קבלו את הסיקור המלא מתוך חזרת המשפחות שנערכת היום על בימת האירוויזיון בטורינו, בין המדינות המשתתפות: פינלנד, ישראל, סרביה, אזרבייג'אן, גאורגיה, מלטה, סן מרינו, אוסטרליה, קפריסין, אירלנד, מקדוניה הצפונית, אסטוניה, רומניה, פולין, מונטנגרו, בלגיה, שוודיה וצ'כיה.

היום, בשעה 16.00, החלה חזרת המשפחותלקראת משדר חצי הגמר השני שייערך הערב (יום חמישי) בשעה 22.00. ברגעים אלו נערכת חזרת השופטים בה מצביעים השופטים וקובעים 50% מתוצאות התחרות, ואנו נותנים לכם טעימה מתוך מה שצפוי לנו בחצי הגמר השני.

לצפייה בסיקור המלא בשידור חי ביוטיוב –

 

– עמוד זה מתעדכן באופן אוטומטי – השארו איתנו לקבל העדכונים –

עיקבו אחרינו גם באינסטגרם, בטיק טוק וביוטיוב!
לחצו כאן לאינסטגרם | לחצו כאן לטיק טוק | לחצו כאן ליוטיוב

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




להלן רשמינו מחזרת המשפחות של חצי הגמר השני:

1. פינלנד – הבמה מכוסה בבלונים שחורים גדולים אשר מרחפים באוויר והלהקה לבושה בשחור בהתאם לסטייל המזוהה עם שירי הרוק, בזמן שהסולן לובש מעיל גשם צהוב (בדומה להופעה בקדם אירוויזיון של פינלנד) ומכנס עור שחור. בתחילת ההופעה הסולן מחזיק בבלון הליום צהוב ומשחרר אותו לעוף למעלה. בהמשך הביצוע הוא פושט את המעיל ונשאר חשוף חזה. הביצוע הקולי לא נשמע מספיק נקי ולא מגיע לטונים הנכונים. הבלונים הגדולים שעל הבמה מאתגרים את צוות הצילום שלא מצליח לצלם את הביצוע בזוויות הנכונות. בהשוואה לאתמול, ניכר שיפור קל בחזרה של פינלנד. יחד עם זאת, יש להזכיר שחזרת השופטים מהווה מחצית הניקוד, וייתכן מאד והפינים ישלמו ביוקר על החזרה החלשה של אתמול בערב. אני חושש שפינלנד עומדת לפספס את הגמר השנה, כי פשוט משהו בהופעה לא עובר.

2. ישראל מיכאל בן דוד וארבעת רקדניו עלו לבמה כשהם לבושים בלבן, אשר מזכירים את הבגד הלבן שמיכאל לבש בקליפ הרשמי לתחרות. מיכאל פותח את השיר באקפלה ומחליף זוויות צילום בחטף. נעשה שימוש מאחוריו במראות שקופות, דבר שראינו באירוויזיון רבות, למשל אצל נציגי מקדוניה ורוסיה באירוויזיון 2019, אזרבייג'אן באירוויזיון 2013, דנמרק באירוויזיון 2010 ועוד. מיכאל עולה לבמה בביטחון ומפגין יכולות ווקאליות מעולות וריקוד מצוין. מאחוריו ארבעה רקדנים לוהטים. צבעי הבמה מתחלפים בין לבן לאדום כשנעשה שימוש מהותי דווקא בתחתית הבמה שעליה עומדים מיכאל והרקדנים ועליה מוצג שם השיר "I.M" בצורות שונות. במהלך הביצוע ניתן לשמוע את הקהל מריע ואנרגיות חיוביות. קיר האורות שיורד במהלך הביצוע הישראלי מוסיף צבעוניות ומייחד את השיר משאר ההופעות. לאור העובדה, שמחצי הגמר הראשון עלו מעט שירים קצביים, יש מקום לתקווה לגמר עבור מיכאל שלנו.

