בלרוס לא תוכל להשתתף בתחרות האירוויזיון עד שנת 2025 לאחר שאיגוד השידור האירופי השעה את חברותה של רשת הטלוויזיה הבלרוסית באיגוד.

מכה נוספת לרשת הטלוויזיה של בלרוס: לאחר שרשת הטלוויזיה המקומית, BTRC, הושעתה מאיגוד השידור האירופאי, כעת מתגלה שהמדינה לא תוכל להשתתף בתחרויות האירוויזיון השונות לפחות ל- 3 שנים הקרובות. כלומר, בלרוס תוכל לחזור להשתתף באירוויזיון הילדים ב- 2024 ולתחרות אירוויזיון "הגדולים" רק ב- 2025.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




בלרוס באירוויזיון 2021

הסיפור התחיל בחודש מרץ האחרון. רשת הטלוויזיה המקומית בחרה לשלוח לתחרות האירוויזיון את להקת גלסי זמסטה (Galasy ZMesta) עם שירם "Ya nauchu tebya", ובתרגום חופשי – "אני אלמד אותך". איגוד השידור האירופאי פסל את השיר בטענה שהשיר הוא פוליטי, מטיף לכל מי שלא מכבד ומעריץ את המשטר במדינה ובעיקר מדובר בשיר הערצה לנשיא בלרוס, אלכסנדר לוקשנקו, ששולט במדינה מאז שעלה לשלטון ב- 1994. ידוע בכינויו "הדיקטטור האחרון של אירופה".

איגוד השידור הודיע לבלרוס שעליהם לשנות את מילות השיר או להגיש שיר חדש לתחרות. הלהקה הגישה שיר נוסף בשם "Pesnya pro zaytsev" ("שיר על ארנבות") אך גם הוא נפסל מאותן סיבות. לבסוף איגוד השידור האירופי החליט לפסול את בלרוס מהשתתפות מאירוויזיון 2021.




איגוד השידור האירופי השעה את בלרוס

עקב המצב הפוליטי במדינה ועקב הגבלת חופש העיתונות, הוחלט בסוף חודש מאי לכנס ישיבה באיגוד השידור האירופי ולדון על השהיית חברותה של בלרוס. איגוד השידור האירופאי נתן למדינה שבועיים להגיב, אך כשהדבר טרם קרה, הושהתה בלרוס בחודש יולי ולפיכך לא תוכל להשתתף בתחרות בשנים הקרובות.

יש לציין שבמידה והמצב הפוליטי במדינה ישתנה, איגוד השידור האירופאי יהיה מוכן לדון מחדש בהשעייה, אך נכון לכרגע הדבר אינו נראה באופק. ניתן להסיק שאם המצב לא ישתפר בשנים הקרובות ההשעייה תוערך למועד לא ידוע.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!