תאגיד השידור פרסם את תנאי המכרז להפקת תכנית טלוויזיה שבעזרתה ייבחר הנציג הישראלי לאירוויזיון 2022. התכניות המועמדות: "הכוכב הבא" ו"אקס פקטור". התנאים העיקריים בכתבה הבאה.
ישראל מתכוננת לקראת אירוויזיון 2022: תאגיד השידור הישראלי מעוניין לשתף פעולה עם גוף שידור המתכנן להפיק ולשדר תכנית מוזיקלית טלוויזיונית, כך שהזוכה בתכנית יהיה נציג התאגיד לאירוויזיון הבא. התכנית המוסיקלית המוצעת חייבת להיות תכנית שכבר הופקה ושודרה בעבר בישראל או בעולם. היום פרסם התאגיד את תנאי המכרז כאשר התכניות העיקריות המועמדות הן ה"כוכב הבא" על ידי קשת ו- "אקס פקטור" על ידי רשת.
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים – לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו |
על פי תנאי המכרז:
- גוף השידור הזוכה יפיק על חשבונו את הקלטת השיר המייצג בעלות כספית אשר לא תפחת משלושים אלף שקלים. גוף השידור מתחייב להפיק קליפ לשיר בעלות של לפחות 150 אלף שקלים. בנוסף, גוף השידור יישא בעלויות של קליפ וידאו נוסף כגיבוי במידת הצורך, חומרים מודפסים וכיוצא בזה.
- גוף השידור הזוכה יישא על חשבונו את מלוא עלויות המשלחת לאירוויזיון לכ- 20 חברי משלחת. מדובר בעלויות הכוללות טיסה, לינה, אבטחה, ביטוחים ועוד. בנוסף לכך, הזוכה יישא בעלויות הפקת והעמדת נאמבר בימתי לאירוויזיון ברמה מקצועית גבוהה ובהשקעה משמעותית.
- הזוכה במכרז מתחייב לחשוף את התאגיד ותכניו במסגרת התכנית המוזיקלית, אזכור לתאגיד ולאירוויזיון ושילוב אורחים מטעם התאגיד. על פי המכרז, התאגיד יזכה לשני אזכורים בכל פרק בתכנית שארכו עד 40 דקות, וארבע אזכורים בכל פרק שאורכו מעל 40 דקות. עלויות פרסום התאגיד בשווי של לפחות 2 מיליון שקלים.
- אופן בחירת השיר המייצג יקבע על ידי התאגיד. עפ"י המכרז, השיר יבחר במסגר תכנית מיוחדת לבחירת השיר, ותופק על ידי הזוכה במכרז ועל חשבונו כאשר התכנית תשודר בערוץ כאן11 או לחילופין תשובר בערוץ הטלוויזיה של הזוכה בכפוף לתשלום תמורה לתאגיד.
מתוך תנאי המכרז ניתן להבין שהשיר הזוכה ייבחר מתוך מספר שירים שיוצגו לקהל, בדומה להליך בחירת השיר הישראלי לקראת 2020. את ההצעות למכרז יש להגיש עד לשבוע הבא, 25 במרץ.
"אקס פקטור" או "הכוכב הבא"?
להערכתנו, המועמדות העיקריות במכרז הן "אקס פקטור" אשר משודרת ב'רשת' ו"הכוכב הבא" אשר משודרת ב'קשת'. ה"כוכב הבא" שיתפה פעולה יחד עם רשות השידור ובהמשך תאגיד השידור הישראלי מאז 2015 ועד 2020. שיתוף הפעולה הפורה הביא לרצף של 5 עליות רצופות לגמר וזכייה בלתי נשכחת באירוויזיון 2018 בזכות שיתוף פעולה יוצא מן הכלל של אנשי מקצוע מטעם קשת והתאגיד.
לאורך כל אותם שנים, ביקשה 'רשת' לפתוח את המכרז מחדש כדי שגם תכניותיה המוסיקליות תוכלנה להתחרות על האפשרות לבחור את נציגי ישראל לאירוויזיון. לאורך השנים הבקשה נענתה בשלילה אך כעת נפתחה הזדמנות מחודשת. רשת לא תוותר בקלות ומדובר עבורה בהזדמנות פז. מאז פירוק ערוץ 22 והמעבר לשני ערוצים נפרדים, נלחם הערוץ להביא צופים ולהדיח את קשת מראש טבלאות הרייטינג בישראל. רשת מנסה להציל את המותג "אקס פקטור" בהבאתו של יוזם התכנית הבינלאומי והמפיק הראשי, סיימון קאוול, כשופט אשר ישפוט בתכנית. בנוסף, זוכת האירוויזיון נטע ברזילי מתוכננת גם כן לשפוט בעונה הקרובה של התכנית וזה לא במקרה. אין ספק שב'רשת' מאותתים שהם יעשו הכל כדי לא לפספס את ההזדמנות לשיתוף פעולה עם התאגיד.
בנו | הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר
|
רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!
עורך ראשי ויוצר תוכן בנושא תחרות האירוויזיון.
טלפון: 050-9441919
אימייל: [email protected]