3. סרביה בביצוע של סרביה אין הפתעות. קונסטרקטה דבקה בהעמדה שראינו בקדם האירוויזיון הסרבי, הכוללת שטיפת ידיים על הבמה, מגבות וכוריאוגרפיה מינימלית של תנועות ידיים. לצידה חמישה זמרי וזמרות ליווי. כמו בקדם, גם בהופעה זו ישנו שימוש רב בצבע האדום במסכי הלד. בפזמון הקהל מחא כפיים בהמוניו יחד עם קונסטרקטה ומלוויה – דבר שהוסיף אנרגיות רבות והרים את השיר. דבר חשוב שיש לציין הינו כי במהלך השיר, בקטעים נבחרים בשיר מוצג תרגום – הבולט שבהם הינו בחלק המושר בשפה הלטינית בסוף השיר. לדעתי, זהו צעד חכם שיגרום לכלל הצופים להבין בדיוק את הקונטקסט של השיר. אני משוכנע שהיא תעלה לגמר, ומארבעת המקומות הראשונים בחצי זה.

4. אזרבייג'אן נאדיר מלווה על הבמה ע"י רקדן דני. על הבמה מוצבות מן מדרגות שמעוצבות כמו יציע באיצטדיון אליהן הזמר מטפס יחד עם הרקדן, לאחר שפותח את ההופעה בישיבה. הרקדן משמש כצל של נאדיר והם עושים במקביל את אותם התנועות. בהמשך גרם המדרגות מתפצל והזמר עומד מול הרקדן. הרבה זוויות צילום מיוחדות. כמו כן, מסך הטלוויזיה מתפצל מספר פעמים, שבהם הוא מציג בחלק העליון של המסך קלוז אפ על עיניו של הזמר ואילו בחלק התחתון רואים את הזמר יושב על גרם המדרגות. מבחינה קולית, נאדיר נשמע נהדר במיוחד בטונים הגבוהים בסוף השיר. יחד עם זאת, מרגיש שמשהו בהופעה עובר קודר מדי, ללא מספיק כריזמה ואפילו קצת שבלוני. אני חושש שסדר ההופעה אחרי סרביה יגרום לכך שאזרבייג'אן תיבלע, ולא תעלה לגמר בפעם השנייה בתולדותיה (פעם ראשונה קרתה באירוויזיון 2018).

5. גיאורגיה חברי הלהקה הגאורגית נמצאים על הבמה כאשר סביבם ניתן לראות אלמנטים של קרקס ויקטוריאני. הבמה מאוד צבעונית ופסיכודלית, בהתאם לשם הלהקה. גם בחזרה הזאת חברי הלהקה לבושים בבגדים שמקשים על זהותם (כזכור, חברי הלהקה לא פירסמו את שמותיהם). הדבר בהחלט תופס את העין. בהתחשב בעובדה שגאורגיה מופיעה אחרי סרביה ואזרבייג'אן, בהחלט מדובר באתנחתא קומית. סיכוייה של גיאורגיה להעפיל לגמר קלושים ביותר, אך הם ללא ספק מוסיפים צבע על בימת האירוויזיון. אם דבר כזה יקרה, היא תמשיך את רצף אי העלייה לגמר שחל בשנת 2017.




6. מלטה אמה עולה לבמה לבושה בשמלת מראות מנצנצת, בזמן הביצוע של השיר המלטזי ניתן למצוא על הבמה פסנתר כנף עליו מנגנת הזמרת בתחילתו. בתום הפזמון הראשון, אמה עולה על הפסנתר ורוקדת עליו בהתלהבות. לקראת סוף השיר אמה עוברת אל הבמה הקדמית שנמצאת ליד הגרין רום. במהלך הביצוע היא מלווה ע"י ארבעה רקדנים ורקדניות אשר רוקדים יחד עימה על הבמה שמוארת בצבעי זהב. כרגע מבחינת אתרי ההימורים וגם מבחינתנו- סיכוייה להעפיל לגמר גבוליים. מלטה שומרת על המסורת שלה מהשנים האחרונות להשקיע בהופעות. אני מאמין שזה יספיק לעלות לה לגמר, בייחוד לאור העובדה שבאופן תדיר היא מצליחה לקבל ניקוד יפה אצל חבר השופטים וגם כאשר שולחת שירים פחות חזקים. כך למשל בשנת 2018 סיימה את חצי הגמר במקום החמישי אצל השופטים, אולם נקטלה ע"י הצבעת הקהל ופספסה את הגמר.

