגמר "אקס פקטור לאירוויזיון". הועדה ביקשה מיוצרים המעוניינים להשתתף בתהליך לשלוח את שירם לבחינת הוועדה עד ה- 17 באוקטובר. הוועדה נפגשה במהלך החודש וחצי האחרונים מספר פעמים ושמעה את 130 השירים שהוגשו ואף פנתה ליוצרים מוכרים לשלוח שירים נוספים לבחינתם. שמות השירים והיוצרים הנבחרים לא ייחשפו לציבור בשלב זה, אלא בסמוך לגמר "אקס פקטור".

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




היוצרים ששירם עלה לשלבים הסופיים יקבלו הודעה בימים הקרובים. סביר שהיוצרים הנבחרים יוכלו כעת להכין גרסה חדשה ומותאמת לרביעיית מתמודדי הגמר. השירים נבחנו על ידי וועדה מקצועית שכוללת שישה חברים ובהם מנהל תחנות המוזיקה-רדיו של התאגיד, שלושה נציגי רדיו, נציג טלוויזיה ונציג מטעם רשת 13.




מתי יבחר השיר הישראלי לאירוויזיון?

תאגיד השידור הישראלי מאשר שבניגוד לתכנית המקורית, גמר האקס פקטור בו ייבחר השיר הישראלי לאירוויזיון 2022, לא יתקיים בחודש ינואר אלא במהלך חודש פברואר, ככל הנראה בתחילתו. מרשת נמסר שמועד הגמר כבר נקבע אך בשלב זה מסרבים לחשוף את המועד המדוייק.

לפני גמר האקס פקטור מתכננים לשדר בכאן 11 תחרות טלוויזיונית מקדימה בה יבצע כל מתמודד שעלה לרביעיית הגמר את שני השירים המקוריים שבחרה עבורו הוועדה. מתוך שני השירים, יבחר קהל הצופים וצוות שופטים שיר אחד לכל מתמודד שיעלה לשלב הגמר שישודר הפעם ברשת 13.

בשלב הגמר כל פיינליסט את השיר שהעפיל לגמר, כך שיתמודדו בגמר ארבעה שירים שיבוצעו על ידי ארבעה מתמודדים – כשהשיר והמתמודד הזוכה יזכה לייצג את ישראל באירוויזיון 2022. השיר הזוכה ייבחר שוב בשילוב של הצבעת שופטים והצבעת הצופים.




אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה- 44 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018. באירוויזיון האחרון הגיעה ישראל למקום 17 בעזרת השתתפותה של עדן אלנה שביצעה את השיר "Set Me Free".

 

 בנו הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!