בתאגיד השידור מאשרים כי הזמר הישראלי לאירוויזיון 2020 צפוי להבחר בעזרת "הכוכב הבא לאירוויזיון" אשר תופק על ידי קשת. השיר הישראלי ייבחר ב"קדם אירוויזיון פרטי" אשר יופק וישודר בכאן 11.

הכוכב הבא לאירוויזיון 2020

בתאגיד השידור הישראלי מאשרים לכתבינו כי החלו בהכנות לקראת אירוויזיון 2020 אשר ייערך בהולנד. מדוברות התאגיד נמסר לנו כי נציג ישראל לאירוויזיון הבא ייבחר בעזרת התכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" אשר תופק על ידי קשת ותשודר באפיק 12. החוזה בין התאגיד לקשת נמצא כעת בשלבי חתימה אחרונים וסביר כי יאושר כבר בימים הקרובים. מיד לאחר החתימה צפויים בקשת לצאת בפרסום נרחב הקורא לזמרים להגיע לאודישנים לתחרות.




בימים האחרונים נודע כי רשת 13 דורשת מהתאגיד להשהות את החתימה עם קשת ולקיים מכרז חדש עבור הליך בחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון בו גם רשת תוכל להתמודד. רשת מעוניינת לגשת למכרז יחד עם התכנית "The Voice". בתאגיד מבהירים כי הם מעוניינים להמשיך את ההתקשרות עם קשת אשר נחתמה ב- 2018, כאשר הם מבקשים לממש את סעיף 'אופציית ההארכה' אשר קיים בחוזה.

תכנית "הכוכב הבא" החלה את דרכה בשנת 2013 במסגרת שידורי קשת בערוץ 2. בשנת 2015 הוחלט על שיתוף הפעולה בין רשות השידור לקשת ובעקבות זאת הוחלט כי הזוכה בתחרות ייצג את ישראל באירוויזיון. במסגרת "הכוכב הבא לאירוויזיון" נבחרו נדב גדג', חובי סטאר, אימרי זיו, נטע ברזילי וקובי מרימי – כולם הצליחו לעלות לגמר האירוויזיון, וחשוב לציין כי נטע ברזילי אף זכתה בתחרות הבינלאומית.




קדם אירוויזיון פרטי

בשנים האחרונות נבחרו השירים הישראליים על ידי ועדה משותפת של תאגיד השידור ומפיקי קשת. אך כעת מאשרים בתאגיד כי השנה ייבחר השיר הישראלי לתחרות בתכנית מיוחדת שתשודר בערוץ כאן 11 – "קדם אירוויזיון" פרטי לזמר הזוכה. זאת בעקבות הביקורת הרבה אשר נשמעה על הזמן הקצר אשר הושקע בבחירת השיר הישראלי לאירוויזיון בשנה האחרונה בו הליך בחירת השיר, עיבוד השיר, ההקלטות וצילום הקליפ נערכו תוך כשבועיים בלבד – בזמן שהליך בחירת הזמר הישראלי ארכה מספר חודשים.

בכאן מדגישים כי אישור רשמי של השתתפות בתחרות מתבצעת מול איגוד השידור האירופי (EBU) ואישור כזה יינתן בהמשך כאשר יחל מועד ההרשמה של האיגוד, לקראת חודש ספטמבר, אך כבר כעת עובדים במרץ רב על הליך בחירת הזמר והשיר הישראלי לאירוויזיון 2020.

 

זו תהיה ההשתתפות ה- 43 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018.

 

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!