תכנית הטלוויזיה "אקס פקטור", אשר משודרת בערות רשת, תבחר את הנציג הישראלי לאירוויזיון 2022, לאחר שזכתה במכרז שהציג תאגיד השידור הישראלי.
נציג ישראל לאירוויזיון 2022 ייבחר לראשונה בתכנית הריאליטי המוסיקלית "אקס פקטור" אשר משודרת בערוץ 'רשת'. התכנית זכתה במכרז של תאגיד השידור הישראלי. התכנית "הכוכב הבא" שניגשה גם כן למכרז מטעם 'קשת' לא זכתה במכרז.
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים – לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו |
העונה הקרובה של התכנית "אקס פקטור" תהיה העונה שבה ייבחר הנציג הישראלי לתחרות, כך שזמרים אשר מעוניינים לייצג את ישראל באירוויזיון 2022 צריכים לגשת לאודישנים אשר מתקיימים בימים אלה. בעונה הקרובה צפויים לשפוט ולשמש כמנטורים המפיק הבינלאומי של התכנית, סיימון קאוול, וזוכת אירוויזיון 2018, נטע ברזילי.
המכרז לבחירת השיר הישראלי לאירוויזיון
תאגיד השידור הישראלי פרסם בחודש שעבר את תנאי המכרז לשיתוף הפעולה עם גוף שידור המתכנן להפיק תכנית טלוויזיה לבחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון. התכנית המוסיקלית המוצעת חייבת להיות תכנית שכבר הופקה ושודרה בעבר בישראל או בעולם. על פי תנאי המכרז:
- גוף השידור הזוכה יפיק על חשבונו את הקלטת השיר המייצג בעלות כספית אשר לא תפחת משלושים אלף שקלים. גוף השידור מתחייב להפיק קליפ לשיר בעלות של לפחות 150 אלף שקלים. בנוסף, גוף השידור יישא בעלויות של קליפ וידאו נוסף כגיבוי במידת הצורך, חומרים מודפסים וכיוצא בזה.
- גוף השידור הזוכה יישא על חשבונו את מלוא עלויות המשלחת לאירוויזיון לכ- 20 חברי משלחת. מדובר בעלויות הכוללות טיסה, לינה, אבטחה, ביטוחים ועוד. בנוסף לכך, הזוכה יישא בעלויות הפקת והעמדת נאמבר בימתי לאירוויזיון ברמה מקצועית גבוהה ובהשקעה משמעותית.
- הזוכה במכרז מתחייב לחשוף את התאגיד ותכניו במסגרת התכנית המוזיקלית, אזכור לתאגיד ולאירוויזיון ושילוב אורחים מטעם התאגיד. על פי המכרז, התאגיד יזכה לשני אזכורים בכל פרק בתכנית שארכו עד 40 דקות, וארבע אזכורים בכל פרק שאורכו מעל 40 דקות. עלויות פרסום התאגיד בשווי של לפחות 2 מיליון שקלים.
- אופן בחירת השיר המייצג יקבע על ידי התאגיד. עפ"י המכרז, השיר יבחר במסגר תכנית מיוחדת לבחירת השיר, ותופק על ידי הזוכה במכרז ועל חשבונו כאשר התכנית תשודר בערוץ כאן11 או לחילופין תשובר בערוץ הטלוויזיה של הזוכה בכפוף לתשלום תמורה לתאגיד.
מתוך תנאי המכרז ניתן להבין שהשיר הזוכה ייבחר מתוך מספר שירים שיוצגו לקהל, בדומה להליך בחירת השיר הישראלי לקראת 2020. את ההצעות למכרז יש להגיש עד לשבוע הבא, 25 במרץ.
האם זה היה ברור?
כבר בחודש שעבר טענו שהתכנית אשר ככל הנראה תזכה במכרז היא "אקס פקטור". לאורך כל אותם שנים, ביקשה 'רשת' לפתוח את המכרז שנחתם עם 'קשת' מחדש כדי שגם תכניותיה המוסיקליות תוכלנה להתחרות על האפשרות לבחור את נציגי ישראל לאירוויזיון. לאורך השנים הבקשה נענתה בשלילה אך כעת נפתחה הזדמנות מחודשת.
רשת לא ויתרה בקלות ומדובר עבורה בהזדמנות פז. מאז פירוק ערוץ 22 והמעבר לשני ערוצים נפרדים, נלחם הערוץ להביא צופים ולהדיח את קשת מראש טבלאות הרייטינג בישראל. רשת מנסה להציל את המותג "אקס פקטור" בהבאתו של יוזם התכנית הבינלאומי והמפיק הראשי, סיימון קאוול, כשופט אשר ישפוט בתכנית. בנוסף, זוכת האירוויזיון נטע ברזילי מתוכננת גם כן לשפוט בעונה הקרובה של התכנית וזה לא במקרה. אין ספק שב'רשת' אותתו שהם יעשו הכל כדי לא לפספס את ההזדמנות לשיתוף פעולה עם התאגיד.
בכך מגיע לסיומו באופן סופי שיתוף הפעולה עם 'קשת' והתכנית "הכוכב הבא" ששיתפה שיתפה פעולה יחד עם רשות השידור ובהמשך תאגיד השידור הישראלי מאז 2015 ועד 2020. שיתוף הפעולה הפורה הביא לרצף של 5 עליות רצופות לגמר וזכייה בלתי נשכחת באירוויזיון 2018 בזכות שיתוף פעולה יוצא מן הכלל של אנשי מקצוע מטעם קשת והתאגיד.
בנו | הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר
|
רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!
עורך ראשי ויוצר תוכן בנושא תחרות האירוויזיון.
טלפון: 050-9441919
אימייל: [email protected]