במונטנגרו מאשרים כי תחרות ה- Montevizija לא תשמש כקדם אירוויזיון 2022 עקב לחצים כלכליים ונגיף הקורונה.




איוון מקסימוביץ' (Ivan Maksimović), ראש מחלקת הבידור ב- RTCG, אישר כי קדם האירוויזיון המסורתי מונטוויזיה (Montevizija) הפועל משנת 2005 לא ישמש לבחירת השיר המונטנגרי לאירוויזיון 2022. מקסימוביץ' הסביר כי:

"הסיבה הראשונה קשורה לעלויות הכרוכות בארגון התחרות, ומדובר בסכום גדול שניתן למשל להפנות אותו לפרויקטים אחרים. הסיבה השנייה נוגעת למגיפת הקורונה. אנחנו לא יודעים מה יהיה, לכן לא היינו רוצים להגיע למצב שאנחנו משקיעים חודשים של מאמצים בסביבה הזו והתחרות לא תיהיה ודאית".

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו

RTCG צפויה להודיע ​​בשבוע הבא על אופן בחירת הנציג המונטנגרי. סביר להניח שרשת הטלוויזיה תחזור לבחירה פנימית לראשונה מאז 2017. מקסימוביץ' הוסיף: "עדיין לא הכרזנו על תחרות. אולי ההתמקדות שלנו תהיה בוועדה שתעסוק בדברים האלה, וסביר יותר שזו תהיה דרך בחירה פנימית, ולא באמצעות הצבעה ציבורית. עם זאת, נדבר על זה בבוא העת".

"הדבר החשוב ביותר הוא שהיוצרים ומחברי השירים המקומיים יבינו באיך הכל עובד היום. כלומר אין מגבלות שימנעו מיוצרים ממדינות אחרות להגיש מועמדות ולהציע יצירה שלדעתם יש אמנים במונטנגרו המסוגלים לבצע".

עם זאת, מקסימוביץ' לא פוסל חזרה עתידית של התחרות Montevizija במועד מאוחר יותר למטרה אחרת. מנהל הבידור שיתף את מחשבותיו ואמר: "אני רואה במונטוויזיה פסטיבל שאולי יכול לקבל ממדים גדולים יותר בתקופת סוף החורף / תחילת האביב. אולי כדאי 'לצאת' מאולפני RTCG, כדי להיות נגישים יותר למספר גדול יותר של משתתפים. זה לא יבטיח אוטומטית איכות גבוהה יותר, אבל שירים נוספים בהחלט יתרמו לפופולריות הפסטיבל".

מונטנגרו באירוויזיון

הופעתה האחרונה של מונטנגרו הייתה בתל אביב ב- 2019 כאשר הלהקה די מול (D MOL) ביצעה את השיר "Heaven" (בעברית: "גן עדן"), עמו סיימה במקום ה- 16 בחצי הגמר הראשון עם 46 נקודות.

אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה- 12 של מונטנגרו בתחרות, אשר השתתפה לראשונה בשנת 2007 כמדינה עצמאית. המיקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה בתחרות האירוויזיון הוא המקום ה- 13 בגמר אירוויזיון 2015 יחד עם השיר "Adio" שבוצע על ידי קנז (Knez).




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!