אירלנד מאשרת השתתפות באירוויזיון 2022. בשלב זה לא ידוע כיצד יבחר הנציג האירי.

רשת הטלוויזיה של אירלנד, RTÉ, מביעה רצון להשתתף באירוויזיון 2022 שיתקיים באיטליה. סביר שהנציג האירי ייבחר שוב באמצעות בחירה פנימית אך הטלוויזיה לא פוסלת קדם אירוויזיון מרובה משתתפים לבחירת השיר האירי לתחרות.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




אירלנד היא המדינה ה- 25 שהביעה עיניין להשתתף באירוויזיון 2022 לאחר ישראל, איטליה, גרמניה, שוויץ, סן מרינו, צרפת, אסטוניה, פינלנד, הולנד, סרביה, נורווגיה, מלטה, אוסטרליה, אוקראינה, שוודיה, פולין, דנמרק, אלבניה, יוון, ליטא, בלגיה, אסטוניה, לטביה ואיסלנד. רשימת המדינות הרשמית צפויה להיחשף בחודש נובמבר.

אירלנד, כמו בריטניה שכנתה, לא זוכה להצלחה גדולה בתחרות בשני העשורים האחרונים. אירלנד זכתה בתחרות האירוויזיון שבע פעמים ונמצאת במקום הראשון בטבלת הזכיות אך הזמנים השתנו והמדינה נכשלת שנה אחרי שנה ולא מצליחה לקלוע לטעם הקהל. הפעם האחרונה שבה אירלנד הצליחה בתחרות הייתה ב- 2011, שם הגיעה למקום השמיני.

מאז 1965 ועד 2015 בחרה אירלנד את נציגיה באמצעות קדם אירוויזיון אך ב- 2016 עברה המדינה לבחור את נציגיה בבחירה פנימית שלא הביאה תוצאות גבוהות.




אירלנד באירוויזיון 2021

לסלי רוי (Lesley Roy) יצגה את אירלנד באירוויזיון האחרון עם השיר "Maps" שנבחר בבחירה פנימית. אירלנד הגיעה למקום אחרון (16) בחצי הגמר עם 20 נקודות בלבד. מדובר בפעם השנייה ברציפות שאירלנד זוכה במקום האחרון בחצי הגמר.

זו תהיה ההשתתפות ה- 54 של אירלנד באירוויזיון. אירלנד הצטרפה לתחרות האירוויזיון בשנת 1965 ומאז הספיקה לזכות 7 פעמים בתחרות. אירלנד היא המדינה עם כמות הזכיות הגבוה ביותר מבין כל המדינות המשתתפות. בנוסף, אירלנד היא המדינה היחידה שזכתה 3 פעמים ברצף (1992, 1993, 1994).

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!