קבלו את הסיקור המלא מתוך חזרת השופטים שקבעה 50% מתוצאות הגמר הגדול. החזרה נערכה אמש על בימת האירוויזיון ברוטרדם.




היום (שישי), בשעה 22.00, נערכה חזרת השופטים לקראת משדר הגמר הגדול שייערך מחר (מוצ"ש) בשעה 22.00. בחזרה צפו צוותי שיפוט בכל רחבי אירופה ובסיומה הצביעו השופטים לשירים המתמודדים, כך שלמעשה הערב נקבעו 50% מתוצאות הגמר הגדול של אירוויזיון 2021.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




משדר הגמר הגדול נפתח במצעד הדגלים המסורתי של 26 המדינות המתחרות בגמר, כאשר ברקע מתקלט הדיג'יי פיטר גבריאל.

לאחר הביצוע עלו מנחי האירוויזיון, אדסיליה רומבליי, שאנטל יאנזן, יאן סמית' וניקי דה ג'אגר, המסבירים על פתיחת התחרות. המנחים סיימו במשפט "Let The Eurovision Song Contest Begin!" והגמר הגדול נפתח באופן רשמי כאשר עולה הגלויה הראשונה לקראת ההופעה של קפריסין. נדגיש כי למרות שניתן לשמוע קהל וישנו קהל באולם, רוב מקומות הישיבה שצולמו היו ריקים לגמרי.

נזכיר שההולנדים סימנו את "הבית" כנושא מרכזי בגלויות וכך אנו רואים בית עשוי מנורות לד אשר נודד בכל רחבי הולנד במהלך הגלויות. בכל גלויה ניתן לראות לקראת סיומה את הנציג במעין הולוגרמה משתלב בתוך הבית. ההולנדים בחרו ב"בית" כנושא מרכזי. זהו החיבור שההולנדים בחרו לקשר בינם, לבין שאר המדינות המשתתפות בתחרות מתוך מחשבה שכך פותחים ההולנדים את ביתם כלפיי כל תושבי אירופה ואוסטרליה. יש לציין כי השנה, מחמת הקורונה, נציגי המדינות המתחרות לא הגיעו לצלם את הגלויות שלהם. במקום זאת, הגלויות מציגות את הזמר ותחומי העניין שלו.