7. סן מרינו אקילה לבוש בסוג של בגד גוף שחור שקוף, כפפות שחורות מנוצצות, צעיף נוצות שחור, מגפיים וכובע קאובוי שחור. על הבמה שני כלובי ברזל ובתוכם נגנים. במהלך הביצוע אקילה מתיישב על שור אדום מנצנץ. שני נגנים נוספים נמצאים לצד הבמה ובהמשך עוברים אל הבמה הקדמית. המון זיקוקים על הבמה במהלך הביצוע. אקילה נצמד בתחילת הבית השני לגיטריסט ואף מושיט יד אל עבר סנטרו ומנשק אותו. נשמע שהקהל האיטלקי בטורינו תומך באקילה, שהוא איטלקי בעצמו ולקח חלק מספר פעמים בקדם האירוויזיון המקומי – סן רמו. יחד עם זאת, יש לציין שלא כל הצופים (שלא נדבר על חברי השופטים השמרניים) ידעו איך לאכול את ההופעה, דבר העלול לפגוע בסיכויי העלייה. להערכתי, אם אלבניה פספסה את הגמר בשל מה שעלול להתפרש ע"י השופטים/קהל כאגרסיביות, במקרה של סן מרינו הגמול על כך יהיה דומה, והיא תאלץ לצפות בגמר מהבית.

8. אוסטרליה שלדון מתחיל את הופעתו בתחתית שני גרמי מדרגות ענקיים סימטריים ולובש תלבושת לבנה עם שובל מאחור, שמזכירה במראה הכללי שמלת כלה. הבחירה בתלבושת לבנה ולא שחורה כמו בקדם האירוויזיון האוסטרלי נובעת ככל הנראה מהרצון להבליט את שלדון בין החושך הכמעט מוחלט שעל הבמה. גם הפעם שלדון עונד טבעות וחובש את המסכה הכסופה על פניו. בניגוד לקדם האירוויזיון האוסטרלי שבו הזמר התחיל בגובה רב וירד למטה אל הבמה לשיא השיר, הפעם העניינים מתהפכים והוא פוסע לעבר פסגת גרמי המדרגות ככל שהשיר נבנה ומתקדם, ולבסוף מוריד את המסכה המנצנצת מפניו. ההופעה מסתיימת כשכל האורות על הבמה דולקים עליו. שלדון אמוציונלי במיוחד, בייחוד בשלב השיא בו הוא מסיר את המסכה שעל פניו. עם זאת, הקהל באולם מריע בהתלהבות וזו תהיה הפתעה עצומה אם אוסטרליה שנה שנייה ברצף תפספס את הגמר.

9. קפריסין הזמרת נראית כמו אפרודיטה (אלת האהבה) ששטה לה בין הגלים ומביאה אלגנטיות ואווירה אתנית לבמה. היא יושבת במרכז צדף ענק במשך כל הופעתה. מעטפת הצדף משנה את צבעיה מתכלת לצבעי ורוד וכתום, ובמרכזו של הצדף מוקרנים גלים בצבעים שונים. לזמרת מצטרפות שתי רקדניות על הבמה והן מבצעות כוריאוגרפיה דומה לקליפ הרשמי. מפלי המים בקדמת הבמה משרתים את השיר הקפריסאי ואת הקונספט שעליו בנויה ההופעה. בהשוואה לחזרת השופטים, אנדרומכי נשמעת הרבה יותר מדוייקת ומהוקצעת. האם הביצוע הקולי יסכל את סיכוי ההעפלה של השיר לגמר? אני חושב שאנדרומכי השתפרה הפעם, ותרוויח ביושר את מיקומה בגמר הגדול.

