בימים אלה מתקיימים דיונים בין רשת הטלוויזיה של טורקיה לבין איגוד השידור האירופי בניסיון להחזיר את המדינה הים תיכונית לתחרות האירוויזיון.




רשת הטלוויזיה של טורקיה, TRT, החלה בדיונים עם איגוד השידור האירופי בנוגע לחזרתה של טורקיה לתחרות האירוויזיון לאחר עשור בו נעדרה מהתחרות. מנכ"ל TRT, איברהים ארן (Ibrahim Eren), חושף: "לפני זמן מה קיבלה רשת הטלוויזיה הטורקית החלטה בנוגע לתחרות. ללא שינוי במערכת ההצבעה, טורקיה לא תשתתף שוב. הדירקטוריון עדיין עומד מחורי החלטה זו אך אנו מדברים שוב עם איגוד השידור האירופי. יש לתחרות מפקח חדש וטוב מצפון אירופה. אני חושב שהאירוויזיון השנה היה מאוד מוצלח ואחרי שנים רבות הם עשו מופע טוב מאוד. עמיתנו החלו בשיחות עם המפקח החדש אך אנו לא יודעים מה יקרה".

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




טורקיה פרשה מתחרות האירוויזיון ב- 2013 לאחר חוסר הסכמה עם מספר חוקים כמו שיריון מדינות ה- BIG5 (איטליה, גרמניה, צרפת, בריטניה וספרד) בגמר. לפי גורמים מסויימים תמיכת התחרות בקהילת הלהט"ב גם השפיעה על פרישתה של טורקיה שהפכה לשמרנית. איגוד השידור האירופי קידם בברכה מספר פעמים את חזרתה של טורקיה לתחרות. בינואר 2019 אך שוחררה הצהרה מפתיעה מצד יושב ראש קבוצת הייחוס של תחרות האירוויזיון' שטען כי יתכן שטורקיה תתווסף למדינות ה- BIG5.

השתתפותה האחרונה של טורקיה נערכה באירוויזיון 2012 עם השיר "Love Me Back" שבוצע על ידי ג'אן בונומו (Can Bonomo) היהודי אשר הגיע למקום השביעי. לפני פרישתה של המדינה המזרח תיכונית הייתה טורקיה אחת מהמדינות הגדולות שזכו לצפייה אדוקה בתחרות. ב- 2009 זכתה תחרות האירוויזיון לרייטינג של 58.54% צופים כשעשרות מיליונים צפו בתחרות.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!