  1. קפריסיןאלנה צגרינו – על הבמה שוכבת הזמרת הקפריסאית כשהמצלמה מצלמת את השתקפותה על הבמה. הזמרת לובשת שמלה כסופה קצרה ולידה ארבע רקדניות לבושות בגד גוף אדום המשוות מראה של שדות. אלנה מעבירה הופעה סקסית, מלאת קסם וקצב ומזכירה מאד שירים שהצליחו היטב על במת התחרות כמו Fuego של אלני פוריירה ו-She Got Me של לוקה האני. לקראת סיום השיר מתגלה על הבמה מתקן עשוי מתכת אשר מרכיב את שם השיר "El Diablo" ומאחריו אש. מבחינה קולית אלנה נשמעה טוב, אבל מרגיש לי קצת שמשהו בקסם של ההופעה פג לי ככל שאנחנו מתקרבים לרגע האמת. מרגיש לי שתסיים בתחתית העשירייה…
  2. אלבניה – אנג'לה פריסטרי – גם אנג'לה לבושה בשמלת פרנזים כסופה, שראינו כמותה בביצוע של קפריסין ומולדובה. הצילום שלה נהדר וחד, מזכיר מאד את זה של איווטה שייצגה את ארמניה ב- 2016. התאורה בגוונים אדומים עזים, טיפוסי לאלבניה. אנג'לה נותנת ביצוע קולי נפלא, ועל המסכים מוצגים עשן ואש. הופעה מרשימה ביותר, אך אני לא סגור עד כמה היא תהיה זכירה.
  3. ישראלעדן אלנה – עדן בתסרוקת הכתר הידועה, עוצבה ע"י הסטייליסט איתי בצלאלי בהשראת מדונה. עדן מלווה בחמישה רקדנים. הבמה מוארת באורות ניאון סגולים-תכולים, עם כיתוב של שם השיר. יש הולוגרמות של עדן על המסכים.בשיר הישראלי יש שימוש בפירוטכניקה. כמו כן, לקראת סוף השיר בקטע השיר יש הורדת שמלה, בה עדן נשארת עם שמלה שחורה העשויה מ..צמות. עדן מסיימת את הופעה עם תודה רבה בשלוש השפות: עברית, ערבית ואמהרית. אני חייב לציין שזו ההופעה בה עדן הייתה הכי מחוייכת, מלאת ביטחון ועברה חלק לגמרי – בעיניי יותר טובה מהביצוע בחצי הגמר. מקווה שחבר השופטים יעריך זאת.
  4. בלגיהHooverphonic – שיר מלנכולי בסגנון הידוע של הלהקה הידוע המלווה בחשכה מוחלטת על הבמה. כמו בחצי הגמר, הסולנית חייקה (Geike) מופיעה בתסרוקת מרושלת. מבחינת צילום, ישנו צילום מסביב של חברי הלהקה ושל המלווים על הבמה. כמו כן, הולוגרמה מאיימת ומלחיצה של הסולנית. מדובר בהופעה מינימלית וצנועה ביותר. ביצוע קולי נהדר יש לציין, אם כי סדר ההופעה הזה לא מבשר טובות לשירים שקטים. צופה לזה מקום בצד הימני של הטבלה (ובאופן ספציפי יותר – מקומות 16-19).
  5. רוסיהמניז'ה – הזמרת מתחילה את המופע בתוך תחפושת הבבושקה (בובה רוסית) על הבמה. יש שימוש רב בפירוטכניקה, כשעל המסך מוקרנות איורים של נשים רוסיות מסורתיות. מאניז'ה מקפיצה את האולם, על המסך מוצגות אמירות מעצימות כמו "Keep Strong/Be Yourself". בסוף השיר מוקרן על המסך מעין מסך זום המציג נשים רוסיות מכלל הסוגים, כולל דראגיסטית (דבר שמחמם לראות ממדינה שפחות ידועה באהדה ללהט"ביות.). זו הופעה כיפית ונהדרת. אני תוהה למה שמו ברצף שני שירים על העצמה נשית – רוסיה, ומיד אחריה – מלטה.
  6. מלטהדסטיני – לפני ההופעה של דסטיני, המנחה שאנטל ממליצה על תיוג תחרות האירוויזיון ברשתות החברתיות. לאחר מכן, מלטה מופיעה. בניגוד לחזרה שנערכה בצהריים, דסטיני חוזרת אלינו עם תסרוקת ארוכה, מגפי עור שחורים מעל לברך וגרביונים כהים. דסטיני לובשת בשמלת הפרנזים הכסופה, שעיטרה אותה בסבב החזרות השני. סביב דסטיני יש ארבע מלוות לובשות ורוד. כמו כן, יש על המסכים הקרנה של הידיים המתנועעות, ברוח הקליפ של השיר. דסטיני נותנת ביצוע מעולה ואני מרגיש שהיא יכולה לעשות את הבלתי יאומן ולהביא למלטה זכייה היסטורית. אין ספק שהיא באה לאיים על הכתר, יהיה לה קרב עיקש מול צרפת ואיטליה.




כוכבת הרשת ומנחת התחרות, ניקי דה ג'אגר, שהגישה לאורך תקופת החזרות את פינת LookLab בה ראיינה את מתמודדי התחרות, מעניקה עדכונים לצופי התחרות. כמו כן, ניקי הנהדרת ממליצה על כללי "עשה" ו"אל תעשה" בתחרות.