10. אירלנד ברוק לבושה בצבעי תכלת ומלוות אותה על הבמה ארבע רקדניות שלבושות בלבן. הצבעים הבולטים בשיר הם ורוד, סגול וכחול. השיר מתחיל כאשר ברוק שוכבת על הרצפה במרכזו של לב הנראה על רצפת הבמה והמצלמה מצלמת אותה ואת הרקדניות מלמעלה, כאשר כל אחת פונה לכיוון אחר. אחרי הפזמון השני נשמעים אפקטים קוליים מגניבים שגורמים לברוק להישמע מעט ילדותית. חלק גדול מהשיר מלווה בתאורה לבנה ולקראת סוף השיר ראינו פירוטכניקה על הבמה – זיקוקים ועשן שעולים ממנה. למרות שסיכויי ההעפלה של אירלנד לגמר אינם גבוהים, ההופעה עוברת מסך מעולה, והקהל מריע לה בהתלהבות לאורך השיר. אני מאמין שאירלנד היא הסוס השחור של חצי הגמר השני.




11. מקדוניה הצפונית בתחילת הביצוע רואים את המפלים שבקצה הבמה מוארים בצבע כחול. אנדראה עומדת על הבמה כשהיא לבושה בשחור והמצלמה מתקרבת אליה לאט לאט. הגרפיקה והתאורה יוצרים אווירה אינטנסיבית ודרמטית וניתן לראות על המסך ברקים. צבעים כחולים מלווים את הבמה ומאירים את השמש הקינטית. במסכי הלד מאחור מוקרנים צבעי טורקיז המזכירים את הזוהר הצפוני, אך השמש הקינטית מסתירה חלק משמעותי מהרקע. לאחר הפזמון הראשון אנדראה עוברת לקדמת הבמה והמצלמה מסתובבת סביבה, ולאחר מכן מצלמת אותה מלמעלה עם אלמנטים מעגליים על רצפת הלד. הצבעים הכחולים שליוו את הביצוע הופכים בסופו לאדומים-כתומים. מרבית הקהל הפעיל את פנסיו בטלפון הנייד במהלך הביצוע, דבר שיצר אווירה קסומה לקראת סוף השיר. אנדראה לא ממש מדויקת, ואני חושש שהשילוב עם השיר הבינוני ישאירו את מקדוניה הצפונית בחצי הגמר בפעם השנייה ברציפות.

12. אסטוניה סטפן מתחיל את הופעתו על הבמה הקדמית כשהוא אוחז בגיטרה ולבוש בבגד בצבע בז'. הבחירה לעמוד על הבמה הקדמית ולא המרכזית מעניינת מאוד ומותירה את המפלים שבקדמת הבמה מאחוריו. סטפן עומד לבדו על הבמה ללא הקאובויים מקדם האירוויזיון האסטוני, לאחר שהוחלט לשנות את פורמט ההופעה. לאחר הפזמון הראשון סטפן שם את הגיטרה מאחוריו ורץ לכיוון הבמה המרכזית. במסכי הטלוויזיה ניתן לראות פילטר הנותן תחושה של צילום מיושן (בחלק מהביצוע סטפן נראה בשחור לבן) וכל הוויזואליות על הבמה מספקת אווירת רטרו ותחושה של המערב הפרוע. בהמשך ההופעה סטפן צועד לכיוון הקהל ויוצר איתו קשר עין. לקראת סוף הביצוע הזמר רץ שוב לבמה הקדמית והמצלמה מצלמת את הקהל במספר שוטים. ניכרת ההתרגשות של סטפן, ועדיין אני חושב שהוא יעלה בצמרת חצי הגמר הזה.

