להקת Hooverphonic נבחרה לייצג את בלגיה באירוויזיון 2020. הלהקה נבחרה בבחירה פנימית על ידי רשת הטלוויזיה הפלמית. השיר אשר יבוצע בשפה האנגלית ייחשף, ככל הנראה, בחודש פברואר. 

[fblike]

עכשיו זה רשמי: הלהקה הידועה Hooverphonic נבחר לייצג את בלגיה באירוויזיון 2020 אשר ייערך בהולנד. שלישיית Hooverphonic הם הנציגים הראשונים אשר נבחרו להתמודד על בימת התחרות ברוטרדם. רשת הטלוויזיה הבלגית (VRT) חשפה הלילה רק את שם הלהקה אשר תייצג את בלגיה. השיר הבלגי ייחשף, ככל הנראה, במהלך חודש פברואר.

חברי הוברפוניק סיפרו כי השיר לאירוויזיון כבר נכתב ונמצא כעת בשלבי הקלטת הדמו. הלהקה כן הודיעה, כצפוי, שהשיר יהיה בשפה האנגלית.




הוברפוניק – Hooverphonic

הלהקה הוברפוניק (Hooverphonic) הוקמה בשנת 1995 על ידי אלכס קאלייר (Alex Callier) אשר משמש כמפיק המוסיקלי וריימונד גירטס (Raymond Geerts) הגיטריסט. במהלך השנים הוחלפו זמרות מובילות רבות, וכעת הזמרת המובילה היא לוקה קרויסברגס (Luka Cruysberghs), בת ה- 18, אשר זכתה ב- The Voice הפלמי בשנת 2017. אלכס פגש לראשונה בלוקה כאשר שימש כשופט ב- The Voice ובהמשך הפך למנטור של הזמרת לאורך העונה בה זכתה.




הלהקה זכתה להכרה בינלאומית כאשר הוציאה את השיר "Mad About You" בשנת 2000. מאז הלהקה הוציאה עשרות שירים והמשיכה לשמור על הצלחה גדולה בבלגיה.

ללהקת Hooverphonic קהל מעריצים גדול בכל העולם. הלהקה ערכה מספר פעמים סיבוב הופעות בארה"ב ובאירופה, וגם כעת הם נמצאים במהלך סיבוב הופעות בינלאומי אשר כולל את צ'כיה, פולין, רומניה, בולגריה, הונגריה, סלובקיה ויוון. למרות שהדבר לא מצויין באתר הרשמי של הלהקה, הוברפוניק צפויים להופיע גם בישראל ב- 16 בדצמבר במועדון הבארבי בתל אביב. לא ברור מדוע ההופעה לא מצויינת באתר הרשמי, יתכן בשל מחאות של גורמי ב- BDS, אך בכל מקרה, מי שתכנן להגיע להופעה הקרובה בתל אביב – כדאי שיזדרז להזמין כרטיסים.

את סיבוב ההופעות הנוכחי תסיים הלהקה עם כ- 20 הופעות בבלגיה. סיבוב ההופעות צפוי להסתיים בסוף מרץ 2020 – בדיוק בזמן כדי להתחיל להתכונן לקראת אירוויזיון 2020.

הוברפוניק והאירוויזיון

לאלכס קאלייר קשר גם עם האירוויזיון, המפיק וכותב השירים כתב לסנק (Sennek) את השיר "A Matter Of Time" אשר השתתף באירוויזיון 2018 אך לא הצליח לעלות לגמר.

לוקה קרויסברגס סיפרה כי ניסתה להתמודד בקדם אירוויזיון הבלגי לקראת האירוויזיון לילדים בשנת 2012, אך לא הצליחה להיבחר לקדם.




"לא היינו משתתפים באירוויזיון לפני 10 שנים", מספרים חברי Hooverphonic. "בעבר האירוויזיון היה נראה יותר כמו 'קרקס', אבל דעתי השתנתה אחרי זכייתה שלו סלבדור סובראל (Salvador Sobral) ב- 2017", אמר אלכס קאלייר. "אנחנו לא חושבים על זכייה, אנחנו בעיקר רוצים להציג שיר יפה ולהציג ביצוע שכל הבלגים יהיו גאים בו".

רשת הטלוויזיה הפלמית, VRT, ניהלה משא ומתן מתקדם עם הלהקה עבור ייצוג בלגיה באירוויזיון 2020. רשת הטלוויזיה הפלמית ציינה כי פנתה ישירות לאמן המועדף על ידי מחלקת המוסיקה של הרשת בניסיון לשכנעו לייצג את בלגיה באירוויזיון. האמן, מתברר, הם להקת Hooverphonic. הלהקה הביעה נכונות להשתתף בתחרות ושני הצדדים הגיעו כעת להבנות לגבי השתתפותם באירוויזיון.

זו תיהיה ההשתתפות ה- 62 של בלגיה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה עד היום הוא המקום הראשון אשר זכתה בו פעם אחת בלבד – בשנת 1986.

[fblike]

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

פרסומת: חוגגים בקרוב אירוע? מחפשים צלם? צילום אירועים בצפון זה LaVie Photography!