  1. פורטוגל The Black Mamba – כמו בקדם הפורטוגלי, הדקה הראשונה של השיר הינה בשחור-לבן ברוח הסיקסטיז. קול הזמר הייחודי תואם אותה היטב. הסולן לבוש בחליפת טוקסידו שחורה, עם פפיון וכובע לבן. בפזמון השני יש תאורה המבטאת את פנסי הרחוב באמסטרדם עם אישה שצועדת לאורך הרחוב. מציין שהשיר נכתב על מישהי שחברי הלהקה ראו באמסטרדם, ובסוף הידרדרה לזנות. מדובר בביצוע מדויק להפליא, וחייב להודות שלא עפתי עליו כאשר נבחר. אני בטוח שחברי השופטים יתנו לו הערב מיקום משודרג, ואולי גורלו יהיה דומה לזה של מקדוניה 2019 ואוסטריה 2018, שזכו בצוותי השיפוט.
  2. סרביהHurricane – בנות הוריקן לבושות בשמלות שחורות נוצצות ומגפיים שחורים מעל הברך. התאורה מזכירה מאד את זו של בנות ה- OGNE ההולנדיות מ- 2017. בנות Hurricane מופיעות בהתלהבות, רוקדות בשטף. על הלדים מוקרנים הביטויים "Loco Loco" ו-"Baby Baby". לקראת סוף השר הן מתקדמות על עבר הבמה הקדמית, מרימות את האולם ומבצעות את השיר נהדר. ואי אפשר שלא לציין את סאניה ווצ'יץ, שכמו תמיד נותנת את התו הגבוה לפי הספר. הן מרימות את האולם, והיותן האקס-יוגוסלביות היחידות בגמר אמורה לסייע להן להביא את סרביה למיקום מכובד.
  3. בריטניה – ג'יימס ניומן – אנחנו בישורת האחרונה של יום החזרות הארוך ביותר (שש עשרה מדינות), והגענו לבריטניה. ג'יימס ניומן עולה על הבמה, לבוש בג'קט עור עומד על פלטפורמה מוקף בארבעה זמרי ליווי המנגנים בטרומבונים, על רקע תאורה בצבעים חמים. על הבמה יש שני אובייקטים בצורת חצוצרות גדולות. שיר שמרגיש כאילו מחזיר אותנו חזרה בזמן לשנות הסבנטיז, ריפיטיבי ומעייף מאד. בסוף השיר ג'יימס חוזר לפלטפורמה עליה עמד בתחילת השיר. ג'יימס מגושם ועומד כמו נציב מלח, ללא שום חוש קצב וכריזמה ומיוזע למדי. השיר הזה מזכיר לי כשלונות רבים שבריטניה ביצעה, ואהיה מופתע אם היא תתחמק מהחמישייה הנועלת של התחרות.
  4. יווןסטפניה – סטפניה לבושה בחליפת לורקס נוצצת וכפפות בצבע סגול, הבמה מוארת באותם צבעים. שיר פופ-דאנס קצבי. סטפניה חושפת את נשק יום הדין שהבטיחה לנו: שימוש בטכנולוגיית אור ירוק (Green Screen), הנותנת אשלייה כאילו היא רוקדת עם רקדנים שקופים. היא עולה מדרגות שקופות, בלדים מוצגים בניינים גבוהים – הנותנים מראה כאילו היא רוקדת מעליהם. היא רוקדת בסינכרון נהדר עם הרקדנים, שרה מדויק כאילו מדובר בסטודיו. מדובר באחד הצילומים היותר טובים שהיו עד כה בתחרות. היא מופיעה נהדר בכל חזרה שלה באופן עקבי, ואין ספק שהוסיפה הרבה צבע ועניין לתחרות. הופעה מרשימה ויצירתית ביותר.
  5. שוויץGjon's Tears – ג'ון לבוש בחליפת פלמנקו שחורה, מאחוריו מתקן דמוי כסא לבן גדול, מזכיר במקצת את זה של דנמרק מאירוויזיון 2019. למרבה הצער, מבחינה קולית מדובר בביצוע החלש ביותר של ג'ון ובשיא השיר התפלקה לו השתנקות לא ברורה. יש לציין שזה הקטע שהושמע בריקאפ לחברי השופטים, כך שהמחדל בלט ביותר. כמו כן הריקוד שלו, המנסה לדמות "אונייה טובעת" המשיך לשדר אובר-דרמטיות וחוסר יציבות. בפתיחת הערב הייתי בטוח שהוא יסיים בשישייה הפותחת. עכשיו אני ממש מסופק, והדבר היחידי שיוכל למזער נזקים זו הופעה טובה בשבת בערב.
  6. איסלנדדאדי פרייר – המשלחת האיסלנדית נאלצה להישאר בבידוד ולא תוכל להופיע בהמשך התחרות ולכן נעשה שימוש באחת החזרות שצולמו מראש במהלך השבוע האחרון. הרקע בסימן גלקסיה וחלל, כמו בקליפ. דאדי וחבורתו לבושים בפיג'מות הטורקיז המזוהות איתן. חברי הגגנאמריד מחזיקים באורגנית מעגלית, כמו אובי שייצג את רומניה עם פאולה באירוויזיון 2014 (השניים התמודדו יחדיו גם בשנת 2011). על המסך הלד המלווה את הקטווק מוקרנים אלפי ילדים, רמז לקולות הרקע שיבוצעו בסוף השיר. ובסיום 15 שניות של דממה, עם זיקוק בסיומו.
  7. ספרד – בלאס קאנטו – בלאס מופיע על רקע כחול כהה, לבדו על הבמה. לבוש ג'קט עור עם חולצת כפתורים שחורה ומכנס תואם. התאורה חשוכה, ובלאס פותח את השיר באקפלה.