13. רומניה אורס לבוש במכנס שחור מסורתי ובחולצה אדומה ומלווה בשתי רקדניות ושני רקדנים. ההופעה יחסית דומה להופעה שביצע אורס בקדם האירוויזיון הרומני. אורס לבוש בחולצה אדומה ארוכה. הרקדנים לובשים חולצות קצרות המגיעות עד אזור החזה והרקדניות לובשות חליפה אדומה עם מותן חשופה. הצבע האדום בולט מאוד על הבמה, ומלווה בעיטורים בצבע זהב. רומניה ניסתה להשתמש יותר בלד שעל הרצפה ולהקרין עליה את שם השיר בפזמון. על מסכי הלד מאחורי השמש הקינטית מופיעים ורדים. בשלב מסוים אורס רוקד ריקוד אינטימי עם אחת מהרקדניות ולאחר מכן עם הרקדן, מה שמוסיף ניחוח קווירי. הרקדנים מבצעים הרמות אקרובטיות לקראת סוף השיר, מסירים את חולצתו האדומה של אורס וחושפים גופייה כסופה מתחתיה. הקהל מריע לאורס, אך עם זאת אני חושב שהכוריאוגרפיה עשויה לעבור גסה מדי (בייחוד עבור חבר השופטים), ולא משוכנע שגם הקהל בבית ייסחף אחרי ההופעה הזו.

14. פולין הביצוע מתחיל בסאונד של טפטופי גשם. המצלמה מתחילה בצילום מרחוק ומראה את הרקע כולו שצבוע בכחול עם המפלים שבקדמת הבמה. אוכמן לבוש בחליפה שחורה אלגנטית וקלאסית. פניו מוקרנים על מסכי הלד מאחוריו והוא מלווה ע"י ארבעה רקדנים המכוסים בתלבושות מכף רגל ועד ראש. המפלים והצמחייה ברקע מוסיפים המון למוטיב הטבע והמים שבשיר. הרעיון בהופעה הוא ליצור מראה אפל, חשוך וקודר ולכן השימוש בברקים, טפטופים, רעידת המצלמה בפזמון השני המדמה רעידת אדמה וכאילו ישנם רוחות רפאים על הבמה. ישנם אפקטים של טפטוף בוידאו ארט ובפזמון האחרון האורות הלבנים מהבהבים לכיוון הבמה. הרקדניות רוקדות ונשכבות על הרצפה סביב אוכמן. אוכמן נותן ביצוע מעולה, והוא בהחלט מועמד ראוי לזכות בחצי.

15. מונטנגרו ולאדנה עומדת לבדה על הבמה כאשר הביצוע מתחיל בחושך כמעט מוחלט. היא לבושה בשמלה כחולה אלגנטית ומוקפת בעיגול גדול שמחובר לכתפיה ולגבה ומואר סביבה בצבע כסוף. היא מבצעת את השיר מהבמה הקדמית ולא מהבמה המרכזית, מה שמותיר את המפלים שעל קצה הבמה המרכזית מאחוריה. הבמה מוארת בצבעי כחול ויש עשן על הרצפה. מאחורי ולאדנה ניתן לראות גרפיקה של פנים שונות ודמויות בצורות של פסלים וכאמור גם את מפלי המים. ההופעה רוויה בתאורה ובאפקטים שונים שמוסיפים הרבה להופעה, ובסוף הביצוע מתווסף עשן נוסף על רצפת הבמה. לקראת סוף הביצוע ולדאנה מבצעת חלק משירה באיטלקית. הביצוע הקולי של ולדאנה לא טוב, היא מאד לחוצה וזה לא יספיק להעפלה לגמר.




