יון אולה סאנד, מפקח תחרות האירוויזיון, פורש מתפקידו היוקרתי לאחר אירוויזיון 2020. האם מפיק הטלוויזיה השוודי, כריסטר ביורקמן, ימלא את מקומו של סאנד?

[fblike]

מפקח תחרות האירוויזיון מטעם איגוד השידור האירופי (EBU), יון אולה סאנד (Jon Ola Sand), הודיע על פרישתו מהתפקיד היוקרתי. סאנד יסיים את תפקידו מיד לאחר אירוויזיון 2020, אז יציין עשור בתפקיד.

יון אולה סאנד נכנס לעולם האירוויזיון כבר בסוף שנות ה- 90'. סאנד שימש כראש המשלחת הנורווגית לאירוויזיון בין השנים 1998-2005. במקביל, הפיק סאנד את משדרי הקדם אירוויזיון הנורווגים הידועים בשם Melodi Grand Prix. בשנת 2010 שימש כמפיק האירוויזיון אשר נערך בנורווגיה מטעם הרשת הטלוויזיה הנורווגית (NRK). סאנד הגיע לתחרות האירוויזיון עם ניסיון עשיר בהפקת שידורים חיים של אירועים טלוויזיונים רבים.




שנה לאחר מכן, בשנת 2011, עם פרישתו של מפקח התחרות סוונטה סטוקסליוס (Svante Stockselius) לאחר 8 שנים בתפקיד, נבחר יון אולה סאנד לשמש כמפקח החדש של התחרות.

שינויים רבים בתקופתו

תחת שרביטו שונתה שיטת ההצבעה בתחרות. סאנד שם דגש על שקיפות בהצבעת השופטים כאשר בתקופתו החליט כי הצבעתם של כל השופטים אשר שופטים בתחרות תפורסם במלואה באתר הרשמי של התחרות. בנוסף, הצגת תוצאות התחרות שוכללה כאשר תוצאות הצופים מפורסמות אחרונות ובכך נשמרים המתח והדרמה עד לרגעים האחרונים של ההצבעה. בתקופתו בוטלה ההגרלה אשר קובעת את סדר השירים וכעת היא נקבעת על ידי מארגני התחרות. ובתקופתו גם הוחלט לצרף את אוסטרליה לתחרות, למרות שאינה חברה מלאה ב- EBU.




האם כריסטר ביורקמן יתפוס את מקומו של סאנד?

בשלב זה עדיין לא ידוע מי יחליף את סאנד בתפקידו החל מאירוויזיון 2021. ההנחה הרווחת היא שאת מקומו יתפוס המפיק השוודי כריסטר ביורקמן (Christer Björkman) שהודיע בעבר כי הוא מתכוון לפרוש לאחר מלודיפסטיבלן 2021, כך שמבחינת הלו"ז ביורקמן בדיוק מסיים את עבודתו עם רשת הטלוויזיה השוודית. יחד עם זאת, הודיע ביורקמן בעבר כי הוא לא מעוניין בתפקיד מפקח התחרות.

יון אולה סאנד נחשב בעיני אוהדי התחרות כמי שניסה לקדם את מדינות סקנדינביה בתחרות ולא פעל בשיוויון כלפי כל המדינות. הוא הושפע רבות מתחרות המלודיפסטיבלן השוודית כאשר קידם שינויים באירוויזיון ברוח המלודיפסטיבלן. ובנוסף, לא ניתן לשכוח את טעויות ההצבעה אשר התרחשו באירוויזיון האחרון תחת פיקוחו וביניהם טעות חישוב הנקודות של בלרוס כאשר העניקה לישראל את 12 הנקודות.

[fblike]

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!