    בסוף השיר בלאס חושף את הגימיק שובר הקופות שלו: ירח לבן מאיר היורד מהתקרה לעברו, כאילו דאנקן לורנס, זוכה אירוויזיון 2019, לא עשה שימוש דומה. יש לציין לזכות בלאס כי ביצע את השיר בצורה טובה, כולל בתו הגבוה שבפזמון האחרון. לא בטוח שהמראה של בלאס יחפה על גנריות השיר, ובעיניי זה שיר שיכל להופיע בסוף פרק של טלנובלת מתבגרים משל "קטנטנות" או "המורדים".




  8. מולדובה נטליה גורדיינקו – בגלויה של נטליה יש אזכור להופעתה באירוויזיון 2006. נטליה לבושה בשמלה כסופה נוצצת עם קריסטלים. לצידה ארבעה רקדנים. זו הופעה מאד מינימלית עם ביצוי קולי טוב יותר מאשר בחצי הגמר, וניכר כי נטליה משתמשת היטב בזמרת קולות הרקע. הכריזמה של נטליה עושה את שלה, ואני סבור שיש לה חלק לא מבוטל בעלייה לגמר.
  9. גרמניה – ינדריקהשיר הגרמני הוא יצור כלאיים של שיר יודל ושיר דיסני טיפוסי (ג'ימי מאלדין) – מדבק וטיפשי. ינדריק מופיע בחייכנות והתלהבות, אם כי לדעתי בחזרות הקודמות היו היה רענן יותר. לקראת סוף השיר המלווה המחופשת ליד מנגנת במפוחית, כאשר ינדריק ויתר הנגניות רוקדים לידה בקופצניות. זו הופעה סימפטית לשיר סתמי למדי, ואני מעריך שבשל התחרות הקשה הוא לא יצליח להשיג מעבר למקום 20.
  10. פינלנד Blind Channel – חברי ההרכב לבושים שחור, כמיטב המסורת בשירי רוק כבד. באופן לא מפתיע, ישנו שימוש מרובה בפירוטכניקה. הצילום בשיר מהיר מאד ועובר על כלל חברי ההרכב. אני סקרן מאד לראות כיצד ההתמודדות באותו ערב עם איטליה תשפיע על התוצאה של ההרכב הפיני. מרגיש לי כי האיטלקים נותנים רושם רב יותר מהם, וזה יתבטא בטבלה.

    אחרי השיר הפיני ישנה הפסקה נוספת בה מנחת האירוויזיון, שאנטל, מראיינת את גטי גספרס, יוצאת להקת Teach-In שייצגה את הולנד וזכתה באירוויזיון 1974.




