תאגיד השידור פרסם את תנאי המכרז להפקת תכנית טלוויזיה שבעזרתה ייבחר הנציג הישראלי לאירוויזיון 2023. הערוצים המועמדים העיקריים: קשת 12 ורשת 13. התנאים העיקריים בכתבה הבאה.

ישראל מאשרת השתתפות באירוויזיון 2023 וכבר מתחילה בהכנות לקראת התחרות! תאגיד השידור הישראלי מעוניין גם השנה לשתף פעולה עם גוף שידור המתכנן להפיק ולשדר תכנית מוזיקלית טלוויזיונית, כך שהזוכה בתכנית יהיה נציג ישראל לאירוויזיון הבא. התכנית המוסיקלית המוצעת חייבת להיות תכנית שכבר הופקה ושודרה בעבר בישראל או בעולם. היום פרסם התאגיד את תנאי המכרז כאשר התכניות העיקריות המועמדות הן ה"כוכב הבא" על ידי קשת ואילו רשת עשויה לפנות לפורמט בינלאומי חדש.

 
לכל החדשות והעדכונים החמים על אקס פקטור –
לחצו כאן !!!




על פי תנאי המכרז:

  • גוף השידור הזוכה יפיק על חשבונו את הקלטת השיר המייצג בעלות כספית אשר לא תפחת משלושים אלף שקלים. גוף השידור מתחייב להפיק קליפ לשיר בעלות של לפחות 180 אלף שקלים. בנוסף, גוף השידור יישא בעלויות של קליפ וידאו נוסף כגיבוי במידת הצורך, חומרים מודפסים וכיוצא בזה.
  • גוף השידור הזוכה יישא על חשבונו את מלוא עלויות המשלחת לאירוויזיון לכ- 20 חברי משלחת. מדובר בעלויות הכוללות טיסה, לינה, אבטחה, ביטוחים ועוד. בנוסף לכך, הזוכה יישא בעלויות הפקת והעמדת נאמבר בימתי לאירוויזיון ברמה מקצועית גבוהה ובהשקעה משמעותית.
  • גוף השידור יממן את עלויות שכירת תא קריינים באולם האירוויזיון.
  • הזוכה במכרז מתחייב לחשוף את התאגיד ותכניו במסגרת התכנית המוזיקלית, אזכור לתאגיד ולאירוויזיון ושילוב אורחים מטעם התאגיד. על פי המכרז, התאגיד יזכה לשני אזכורים בכל פרק בתכנית שארכו עד 40 דקות, ומשה אזכורים בכל פרק שאורכו מעל 40 דקות. עלויות פרסום התאגיד בשווי של לפחות 5 מיליון שקלים.
  • אופן בחירת השיר המייצג יקבע על ידי התאגיד. עפ"י המכרז, השיר יבחר במסגר תכנית מיוחדת לבחירת השיר, ותופק על ידי הזוכה במכרז ועל חשבונו כאשר התכנית תשודר בערוץ כאן11.




מתוך תנאי המכרז ניתן להבין שהשיר הזוכה ייבחר מתוך מספר שירים שיוצגו לקהל, בדומה להליך בחירת השיר הישראלי לקראת 2020. את ההצעות למכרז יש להגיש עד 27 במרץ.

במכרז השנה מספר שינויים לעומת שנה שעברה – עלויות הקליפ לשנת 2023 יעמדו על לפחות 180 אלף שקלים לעומת 150 אלף שקלים ב- 2022. הגוף המשדר יממן את עלויות שכירת תא קריינים באירוויזיון – סעיף שלא היה קיים במכרז בשנה שעברה. עלויות הפרסום של הגוף המשדר עבור קידום התאגיד יעמדו הפעם על 5 מיליון שקלים לעומת 2 מיליון שקלים השנה. והתכנית לבחירת השיר תשודר בכאן 11, במימון הערוץ הזוכה, בניגוד לשנה שבו שודר גמר האקס פקטור ברשת 13.




אז מה יהיה עכשיו?

כזכור, רשת 13 זכתה במכרז האחרון לבחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון לאחר שיתוף פעולה בן חמש שנים של רשות השידור והתאגיד עם קשת 12 והתכנית "הכוכב הבא". בקשת 13 בחרו את הנציג במסגרת התכנית "אקס פקטור לאירוויזיון" בה זכה מיכאל בן דוד שייצג את ישראל באירוויזיון 2022. אקס פקטור סיימה עונה עם ממוצע של 12.7% רייטינג בלבד והעונה הזו נחשבת לתכנית המוזיקה בעלת אחוזי צפייה הנמוכים ביותר ב- 5 השנים האחרונות .(למעט דה וויס ודה פור). לשם השוואה, ממוצע העונה האחרונה של "הכוכב הבא" עמד על 17.5% רייטינג.

נזכיר שבשנה שעברה ההרשמה למכרז החלה באמצע חודש מרץ וכבר ב- 6 באפריל התקבלה החלטה על התכנית הנבחרת. סביר להניח שגם השנה לוח הזמנים יהיה דומה.




רוצים לקבל ראשונים את כל המידע הקשור ל'אקס פקטור לאירוויזיון'? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – ואנו נדאג לעדכן אתכם מיד בכל ידיעה הקשורה באירוויזיון!

אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה- 44 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018. באירוויזיון האחרון הגיעה ישראל למקום 17 בעזרת השתתפותה של עדן אלנה שביצעה את השיר "Set Me Free".

 

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!