בלעדי: תאגיד השידור מקדים לפרסם קריאה ליוצרים ישראליים לקחת חלק בהליך בחירת השיר הישראלי לאירוויזיון 2022. את השירים הטובים ביותר תבצע רביעיית הגמר בגמר "אקס פקטור" ומתוכם יבחר השיר והנציג לתחרות.

פרסום ראשון ובלעדי: תאגיד השידור הישראלי פרסם כעת "קול קורא" ליוצרים ישראליים עבור הגשת שירים שיתמודדו על ייצוג ישראל בתחרות האירוויזיון שצפויה להתקיים באיטליה בחודש מאי. את השירים, שיבחרו על ידי וועדה מקצועית, יבצעו בתכנית הגמר של "אקס פקטור לאירוויזיון" ארבעת המתמודדים הסופים, בדומה להליך בחירת הנציג והשיר הישראלי לאירוויזיון 2016 בגמר "הכוכב הבא". גמר "אקס פקטור", בעזרתו ייבחר השיר והנציג הישראלי לאירוויזיון 2022, צפוי להתקיים בחודש ינואר.

יוצרים שירצו להגיע לצילומי חצי הגמר של "אקס פקטור" כדי להכיר את המתמודדים הסופיים יוכל לעשות זאת בכפוף לחתימה על מסמך סודיות.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




בין חוקי התקנון:

1. יוצרי השיר חייבים להיות אזרחי ישראל. יוצרים זרים לא יוכלו לקחת חלק בהליך.
2. יוצרי השיר חייבים להיות רשומים באקו"ם או באגודות מקבילות בחו"ל – כך שהתחרות השנה, לעומת שנה שעברה, לא פתוחה לכל יוצר.
3. כל יוצר יוכל להגיש עד שני שירים.
4. אין מגבלה על שפת השיר.
5. חל איסור על הגשת שיר שפורסם ברבים או בוצע בפומבי לפני 17 באוקטובר.
6. האמנים המתמודדים באקס פקטור יוכלו להגיש גם כן שיר בהליך בחירת השיר לאירוויזיון.
7. ניתן להגיש שירים בשני מסלולים: מסלול כללי במסגרתו יוגשו שירים שלא נכתבו עבור אמן מסויים, או מסלול אמן במסגרתו יוגשו שירים לאמן ספציפי. הוועדה תאזין לכלל השירים ותבחר עבור כל אמן שיתמודד בגמר הגדול מספר שירים מתאימים.
8. במידה ולא ימצא על ידי הוועדה שירים מתאימים לאמנים המתמודדים, תוכל הוועדה להחליט על פרסום קול קורא נוסף, פנייה יזומה ליוצרים מסויימים, בחירת שיר מוכר שפורסם בפומבי לאחר 1 בספטמבר או בחירת שירים מתוך שירים שהוגשו לתאגיד בשלוש השנים הקודמות (עבור אירוויזיון 2019-2021).
9. תאגיד השידור הציבורי שומר לעצמו את הזכות לדרוש שינויים בשיר, תיקונים ושיפורים במילים ובעיבוד.

לתקנון המלא לחצו כאן!




כיצד יבחר השיר הישראלי לאירוויזיון?

את השירים ניתן להגיש בין ה- 19 בספטמבר ל- 17 באוקטובר בשעה 11.00 בבוקר. לאחר ההגשה ייבחנו השירים על ידי וועדה מקצועית שתכלול שישה חברים ובהם עפרי גופר, מנהל תחנות המוזיקה-רדיו של התאגיד, שלושה נציגי רדיו, נציג טלוויזיה ונציג מטעם רשת 13.

חצי הגמר הראשון של "אקס פקטור" יצולם מראש וישודר ברשת 13, במהלכו תבחר רביעיית הגמר. לתכנית זו יוכלו להגיע היוצרים כדי להכיר את המתמודדים. חצי  גמר נוסף ישודר לאחר מכן בכאן 11, בו יבצע כל מתמודד שעלה לרביעיית הגמר שני שירים מקוריים שתבחר עבורו הוועדה המקצועית שהאזינה לשירים שהוגשו להליך הבחירה של השיר הישראלי לאירוויזיון. מתוך שני השירים, יעפיל שיר אחד לכל אמן לשלב הגמר של התכנית.

בשלב הגמר, שישודר הפעם ברשת 13, יבצע כל פייניליסט את השיר שהעפיל לגמר, כך שיתמודדו בגמר ארבעה שירים שיבוצעו על ידי ארבעה מתמודדים – כשהשיר והמתמודד הזוכה יזכה לייצג את ישראל באירוויזיון 2022. השיר הזוכה ייבחר בשילוב של הצבעת שופטים והצבעת הצופים.




מה דעתכם על שיטת הבחירה החדשה של השיר והנציג הישראלי לאירוויזיון? ספרו לנו בתגובות באינסטגרם!

 



אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה- 44 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018. באירוויזיון האחרון הגיעה ישראל למקום 17 בעזרת השתתפותה של עדן אלנה שביצעה את השיר "Set Me Free".

 

 בנו הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

    פרסומת: מחפשים צלם חינה? LaVie Photography הם הטובים ביותר!