  11. בולגריהויקטוריה – ויקטוריה פותחת את השיר יושבת על פלטפורמה גבוהה בצורת משולש. מימינה מטפטף חול, רמז לשעון החול שמסמל את ההתבגרות וההזדקנות עליה שרה. היא שרה באופן מדויק ומלטף, כמו שרק ויקטוריה יודעת לעשות. על הבמה מונחת תמונה נוסטלגית, המבטאת ערגה לילדותה. היא מתרוממת ונוגעת בחול, מבטאת את ההתבגרות שעוברת. ויקטוריה מתקדמת אל עבר חזית הפלטפורמה, על רקע כוכבים נופלים ותאורה בצבעים כתומים חמים. ויקטוריה זמרת נהדרת, וצפייה בהופעה שלה גורמת לי לדמיין מה היה קורה לו הייתה מתחרה עם "Tears  getting sober" שנבחר עבור השנה החולפת, שיותר ווינרי משיר זה, נהדר ככל שהוא.
  12. ליטאThe Roop – חברי הלהקה הופיעו באופן מאד זהה להופעה בקדם. חברי הלהקה לבושים בצהוב על רקע סגול. קיים שימוש רב בהופעה בצילום המפצל את המסך לשלושה חלקים. ואידוטס, סולן הלהקה, מלא כריזמה וביטחון. כמו במקרה בולגריה, קצת חבל לי שליטא לא מתחרה בגמר עם "On Fire" שיכל להוות יריב עיקש לזכייה והיה ייחודי יותר. ליטא עדיין צפויה להשיג תוצאה מכובדת, אך פחות מרשימה ממה שיכלה.
  13. אוקראינהGO_A – הסולנית קטרינה לבושת שמלת עור שמלת שחורה וצעיף נוצות ירוק חברי הלקה לבושים במעילי גשם לבנים, מחזיקים חישוקים נוצצים. הסולנית עושה תנועות ידיים מעגליות. יש שימוש רב במסך המתפצל לשלוש, בו קטרינה באמצע. מדוברהופעה אלטרנטיבית-פסיכידאלית עוצרת נשימה. מהסוג שאנו כמעט לא נתקלים באירוויזיון. זה צעיר, מרענן ובנוסף משלב פולקלור באותנטיות ניכרת. אוקראינה זינקה לאחרונה בהימורים למקום השישי, ואני בהחלט רואה בה סוס שחור שיכול להשאיר אותנו פעורי פה בסוף הגמר.
  14. צרפתברברה פראבי – ברברה פראבי מופיעה לבדה על הבמה, לבושה במכנס צמוד וטופ שקוף למחצה. התאורה זהה מאד לזו שבקדם הצרפתי, כהה מאד עם שובל אור כחלחל-לבן המאיר אותה. הופעה מינימלית בדיוק עבור שאנסון כמו זה של צרפת.  ברברה אפילו שמרה על תנועות הידיים המסורתיות שביצעה בקדם הצרפתי בו זכתה. באמצע השיר הבמה מוארת ומשתקפות עליו ציפורים שחורות מתעופפות. ברברה באה כפייבוריטית לזכייה, עם ציפיות ולחץ רב על הכתפיים. לדעתי, מדובר בחזרה החלשה ביותר שלה שהייתה עד כה. ברברה נראית מתוחה מאד, מבחינה ווקאלית ברברה אינה מדוייקת כלל והקול שלה פחות רך ומלטף ממה שהכרנו עד כה. תנועות הגוף שלה חדות וסוערות יותר ממה שראינו בחזרות הקודמות, ולמרות השיר הנפלא – אין פה שמץ וייב של ווינריות. מקווה בשבילה שביום שבת היא תתן הופעה מדויקת ועדינה יותר, אבל לא בטוח שזה יספיק לזכייה.
  15. אזרבייג'אןאפנדי –  אפנדי לבושה שחור, מוקפת בארבע מלוות בלבוש תואם. ישנו שימוש רב באלמנט האש, רקע זהוב ומדי פעם צץ הנחש. מדובר בהופעה עם דגש אוריינטלי, בהתאם ללחן השיר. כמו כן, יש שימוש רב בפירוטכניקה שמשדרג את ההופעה במיוחד, אשר מתחייב לאור זאת שאזרבייג'אן מכנה את עצמה "ארץ האש". אפנדי ממשיכה במגמה הנהדרת שלה מחצי הגמר, נותנת ביצוע מלא קסם, להט ותשוקה. גם מבחינה ווקאלית אפנדי נשמעה נהדר, ואני מאמין שקיבלה שיבוץ שיכול לסייע לה במיוחד.