16. בלגיה ז'רמי מתחיל את הביצוע כשהוא עומד לבדו על הבמה, לבוש בז'קט כסוף וג'ינס אפור. הצילום מתחיל מרחוק כך שרואים את הבמה כולה והמצלמה מתקרבת אליו לאט לאט. בפזמון השני מצטרפים אל הזמר ארבעה רקדני ליווי הלבושים בשחור ומתנועעים מצד לצד, ולקראת סוף השיר גם ז'רמי מצטרף לריקוד. התאורה על הבמה בצבעי כחול וכתום ועל המסך מאחורי הזמר ניתן לראות מלבנים כתומים וצורות כתומות מופשטות מעגליות. את הבמה כולה. ניכר שיפור בהופעה שהייתה לו מחזרת השופטים, אם כי עדיין ניתן היה למצוא אי דיוקים. מקווה מאד שהוא ישכיל לתקן אותם בשידור החי הערב, כי זה עלול לעלות לו בכרטיס לגמר. אני מאמין שסדר ההופעה המצוין שקיבל יסייע בידו להעפיל לגמר.

17. שוודיה כמיטב המסורת, שוודיה מעתיקה לבימת האירוויזיון את ההופעה מהמלודיפסטיבלן (קדם האירוויזיון השוודי), וכך גם הפעם – קורנליה עומדת על הבמה לבדה, יחפה, לבושה במכנסיים שחורים ובחולצה כסופה עם הרבה פרנזים נוצצים. מאחוריה מסך הקרנה עגול גדול המשנה את צבעו לאדום לקראת סוף הביצוע. זוויות הצילום ברובן נראות דומות מאוד למלודיפסטיבלן, אך עם כמה שינויים קלים ועם פירוטכניקה ועשן שנוספו לפני הפזמון האחרון המוסיפים אפקט דרמטי. קורנליה נותנת ביצוע קולי טוב למדי, אבל אני לא בטוח שמספיק מרשים בכדי לזכות בחצי הגמר (ובתחרות בכלל).

18. צ'כיה  ההופעה והאולם מלאים באורות ובתאורה מרשימה. הביצוע מתחיל כאשר רואים את הכבלים המחוברים לקלידיו של בנג'מין הקלידן והמצלמה עוברת אל הסולנית. השיר משרה אווירת רטרו כיפית ומגניבה כאשר שלושת חברי הלהקה עומדים על הבמה והגיטריסט מנגן בגיטרת צ'לו, דבר ייחודי שלא ראינו השנה מאף מתמודד בתחרות. צבעי התאורה בשיר לבנים בלבד, כך שהצבעים הבולטים במהלך הביצוע הם שחור ולבן. דומיניקה, סולנית הלהקה, לובשת נעלים בצבע שחור-לבן וחליפת סטרפלס בצבעי סגול, שחור ולבן. הופעתה הקולית של דומיניקה סבירה ועדיפה בהשוואה להופעותיה בחזרות הקודמות. למרות אי הדיוקים, הקהל נראה נלהב בהיכל הפאלה-אולימפיקו. עם זאת, אני חושש שהשיר הזה סובל ממה שקרה לאוסטריה – שירים שהקהל אוהב להנות מהם, אך לא ממהר להצביע להם. אני חושש שמשחקי האורות נראים די מבולגנים, ואני חושב שזה עלול לא להספיק להם להעפיל לגמר.

ההימור שלי לעולות מחצי הגמר הראשון: סרביה, שוודיה, פולין, אסטוניה, אוסטרליה, מלטה, בלגיה, קפריסין,ישראל ואירלנד.

אירוויזיון 2022: תחרות האירוויזיון הקרובה תיערך בטורינו שבאיטליה בתאריכים 10, 12 ו-14 במאי באולם הפאלה-אולימפיקו. איטליה תארח את התחרות לאחר זכייתה באירוויזיון 2021 עם להקת מונסקין ושירם "Zitti e buoni". זאת תהיה הפעם השלישית שבה תארח איטליה את התחרות, לאחר שאירחה אותה ב-1965 בנאפולי וב-1991 בעיר הבירה רומא.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!