רשת הטלוויזיה השוויצרית חשפה את "לומו" – הקמע החדש של אירוויזיון 2025, שילווה את המהדורה ה-69 של התחרות בבאזל! כל הפרטים בכתבה.

רשת הטלוויזיה השווייצרית חשפה הערב את "לומו" (Lumo) – הקמע החדש של אירוויזיון 2025 שייערך בחודש מאי הקרוב בעיר באזל שבשווייץ. יחד עם חשיפת מנחות האירוויזיון ב-20 בינואר, חשפה רשת הטלוויזיה השווייצרית כי היא מתכננת להשיק קמע לאירוויזיון הקרוב בבאזל. יותר מחודש אחרי, נחשף הערב הקמע "לומו", שילווה את אירוע המוזיקה הגדול ביותר בעולם בשווייץ בעוד שלושה חודשים.




 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎SRG SSR‎‏ (@‏‎srg.ssr‎‏)‎‏

"לומו" הוא שמו של הקמע של אירוויזיון 2025. בדומה לאירועים בינלאומיים רבים בעולם כדוגמת המשחקים האולימפיים והפאראלימפיים, רשת הטלוויזיה השווייצרית החזירה את רעיון הקמע לאירוויזיון בבאזל כדמות שתהווה את אחד הסמלים לתחרות הקרובה בשווייץ. לומו מתכתב עם העיצוב הגרפי של אירוויזיון 2025 אותו חשפה רשת הטלוויזיה השווייצרית בסוף שנת 2024, והוא מוצג כדמות ג'ינג'ית בצורת לב כתום-כחול. ללומו שיער כתום פרוע והוא מואנש עם פנים, עיניים, ידיים ורגליים.

רשת הטלוויזיה השווייצרית הסבירה את הליך הבחירה והעיצוב של "לומו" כקמע של אירוויזיון 2025: "הקמע עוצב כחלק מתחרות בה לקחו חלק 1,100 סטודנטים מהאקדמיה לאמנות ועיצוב של באזל FHNW ומבית הספר לעיצוב של באזל, שהוזמנו לקחת חלק ולהגיש רעיונות יצירתיים". 36 עיצובים לקחו חלק בתחרות, אותם שפטו חברי הוועדה המארגנת של אירוויזיון 2025 בבאזל. חמשת המובילים בתחרות, כולל המנצחת במקום הראשון, זכו בכרטיסים לחזרות של אירוויזיון 2025.

העיצוב המנצח של "לומו" עוצב על ידי לין ברונר (Lynn Brunner), סטודנטית לתקשורת חזותית ועיצוב גרפי באקדמיה לאומנות ועיצוב של באזל FHNW. לין, בת 20 מקנטון ברן, מספרת על תחושותיה בעקבות זכיית העיצוב שלה כקמע הרשמי של אירוויזיון 2025: "אני מרגישה בעננים שעיצבתי את הקמע לאירוויזיון 2025. זה יעניק ליצירתיות שלי פלטפורמה לאומית ובינלאומית ענקית – זאת הזדמנות עצומה עבורי".

"לומו", שמו של הקמע הרשמי של אירוויזיון 2025, נובע מהמילה luminous שפירושה מתקשר לאור נוצץ, אנרגיה וזריחה. עיצוב הקמע בצורת לב מתחבר לעיצוב הגרפי מבוסס-הלבבות של אירוויזיון 2025 ולסמל האירוויזיון הרשמי – הלב, ובעקבות כך גם לסלוגן הרשמי של התחרות "United By Music" (בעברית: "מאוחדים על ידי המוזיקה"). רשת הטלוויזיה השווייצרית מסבירה את העיצוב של לומו כך: "לומו מסמל את הכוח הבלתי פוסק של המוזיקה. שיערו הפרוע והמתולתל זוהר כמו להבה, רוקד בפראות בהתאם לקצב ומשקף את האופוריה המחשמלת של האירוויזיון. עם הצבעים הבהירים שלו, הוא ממחיש את חום הרגשות – מהתלהבות סוערת ועד לנוחות החמימה של חוויות משותפות. עיניו הרחבות והבהירות, השפתיים השרות והידיים האקספרסיביות בונים את לומו כשגריר מלא-שמחה של גיוון מוזיקלי ותחושת יחד. כדמות אוניברסלית ונטולת מגדר, לומו מייצג אחדות ופתיחות על ידי חיבור אנשים מכל הגילים, מכל הרקעים ביחד באמצעות כוחה של המוזיקה. מתחילת חודש מאי, לומו יתהלך ברחובות באזל ויפיץ את רוח האירוויזיון, כמו פעימת לב חיה שמראה שמוזיקה לא יודעת גבולות".

זו הפעם השלישית בתולדות תחרות האירוויזיון שמושק קמע לכבוד האירוע. באירוויזיון 1990 הושק לראשונה ה"יורוקאט" (Eurocat), קמע בדמות חתול לכבוד האירוויזיון בזאגרב, בירת יוגוסלביה דאז. בשנת 1992 נעשה ניסיון נוסף להחזיר את הקמע לעולם האירוויזיון עם השקתו של ה"יורובירד" (Eurobird), קמע בצורת ציפור שליווה את העיצוב של התחרות במאלמו, שוודיה. עדיין לא ידוע האם מדובר בחידוש שיישאר קבוע וימשיך לתחרויות האירוויזיון העתידיות כמו אלמנטים קבועים אחרים של התחרות (למשל עיצוב גרפי, מוזיקת נושא ופונט). האם אהבתם את "לומו"? מה דעתכם לגבי רעיון הקמע באירוויזיון? מה דעתכם לגבי הקמע של אירוויזיון 2025? כתבו לנו בתגובות!




מקור: SRG SSR

אירוויזיון 2025: תחרות האירוויזיון ה-69 תיערך בעיר באזל שבשוויץ ב-13, 15 ו-17 במאי. זאת תהיה הפעם השלישית שבה תארח שוויץ את התחרות, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-1989 בעיר לוזאן. האולם המארח של התחרות הוא "St. Jakobshalle", המכיל 12,400 מקומות. זאת הפעם הראשונה שבאזל מארחת את התחרות.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!