  16. נורבגיהטיקס – TIX – ומאפנדי, אנחנו עוברים לזמר שסיפר בראיון שדלוק על אפנדי – הלא הוא TIX. TIX לבוש במעיל פרווה לבן ומאחוריו כנפי מלאך כאשר לצידו ארבעה שדים לבושים שחור. הזמר אזוק בשלשלאות ברזל לאותם שדים. ביצוע קולי מעולה אם כי צופי אירוויזיון רבים יכולים לתהות מדוע יש צורך שוב בהופעה של מלאך על בימת האירוויזיון. בנוסף, המסר מאחורי השיר הולך לגמרי לאיבוד לטעמי. כמו בחצי הגמר, לקראת סוף השיר הזמר מסיר את משקפיו במהלך ההופעה, וחושף את ה"טיקסים" (מצמוצים) שיש לו, כבעל תסמונת טורט. לדעתי, TIX לא פראייר ויודע כי מהלך זה עשוי להביא לו נקודות אמפתיה, ובכך גם להביע את סיפורו האישי.
  17. הולנדז'אנגו מקרוי – ז'אנגו מאקרוי עולה לבמה בחליפה כחולה, מלווה בשני זמרי ליווי עם חליפות לבנות מאחוריו. ז'אנגו מלווה ע"י רקדן עם חולצה אדומה, המביט במבטים מבועתים וקריפיים למדי למצלמה, המתנועע בסהרוריות. על המסכים רשומים המשפטים הלקוחים מהשיר: "You Can't Break me" באנגלית ובסורינאמית (Yu No Man Broko Mi). בהמשך ז'אנגו והמלווים רוקדים בנונשלנטיות, על רקע תאורה במגוון צבעי הקשת. זו הופעה טיפוסית של מדינה מארחת אשר מרשה לעצמה לשלוח שיר פחות קונבנציונלי לתחרות, וגם היא לדעתי תמשיך את מסורת הכשלונות של המדינות המארחות. אהיה נדהם לראות אותם מסיימים מעל לבוטום 5.
  18. איטליהMåneskin – ההרכב התביית על המקום הראשון בטבלאות ההימורים לאחרונה, כאשר עקף את מלטה וצרפת. מדובר בהופעת רוק עוצרת נשימה, תיאטרלית ומדוייקת ברמות. סולן הלהקה מופיע בביטחון ושופע קסם אישי, זויות הצילום עליו ועל חברי הלהקה פשוט מעולות ונותנות חווית קונצרט רוק מרענן לכל דבר. הלבוש האדום הייחודי של חברי ההרכב ייחוד ונועז לא פחות, ואי אפשר לשכוח אותם. אומר זאת נחרצות: אם מצרפת או שווייץ יצאתי בתחושה של לחץ משתק, מההופעה האיטלקית התרשמתי לראשונה כפוטנציאל אמיתי לזכייה. חברי הלהקה ידעו להתמודד עם הלחץ העצום, חשמלו את האולם. לדעתי דמיאנו דויד, סולן הלהקה, הוא אולי הדבר שהכי מתקרב לאייקון של זוכה אירוויזיון טיפוסי. אני מאמין שגם אם ההרכב לא יזכה, הם יסיימו במקרה הגרוע במקום השלישי וייכנסו לפנתאון החובבים בדיוק כמו מחמוד, נציג המדינה לשנת 2019.
  19. שוודיהטוסה – גם ההופעה השוודית דומה מאוד להופעה מתוך הקדם אירוויזיון השבדי. טוסה נתן הופעה סבירה לשיר שלו, אם כי נמצאו גם כמה אי דיוקים. הבעיה העיקרית של טוסה היא התחרות הקשה, והשיר שלו ביחס למתמודדים רבים נחות וגנרי ללא מעוף. לתחושתי, גם השנה שבדיה תקבל כתף די קרה מהקהל ותמשיך את המגמה שחלה בשנת 2018 אז קיבלה 21 נקודות בלבד.
  20. סן מרינו – סנהיט – סנהיט פותחת את המופע עם כתר אפריקני צעקני, שרק בזכותו היא תהיה מועמדת לפרס "ברברה דקס" (פרס הניתן לזמר/ת עם הלבוש המכוער ביותר, ע"ש נציגת בלגיה בשנת 1993). הבמה מוארת בצבעים לוהטים, תסרוקת הפאה הורודה של סנהיט מוקרנת על המסכים. סנהיט לבושה בשחור עם כפפות שחורות, מוקפת בארבעה מלוים לבושים במה שאמור להזכיר פרוות. היא עומדת איתם על פטפורמה מסתובבת. ואז רגע השיא מגיע – פלו ריידה (Flo Rida), הראפר האמריקאי הידוע, דופק כניסה מלכותית ושורף את הבמה בקלילות. סנהיט נלהבת ברמות ומלאת קסם, והשילוב של השניים עובר מסך בצורה נהדרת. נראה כי פלורידה נלהב ותוסס אף יותר מבחצי הגמר, הקהל משולהב מהופעת הצמד ולדובדבן שבקצפת יש פירוטכניקה מלהיבה ומרעננת. עצם העובדה שבחרו בסן מרינו לסגור את הערב לאחר שפתחה את חצי הגמר, רומזת בעיניי להצלחה ניכרת אפשרית בשלב חצי הגמר. בהתחשב בכך שסן מרינו מדורגת כעת תשיעית בהימורים, יש הרבה ציפיות צודקות לתוצאה בלתי נשכחת עבור המדינה הזעירה.



 

עם סיום השיר עלו המנחים והציגו את פתיחת ההצבעה ולאחריו התקציר של כל השירים המתמודדים.

ההולנדים בחרו בהמשך להציג לנו זוכי עבר. הפעם אנו רואים את אדסיליה מראיינת זוכי עבר במכונית. בין הזוכים ניתן למנות את יזהר כהן, סולנית להקת Teach-In ההולנדית, רוסלנה ועוד… מיד לאחר מכן עולה ניקי ומסבירה לקהל כיצד "עושים אירוויזיון".

בהמשך ניתן לצפות ב"אינטרבל אקט", הדיג'יי אפרוג'ק (Afrojack), המוזיקאי וולף (פליט תוכנית הריאליטי "The Voice" בגרסה ההולנדית), ואיתם שרה הזמרת גלניס גרייס (Glennis Grace) בשיר "Music Binds us", באופן שמתבטא היטב עם סלוגן התחרות "Open Up". נזכיר כי גלניס גרייס ייצגה את הולנד באירוויזיון 2005 עם הבלדה My Impossible Dream, אשר סיימה בחצי הגמר במקום ה-14 ולא העפילה לגמר.

לאחר מכן הוקרנו ביצועים של זוכי עבר בתחרות, ביניהם מונס זלמרלוב, לני קור, סנדרה קים, הלנה פפאריזו היווניה ו- loradi.

הקטע האחרון באינטרבל אקט היה של דאנקן לורנס. כזכור, דאנקן נמצא חיובי לנגיף הקורונה ועל כן שודרו ביצועים שלו לשירים "Arcade" ו-"Stars". לאחר מכן הושלמה הספירה לאחור, והגענו לשעת ההצבעה.

המנחים פונים אל מפקח האירוויזיון הטרי, מרטין אוסטרדהל, ושואלים האם הצבעת השופטים התנהלה באופן תקין וניתן לחשוף את התוצאות. המפקח מאשר את תקינות הצבעת השופטים והמנחים, שאנטל ויאן סמית', פונים אל 36 דוברי המדינות. הניקוד של מדינה נחשף במהירות על המסך, כאשר כל דובר מקריא את 12 הנקודות – הניקוד הגבוה שמדינה יכולה להעניק לשיר אחר. ישראל, כמדינה המארחת האחרונה של התחרות (2019) פותחת את סבב ההצבעה. סבב הצבעת השופטים תם בהולנד, המדינה המארחת.

לאחר השלמת סבב הצבעת השופטים, המנחים שאנטל ויאן סמית' פונים שנית אל מרטין אוסטרדהל, שאישר כי הצבעת הקהל התנהלה באופן תקין. הניקוד של כל מדינה נחשף בסדר עולה מהמדינה שקיבלה את הניקוד הנמוך ביותר בשופטים, ועד לזו שקיבלה את הניקוד הכי גבוה. יש לציין כאמור כי הנתונים שהוצגו הינם פיקטיביים, מאחר והקהל מצביע רק לאחר צפיית המופע של מוצ"ש. ניקוד השופטים, שנקבע בהופעה של היום, נשאר אנונימי גם הוא ואותו נדע רק בשלב ההצבעה של הגמר הגדול.

ניתן לסכם את התחרות ולומר שההולנדים הרימו הפקה צנועה, בין היתר גם בשל מגבלות הקורונה. לא התרשמתי מהמנחים במידה ניכרת, פרט לניקי שלדעתי יכלה לנהל את כל ההנחייה לבדה. מקווה מאד שמשדר הגמר הגדול והארוך (נגמר ב-1:45) יעבור בצורה חלקה.

השידור החי של חצי הגמר השני יערך ביום שבת, 22 במאי, בשעה 22.00. ניתן יהיה לצפות בשידור ב'כאן 11' או בערוץ היוטיוב של תחרות האירוויזיון.




 

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!